ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ

9 κόλπα των σούπερ μάρκετ που σκοπό έχουν να μας ξεγελάσουν και να αγοράσουμε “λάθος” προϊόντα

Όταν ψωνίζουμε στο σούπερ μάρκετ , όλοι θέλουμε να πάρουμε νόστιμα και φρέσκα τρόφιμα. Ωστόσο, πολλοί παραγωγοί και λιανοπωλητές επικεντρώνονται στο κέρδος τους και προσπαθούν να χρησιμοποιήσουν διαφορετικούς τρόπους για να μας πουλήσουν όχι και τόσο καλά αγαθά. Για παράδειγμα, ξέρατε ότι η χρήση πολλών λαχανικών σε μια έτοιμη σαλάτα βοηθά στη συγκάλυψη των συστατικών που έχουν λήξει; Οι αγοραστές γίνονται όλο και πιο προσεκτικοί και αποκαλύπτουν νέα κόλπα ανέντιμων εμπόρων λιανικής πώλησης.

Συγκεντρώσαμε μερικές συμβουλές που μπορούν να σας εμποδίσουν να πέσετε θύματα εξαπάτησης στο σούπερ μάρκετ και να είστε πάντα ευχαριστημένοι με τα τρόφιμα που αγοράζετε.

1. Αποφύγετε τα επανασυσκευασμένα αντικείμενα.

Προσπαθήστε να αποφύγετε να αγοράσετε μεμονωμένα συσκευασμένα τρόφιμα που κόπηκαν σε φέτες ή παρασκευάστηκαν στο deli (πιατάκια τυριών ή λαχανικών, μαρινάδες, φρούτα κ.λπ.). Είναι πολύ πιθανό ότι αυτά τα τρόφιμα έχουν λήξει ή πρόκειται να λήξουν.

Η ημερομηνία συσκευασίας δεν σας λέει τίποτα στην περίπτωση αυτή, επειδή τα αυτοκόλλητα με αυτές τις πληροφορίες μπορούν να αλλάξουν πολλές φορές την ημέρα. Ακόμα και τα φρέσκα τρόφιμα σε αυτή τη συσκευασία προσελκύουν αμέσως πολλά βακτήρια, γι ‘αυτό είναι καλύτερα να ζητήσετε από κάποιον που βρίσκεται στο τμήμα deli να κόψει και να συσκευάσει το φαγητό μπροστά σας ή να επιλέξετε τα προϊόντα που συσκευάζονται στο εργοστάσιο.

2. Να είστε σε εγρήγορση στο τμήμα deli.

Όταν αγοράζετε έτοιμες σαλάτες, δώστε προσοχή στις σαλάτες που έχουν πολύ σκόρδο και μπαχαρικά ή φρέσκα βότανα: έτσι προσπαθούν να μεταμφιέσουν τα εμπορεύματα που έχουν λήξει. Όταν επιλέγετε μια σαλάτα, θυμηθείτε ότι οι σαλάτες με κρέας ή ψάρι λήγουν ταχύτερα από ό, τι με λαχανικά, και οι σαλάτες με ελαιόλαδο είναι ασφαλέστερες από τις σαλάτες με μαγιονέζα.

Είναι καλύτερα να επιλέξετε σαλάτες χωρίς σάλτσα που μπορούν να αποθηκευτούν έως και 2 ημέρες. Για να είστε απολύτως ασφαλείς, μπορείτε να ελέγξετε το κατάστημα και να δείτε εάν τηρούν τα μέτρα ασφαλείας για την εργασία με τα τρόφιμα. Εδώ είναι μερικά από αυτά:

  • μια έτοιμη σαλάτα πρέπει να φυλάσσεται σε ένα γυάλινο πιάτο (εύκολα οξειδώνεται σε ένα μεταλλικό πιάτο) σε ξεχωριστή θήκη επίδειξης.
  • κάθε πιάτο έχει ξεχωριστό κουτάλι.
  • ένας εργαζόμενος στο κατάστημα φοράει γάντια μιας χρήσης όταν αγγίζει τα τρόφιμα.

3. Ελέγξτε την κατάσταση της συσκευασίας.

Χυπημένες πλευρές, παραμορφώσεις, ρωγμές, λιωμένο χαρτόνι με ίχνη αποξηραμένου υγρού – αυτά δεν είναι μόνο «αισθητικά ελαττώματα». Οποιαδήποτε ζημιά μπορεί να είναι σημάδι κακής αποθήκευσης, μεταφοράς σε λανθασμένες συνθήκες και ακόμη και λήξης.

4. Βρείτε την ευκαιρία για να εξετάσετε προσεκτικά τα προϊόντα.

Οι υπάλληλοι στα καταστήματα γνωρίζουν απόλυτα πώς να παρουσιάσουν τα προϊόντα τους από την καλύτερη πλευρά. Ο στόχος σας είναι να δείτε τι είναι κρυμμένο. Για παράδειγμα, ο φωτισμός στο τμήμα κρέατος κάνει τα πάντα φρέσκα και λαχταριστά. Ζητήστε από έναν υπάλληλο να πάρει ένα κομμάτι που σας άρεσε και να το δείτε μόνοι σας: μπορεί να φαίνεται διαφορετικό κάτω από το κανονικό φως.

Το ίδιο μπορεί να εφαρμοστεί και σε κατεψυγμένα τρόφιμα: μην αγοράζετε τρόφιμα με πολύ παγωμένο πάγο πάνω τους. Στην πλειονότητα των περιπτώσεων, αυτό σημαίνει ότι τα προϊόντα έχουν καταψυχθεί και αποψυχθεί πολλές φορές και αυτό μπορεί να είναι επικίνδυνο για την υγεία σας. Είναι επίσης δύσκολο να εκτιμήσετε οπτικά τι είναι κρυμμένο κάτω από την στρώση πάγου.

Προσπαθήστε να αποφύγετε τα στερεότυπα που πολλά άτομα αποφεύγουν να αγοράζουν κρέας που έχει πιάσει κρούστα στην κορυφή επειδή νομίζουν ότι είναι παλιό. Ωστόσο, αυτό σημαίνει μόνο ότι το κρέας αυτό έχει έρθει σε επαφή με τον αέρα και δεν καλύπτεται από πλαστικό περιτύλιγμα. Εάν ένα κομμάτι κρέατος φαίνεται υπερβολικά υγρό, αυτό σημαίνει ότι οι υπάλληλοι του καταστήματος προσπαθούσαν να το “ανανεώσουν” ρίχνοντας νερό πάνω του γεγονός που θα κάνει το κρέας λιγότερο ζουμερό μόλις μαγειρευτεί.

5. Προσοχή στα έντονα χρώματα των προϊόντων.

Είναι ωραίο να κοιτάζετε τα έντονα χρώματα και συνδέονται με έντονες γεύσεις. Αλλά αυτός ο κανόνας δεν λειτουργεί πάντα με τα τρόφιμα. Για παράδειγμα, τα φρούτα και τα λαχανικά που καλλιεργούνται σε ανοιχτό έδαφος έχουν συνήθως θαμπή φλούδα και φλοιό, στίγματα και άλλες ατέλειες, παρόλο που είναι υγιεινά και γευστικά. Τα φρούτα που καλλιεργούνται σε θερμοκήπια είναι όμορφα και ελκυστικά, αλλά ενδέχεται να περιέχουν χημικές ουσίες.

Πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι όσο πιο έντονο το τυρί είναι, τόσο περισσότερο λίπος περιέχει και τόσο καλύτερη είναι η γεύση του. Αλλά το φυσικό τυρί είναι πάντα λευκό ή κιτρινωπό. Το λαμπερό κίτρινο χρώμα επιτυγχάνεται μόνο προσθέτοντας χρώμα. Στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, αυτό είναι ένα αβλαβές πρόσθετο χρώματος από σπόρους Annatto, αλλά το έντονο χρώμα δεν αποτελεί ακόμα κριτήριο για την επιλογή καλού τυριού.

Το έντονο χρώμα του σολομού μπορεί να επιτευχθεί χρησιμοποιώντας χημικό χρωματισμό. Ένα άλλο παράδειγμα είναι η κέτσαπ και άλλες σάλτσες. Ακόμα κι αν μας προσελκύουν τα φωτεινά βάζα, είναι καλύτερα να επιλέξετε σάλτσες με φυσικά χρώματα. Σημαίνει ότι είναι παρασκευασμένες από φυσικά συστατικά.

6. Μην τεμπελιάζετε, ψάξτε τα αγαθά που χρειάζεστε.

Προκειμένου να πωληθούν τα ακριβότερα αγαθά και να έχουν περισσότερα κέρδη, οι λιανοπωλητές τα βάζουν στα πιο αξιοπρόσεκτα ράφια – στο επίπεδο των ματιών του αγοραστή, στο μεσαίο τμήμα της έκθεσης των προϊόντων. Αυτά τα προϊόντα είναι αναγνωρίσιμα λόγω της διαφήμισης, αλλά δεν σημαίνει ότι είναι κατασκευασμένα από ποιοτικά συστατικά.

Προκειμένου να ελαχιστοποιηθούν οι απώλειες λόγω των προϊόντων που έχουν λήξει, οι υπάλληλοι στα καταστήματα μετακινούν τα προϊόντα που πρόκειται να λήξουν σύντομα κοντά στην άκρη του ραφιού. Το συμπέρασμα είναι εύκολο: μην τεμπελιάζετε. Φτάστε στο πίσω μέρος των ραριών για να αγοράσετε φρέσκα και καλύτερα ποιοτικά προϊόντα.

7. Κατανοήστε τις ετικέτες.

Αυτό σημαίνει ότι χρησιμοποιούνται όροι όπως “γαλακτώδες” ή “γαλακτικό” επειδή τα συστατικά δεν είναι “αληθινά”. Ο κατασκευαστής δεν προσπαθούσε να τους δώσει ένα “χαριτωμένο” ή ένα πιο “επιστημονικό” όνομα. Αυτά τα “γαλακτώδη”, τα “cheese-ohs”, τα “yogos” και άλλα περίεργα ονόματα έχουν σκοπό να αποκρύψουν και να πουλήσουν ένα φτηνό, χαμηλής ποιότητας ισοδύναμο ενός πραγματικού προϊόντος.

Μην νομίζετε πως ετικέτες όπως “καμία προσθήκη ζάχαρης”, “χωρίς χοληστερόλη”, “εμπλουτισμένη με βιταμίνες”, και άλλα είναι ένα σημάδι ποιότητας. Στην πραγματικότητα, “καμία προσθήκη ζάχαρης” σημαίνει ότι “περιέχει πολλά χημικά γλυκαντικά”, και τα πράγματα που περιέχουν πολλές βιταμίνες δεν είναι πάντα καλά.

8. Επιλέξτε τοπικά προϊόντα.

Μερικές φορές παραλείπουμε τις απαραίτητες πληροφορίες, πιστεύοντας ότι μπορεί να είναι ψευδής διαφήμιση. Για παράδειγμα, είναι απαραίτητο να ελέγξετε αν το προϊόν έχει τοπική προέλευση. Είναι ένα σημαντικό κριτήριο για την επιλογή φρούτων, λαχανικών και γαλακτοκομικών προϊόντων.

Καλύτερα να αγοράζετε αγαθά τοπικής προέλευσης, διότι οι μακροχρόνιες μεταφορές και οι ενδεχόμενες παραβιάσεις των συνθηκών μεταφοράς μπορούν να επηρεάσουν τη γεύση και την ποιότητά τους.

9. Ζητήστε συμβουλές από τους υπαλλήλους στα καταστήματα.

Είναι εύκολο να τακτοποιήσετε τα αγαθά στα ράφια με έναν περίπλοκο τρόπο, αλλά δεν είναι τόσο εύκολο να πείτε ψέματα σε έναν πελάτη. Αδράξτε την ευκαιρία σας να ρωτήσετε έναν υπάλληλο στο κατάστημα για τα απαραίτητα αγαθά – που μπορείτε να τα βρείτε, πόσο φρέσκα είναι και πότε θα φτάσει η επόμενη παρτίδα. Ακόμα κι αν ο υπάλληλος του καταστήματος προσπαθήσει να πει ψέματα, πιθανότατα θα το παρατηρήσετε και θα βγάλετε τα συμπεράσματά σας.

Για να τα συνοψίσουμε όλα, είναι απαραίτητο να επιλέγετε τα τρόφιμα σας έξυπνα και με ενθουσιασμό. Μην ξεχνάτε ότι οι υπάλληλοι στα καταστήματα θα κάνουν κάθε δυνατή προσπάθεια για να σας κάνουν να αγοράσετε τα αγαθά τους. Ωστόσο, αν είστε λίγο πιο προσεκτικοί, μόνο τα πιο γευστικά και υγιεινά τρόφιμα θα εμφανιστούν στο τραπέζι σας.



ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ