Αρκετοί είναι εκείνοι που αλλάζουν πάροχο ηλεκτρικού ρεύματος με σκοπό να πετύχουν κάποια καλύτερη τιμή. Με αφορμή την κινητικότητα αυτή, η δικηγόρος Αριάδνη Νούκα, έδωσε κάποιες συμβουλές στους καταναλωτές μιλώντας σε εκπομπή του OPEN, το πρωί της Δευτέρας 29 Αυγούστου.
Συνέστησε την προσοχή των καταναλωτών στα συμβόλαιά τους αφού αυτά κρίνουν τις τελικές τιμές του ρεύματος που θα κληθούν να πληρώσουν στους λογαριασμούς τους.
«Ο κόσμος πηγαίνει από τον ένα πάροχο στον άλλο πιστεύοντας ότι θα πετύχει καλύτερη τιμή. Βέβαια έτσι όπως ανακοινώνονται οι τιμές είναι λίγο δύσκολο να γίνονται οι αριθμητικοί υπολογισμοί για να ξέρεις το τελικό αριθμητικό αποτέλεσμα, το ποσό που θα πληρώσεις αν συμφέρει ή όχι» είπε η κυρία Νούκα.
Οι τιμές που βλέπει ο κόσμος δεν είναι οι τελικές αφού «εξαρτάται από το συμβόλαιο. Τι γράφει μέσα η σύμβαση που υπογράφουν. Δίνουν μία αρχική τιμή. Από εκεί και πέρα το συμβόλαιο πρέπει να έχει συγκεκριμένα πράγματα» ανέφερε η κυρία Νούκα και συμβούλεψε τους καταναλωτές για όλα όσα πρέπει να ελέγξουν.
Μηνιαία πάγια χρέωση 5 ευρώ: Οι καταναλωτές πρέπει να προσέξουν στη σύμβαση αν τα πάγια των 5 ευρώ σε πρώτη φάση αναφέρονται σε κάποιους μήνες ή για όλη τη διάρκεια της σύμβασης. «Αυτό που πρέπει να αναφέρεται είναι πως τα 5 ευρώ ισχύουν για όλη τη διάρκεια της σύμβασης και σε κάθε περίπτωση με απώτερο χρονικό διάστημα τον Ιούλιου του 2023», σύμφωνα με την κυρία Νούκα.
Διακριτές οι εκπτώσεις των παρόχων ρεύματος: Σύμφωνα με την κυρία Νούκα, οι τιμές που δίνουν οι πάροχοι πρέπει να είναι διακριτές από τις εκπτώσεις που δίνει η κρατική επιδότηση. Στην ουσία «έχουμε μία έκπτωση που δίνει το κράτος. Αν δίνει κάποια έκπτωση ο πάροχος, τότε αυτή είναι επιπλέον. Μέχρι σήμερα δεν υπάρχει αυτό, ειδικά στην τιμή χρέωσης. Να δώσω ένα παράδειγμα, η έκπτωση συνέπειας. Αν πληρώνεις στην ώρα σου έχεις κάποια έκπτωση. Αυτή πρέπει να είναι διακριτή από την κρατική επιδότηση».
Οι συμβάσεις με σταθερή τιμολόγηση δεν μπορούν να αλλάξουν για ολόκληρη τη διάρκειά τους: Η κυρία Νούκα είπε πως «κάποιοι έχουν συμβάσεις με σταθερή τιμολόγηση, για παράδειγμα έκανε κάποιος συμβόλαιο τον Ιούνιο του 2022. Αυτό επ’ ουδενί δεν μπορεί να αλλάξει αν είναι ετήσιο το συμβόλαιο μέχρι τον Ιούνιο του 2023. Παρατηρήθηκε ότι κάποιοι πάροχοι πήγαν να αλλάξουν τα σταθερά τιμολόγια. Αυτό δεν γίνεται. Είναι μη νόμιμο». «Κάποιοι πάροχοι μπορεί να δίνουν μία ελκυστική τιμή για ένα χρονικό διάστημα για 500, 1.000 κιλοβατώρες και από εκεί και πέρα η τιμή να αυξάνεται και μάλιστα σε αρκετό ύψος. Προσοχή τι λέει μέσα στη σύμβαση. Δηλαδή αν ξεπεράσουμε αυτές τις 500 – 1.000 κιλοβατώρες η αυξημένη τιμή θα ισχύει και για αυτές τις 500 ή 1.000. Γιατί αντιλαμβάνεστε αν ξεπεραστεί το πλαφόν ας πούμε και κάποιος επιβάλει για όλη την κατανάλωση ο λογαριασμός φεύγει στα ύψη», τόνισε η κυρία Νούκα.
Η αλλαγή προμηθευτή γίνεται χωρίς δικαίωμα αποζημίωσης του προμηθευτή λόγω αποχώρησης: Όπως είπε η κυρία Νούκα η αλλαγή παρόχου δεν μπορεί να αποκλειστεί και να υπάρχει ρήτρα αποζημιωτική. «Έχει παρατηρηθεί σε συμβόλαια να προβλέπουν πως αν φεύγεις από εμένα και πας σε άλλο πάροχο πληρώνεις. Αυτό είναι μη νόμιμο. Προσοχή αν το έχει μέσα η σύμβαση να ζητήσουν να εξαλειφθεί», σημείωσε.
Οι τιμές που δίνουν οι πάροχοι ρεύματος στο τέλος κάθε μήνα ισχύουν για τον επόμενο.
Πηγή: neakriti.gr