ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Σε Κρήτη και Ρόδο τα «σκήπτρα» του τουρισμού

Σε μια δύσκολη χρονιά για τον ελληνικό Τουρισμό, με την ανάκαμψη της γειτονικής Τουρκίας να αποσπά σημαντικά μερίδια από τον αριθμό των ξένων επισκεπτών και τις εκτιμήσεις των επιχειρηματιών του κλάδου για τα φετινά έσοδα να είναι αρνητικές σε σχέση με πέρυσι, Ρόδος και Κρήτη δείχνουν να κρατούν υψηλά τη ζήτηση, ενώ αντίθετα άλλοι δημοφιλείς προορισμοί, όπως η Κέρκυρα και η Ζάκυνθος δέχονται πιέσεις.

Τα δύο πρώτα νησιά έχουν τον υψηλότερο αριθμό προγραμματισμένων θέσεων από τις αεροπορικές εταιρείες για το διάστημα από τον Μάρτιο μέχρι τον Οκτώβριο, με το Ηράκλειο να έχει συνολικά 3,78 εκατ. θέσεις και τα Χανιά 1,15 εκατ., ενώ αντίστοιχα για το νησί των Ιπποτών έχουν προγραμματιστεί 2,78 εκατ. θέσεις. Εντούτοις, οι θέσεις είναι λιγότερες από πέρυσι, απόρροια της γενικότερης κάμψης της ζήτησης. Αντίθετα, η Κέρκυρα συγκεντρώνει 1,7 εκατ. θέσεις από 1,8 εκατ. το αντίστοιχο περσινό διάστημα και η Ζάκυνθος 907 χιλ., πτώση 6,6% και 10% αντίστοιχα.

Σύμφωνα με την Εθνική Αρχή Συντονισμού Πτήσεων, σε σχέση με τον αντίστοιχο προγραμματισμό του 2018, φέτος παρατηρείται μείωση των προγραμματισμένων αεροπορικών θέσεων από το εξωτερικό κατά 6,7%, ποσοστό που μεταφράζεται σε σχεδόν 1,2 εκατ. θέσεις λιγότερες στο σύνολο της σεζόν. Αναλυτικότερα, για την περίοδο Μαρτίου-Ιουνίου η μείωση ήταν 5,3% ή -308 χιλ., με μοναδικό μήνα κατά τον οποίο παρατηρήθηκε αύξηση τον Απρίλιο (+7,1% ή +51 χιλ. θέσεις ). Για τον Αύγουστο η πτώση φτάνει το 7,1% / -258 χιλ. θέσεις, το 8,4% / -261 χιλ. για τον Σεπτέμβριο και το 4,2% / -72 χιλ. για τον Οκτώβριο.

Όσον αφορά την Κέρκυρα, το πρόβλημα με τα σκουπίδια, όπως σημειώνουν τοπικοί φορείς, το οποίο συνεχίζεται και είναι ακόμη μεγαλύτερο από πέρυσι, έχει κοστίσει ακριβά στον τουρισμό του νησιού, το οποίο συν τοις άλλοις στερείται υποδομών, οδικού δικτύου και πλέον στηρίζεται σε τουρίστες από τα Βαλκάνια, με χαμηλότερη δαπάνη ανά ταξίδι. Από την άλλη πλευρά, τα τοπικά προβλήματα της Ζακύνθου, με κυριότερα τη διαχείριση των αποβλήτων, αλλά και το θολό καθεστώς του Ναυαγίου, θεωρείται πως έκαμψαν τη ζήτηση. Επιπλέον, οι αυξήσεις στις τιμές των ξενοδοχείων τα τελευταία δύο χρόνια κατέστησαν το νησί ακριβό προορισμό για όσους το επέλεγαν μέχρι πρότινος.

Τον Αύγουστο πάντως η πλειοψηφία των αεροδρομίων καταγράφει μείωση. Ειδικότερα, στη Θεσσαλονίκη παρουσιάζεται η μεγαλύτερη μείωση τόσο σε ποσοστιαία όσο και σε απόλυτη διαφορά των αεροπορικών θέσεων που ανέρχεται σε 19,2% ή -75 χιλ. θέσεις. Μείωση -17,8% αναμένεται στη Σάμο και στην Σκιάθο κατά 15,4%/-9 χιλ. θέσεις. Αντίθετα η μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση παρατηρείται στην Καλαμάτα με 31,0% (+10 χιλ. θέσεις) και ακολουθούν τα αεροδρόμια της Μυκόνου 7,3%/+11 χιλ., της Κεφαλονιάς 6,2%/+5 χιλ. και της Καρπάθου 6%/+2 χιλ. θέσεις.

capital.gr



ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ