Διακοπές για λίγους το φετινό καλοκαίρι με τους Kρητικούς να βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για να μετακινηθούν.
Με την αύξηση στις τιμές των εισιτηρίων αλλά και των καταλυμάτων η μέση οικογένεια αποφεύγει τις διακοπές εκτός Κρήτης τη στιγμή που παλεύουν να αντεπεξέλθουν στις βασικές τους ανάγκες.
Η ακρίβεια έχει αναγκάσει πολλούς να αποφεύγουν τα περιττά έξοδα, τα οποία μπορεί να οδηγήσουν “εκτός προϋπολογισμού” και να στερήσουν στον καθένα την δυνατότητα να φέρει σε πέρας τις πάγιες οικονομικές του υποχρεώσεις. Έτσι λοιπόν, το κόστος διακοπών έχει μπει στο μικροσκόπιο των πολιτών, οι οποίοι επιζητούν λίγες μέρες ξεκούρασης κάπου έξω από τον τόπο διαμονής τους, χωρίς όμως να σπαταλήσουν πολλά χρήματα.
Τι προγραμματισμό έχουν κάνει οι Κρητικοί για τις διακοπές τους
Στο neakriti.gr μίλησαν πολίτες και αποκάλυψαν τα σχέδιά τους για τις σύντομες αποδράσεις που προγραμματίζουν. Οι περισσότεροι στάθηκαν στο υψηλό κόστος, καθώς σύμφωνα με τους υπολογισμούς που έχουν κάνει, μόνο για τα έξοδα μετακίνησης και διαμονής σε κάποιο κατάλυμα θα πρέπει το κάθε άτομο να διαθέσει ένα βασικό μισθό. Υπάρχουν και εκείνοι που δεν το βάζουν κάτω και δηλώνουν ότι θα κάνουν “τα στραβά μάτια” στην ακρίβεια για να απολαύσουν τις διακοπές τους.
Πάντως, η πλειονότητα την Κρητικών δηλώνει ότι θα επιλέξει κάποιον κοντινό προορισμό εντός Κρήτης στα πλαίσια ενός διημέρου.
Οι μισοί Έλληνες δεν θα κάνουν διακοπές
Η πλειονότητα, 35,7% δαπανά μεταξύ 301 ευρώ και 600 ευρώ για διακοπές. Από το σύνολο των Ελλήνων καταναλωτών που συμμετείχαν στην έρευνα, το 6% δήλωσε ότι δεν θα ταξιδέψει καθόλου αυτό το καλοκαίρι, με την πλειονότητά τους (62,2%) να αναφέρει την αύξηση του κόστους ζωής ως τον κύριο λόγο για την απόφαση αυτή.
Διακοπές στην Ελλάδα για 7 στους 10
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, οι περισσότεροι Ευρωπαίοι και Αμερικανοί ταξιδιώτες (51%) σχεδιάζουν να κάνουν διακοπές στη χώρα τους. Ομοίως, το 73% των Ελλήνων καταναλωτών σχεδιάζει να ταξιδέψει εντός της Ελλάδας για διακοπές. Περίπου 6 στους 10 της Gen Z (18-25) και πάνω από το 70% των Millennials (26-41), της Gen X (42-57) και των Baby boomers (58-78) θα επιλέξουν τον εσωτερικό τουρισμό φέτος.
Το budget για τις καλοκαιρινές διακοπές
Ο προϋπολογισμός εξόδων των Ελλήνων καταναλωτών για τις επερχόμενες καλοκαιρινές διακοπές ποικίλλει σε μεγάλο βαθμό. Ένα σημαντικό μέρος των καταναλωτών κρατάει τα έξοδά του σχετικά χαμηλά, με την πλειονότητα (35,7%) να δαπανά μεταξύ 301 ευρώ και 600 ευρώ (ανά άτομο και ανά ταξίδι).
Οι Έλληνες καταναλωτές είναι διατεθειμένοι να δαπανήσουν τα περισσότερα χρήματα στο φαγητό (57%) και τη διαμονή (56,8%). Οι Gen Z και οι Millennials είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν τα περισσότερα χρήματα στο φαγητό (59,4% και 55,8% αντίστοιχα), ενώ οι Gen X και οι Baby boomers στη διαμονή (60,2% και 63,4% αντίστοιχα).
Επιπλέον, οι τρεις κυριότεροι παράγοντες που λαμβάνουν υπόψη τους οι Έλληνες καταναλωτές όταν σχεδιάζουν τις καλοκαιρινές τους διακοπές είναι ο προϋπολογισμός (67,3%), η ασφάλεια (48,5%) και η μεταφορά (41,5%). Αποτέλεσμα της έρευνας λοιπόν είναι ότι οι επιπτώσεις της ακρίβειας και της κρίσης του κόστους ζωής έχουν αφήσει βαθύ αποτύπωμα στην τσέπη μας οπότε «no money, no funny…».
ΠΗΓΗ: neakriti.gr