Αυξήσεις στα κόμιστρα των ταξί ανακοινώθηκαν από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, το οποίο επί της ουσίας έκανε δεκτό το αίτημα της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Επαγγελματιών Ιδιοκτητών Αυτοκινητιστών Ταξί και Αγοραίων, που εδώ και μήνες ζητούσε αναπροσαρμογή των τιμών, λόγω της ανοδικής πορείας των καυσίμων αλλά και εξ αιτίας του αυξημένου κόστους συντήρησης των επαγγελματικών οχημάτων.
Με ικανοποίηση υποδέχτηκαν το αποτέλεσμα της συνάντησης αντιπροσώπων του ΣΑΤΑ με εκπροσώπους του Υπουργείου Μεταφορών στην Αθήνα, συνδικαλιστές του κλάδου στην Κρήτη.
Ο πρόεδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου Ταξί Κρήτης, Δημήτρης Κοκοτσάκης, σχολίασε στο neakriti.gr, πως «οι ιδιοκτήτες και οδηγοί ταξί στο νησί χρειάζονται οπωσδήποτε αυτή την αύξηση. Εξαντλήσαμε όλα τα περιθώρια. Είχαμε αρκετά χρόνια να πάρουμε αύξηση και πιστεύω ότι κινήθηκε σύσσωμη η ομοσπονδία προς τα Υπουργεία σε μια προσπάθεια να ασκήσει πίεση. Άναψε το πράσινο φως ο Υπουργός και μετά τη δημοσίευση στο ΦΕΚ θα τεθούν σε ισχύ οι νέες τιμές στα κόμιστρα».
Η ελάχιστη τιμή διαμορφώνεται, πλέον, στα 4 ευρώ από 3,50 που είναι σήμερα, με τους επαγγελματίες του κλάδου να τονίζουν πως η αύξηση δεν είναι σε βαθμό που να επηρεάζει σημαντικά το κόστος μετακίνησης. Ταυτόχρονα όμως αποτελεί τονωτική ένεση για τους αυτοκινητιστές, πολλοί από τους οποίους επιβιώνουν οριακά εξ αιτίας της κατακόρυφης πλέον αύξησης στις τιμές των καυσίμων.
Όπως είπε ο πρόεδρος του Σωματείου Αυτοκινητιστών Ταξί Χανίων, Ηλίας Καραπατάκης, «αύξηση θα γίνει όχι μόνο στην ελάχιστη διαδρομή αλλά και στη μονή και στη διπλή ταρίφα, όπως επίσης στην αναμονή. Στα σημεία δηλαδή, που επίλεξε η ομοσπονδία μας ότι χρειάζεται και είναι αυτά που δεν θα επηρεάσουν τον πελάτη». Ο ίδιος εξήγησε ότι ήδη οι πελάτες, στην ελάχιστη για παράδειγμα διαδρομή, αφήνουν στο 90% των περιπτώσεων τέσσερα αντί για τριάμισι ευρώ.
Για τον επαγγελματία, ωστόσο, η μικρή αύξηση μεταφράζεται σε αύξηση του τζίρου σε επίπεδο που να του επιτρέπει να καλύπτει το τεράστιο κόστος κατανάλωσης καυσίμων, καθώς και την αναγκαία συντήρηση του αυτοκινήτου. Σύμφωνα εξάλλου με τον κ. Καραπατάκη, τα κόμιστρα παραμένουν στα ίδια επίπεδα εδώ και δεκατρία χρόνια και παρά το γεγονός ότι υπήρξαν διαστήματα, όπως η περίοδος της πανδημίας με τους περιορισμούς στη μετακίνηση, που οι αυτοκινητιστές ταξί σχεδόν γονάτισαν οικονομικά.
Το νέο τιμολόγιο που γνωστοποίησε το αρμόδιο υπουργείου, κατόπιν εισήγησης εκπροσώπων του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής, προβλέπει η χρέωση για μια απλή διαδρομή, η λεγόμενη μονή ταρίφα, να διαμορφωθεί στα 0,90 ευρώ ανά χιλιόμετρο. Μικρότερη θα είναι η αύξηση για τη νυχτερινή διαδρομή, τη λεγόμενη διπλή ταρίφα που διαμορφώνεται σε 1,25 ευρώ ανά χιλιόμετρο.
Ειδικότερα, το νέο τιμολόγιο ταξί , στο οποίο συμπεριλαμβάνεται ο Φόρος Προστιθέμενης Αξίας (Φ.Π.Α.) ποσοστό 13%, διαμορφώνεται ως εξής:
*Εκκίνηση της χρέωσης κομίστρου (πτώση σημαίας): 1,8 ευρώ
*Τιμολόγιο 1 (μονή χρέωση): 0,9 ευρώ
*Τιμολόγιο 2 (για τις ώρες 00.00 έως 05.00): 1,25 ευρώ
*Χρονοχρέωση / ώρα (για το διάστημα όπου το ΤΑΞΙ βρίσκεται σταματημένο κατά τη διάρκεια εκτέλεσης της διαδρομής επί είκοσι (20) λεπτά της ώρας): 15 ευρώ
*Ελάχιστη διαδρομή: 4 ευρώ
*Από & Προς Αεροδρόμια: 4 ευρώ
*Επιβάρυνση για κάθε μίσθωση από Λιμάνια – Σιδηροδρομικούς Σταθμούς και Σταθμούς Υπεραστικών Λεωφορείων: 1,07 (όπως ισχύει)
Το νέο τιμολόγιο θα τεθεί ισχύ με τη δημοσίευση της Απόφασης στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
ΠΗΓΗ: neakriti.gr