Πρόοδο που ξεπερνά το 15% καταγράφεται στο νέο αεροδρόμιο της Κρήτης στο Καστέλι, όπως προκύπτει από σχετικό ενημερωτικό υλικό του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στο πλαίσιο της 86ης ΔΕΘ.
Το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι, το οποίο θα αντικαταστήσει το αεροδρόμιο Ηρακλείου «Ν. Καζαντζάκης», θα είναι το δεύτερο μεγαλύτερο της Ελλάδας, καλύπτοντας έτσι και την εντυπωσιακή ζήτηση από ξένους επισκέπτες στο νησί.
Όπως φαίνεται, το εργοτάξιο δουλεύει με εντατικούς ρυθμούς, ενώ τα αποτελέσματα είναι θεαματικά και στις χωματουργικές εργασίες στον διάδρομο, οι οποίες βρίσκονται στη φάση ολοκλήρωσής τους.
Και όλα αυτά, παρά τις όποιες καθυστερήσεις υπήρξαν λόγω της πανδημίας, των καιρικών συνθηκών και άλλων ζητημάτων που σχετίζονταν με την Αρχαιολογία.
Για εντατικοποίηση των εργασιών στα τέλη Σεπτεμβρίου έκανε λόγο, ο γενικός διευθυντής Συγκοινωνιών του υπουργείου Υποδομών, Γιάννης Καρνέσης, ο οποίος εξέφρασε την ικανοποίηση του για την πορεία του έργου, το οποίο έχει χρονοδιάγραμμα υλοποίησης στα τέλη του 2025.
Σύμφωνα με το σχεδιασμό, το νέο υπερσύγχρονο αεροδρόμιο στο Καστέλι δημιουργείται σε έκταση 6.000 στρεμμάτων. Το μήκος του διαδρόμου θα φτάνει τα 3,2χιλιόμετρα, με δυνατότητα επέκτασης στα 3,8 χιλιόμετρα.
Το νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλι θα αντικαταστήσει το εδώ και χρόνια κορεσμένο αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης», με δυνατότητα διαχείρισης έως και 18 εκατομμυρίων επισκεπτών ετησίως, κατά τη διάρκεια της περιόδου παραχώρησης.
Με την ολοκλήρωση του γιγάντιου έργου η Κρήτη αναμένεται να αναδειχθεί σε σημαντικό περιφερειακό κόμβο μεταξύ Ασίας, Ευρώπης και Αφρικής.
Πρόκειται για μια επένδυση ύψους 520 εκατομμυρίων ευρώ, η οποία θα απογειώσει τον Κρητικό τουρισμό.
Την ίδια ώρα, μεγάλο είναι το επενδυτικό ενδιαφέρον στην περιοχή, με τον δήμαρχο Μινώα Πεδιάδας, Μανόλη Φραγκάκη, να συνιστά υπομονή στους υποψήφιους επενδυτές καθώς σε 14 μήνες, θα έχει ξεκαθαριστεί το τοπίο με τις χρήσεις γης, οπότε θα έχει ολοκληρωθεί το ειδικό πολεοδομικό σχέδιο, το οποίο θέτει τις βάσεις για την ανάπτυξη του τόπου.
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του νέου αεροδρομίου
- Ο σχεδιασμός προβλέπει τη δημιουργία του νέου αεροδρομίου σε έκταση 6.000 στρεμμάτων, με μήκος διαδρόμου 3,2 χλμ. και δυνατότητα επέκτασης στα 3,8 χλμ.
- Ο αεροσταθμός θα διαθέτει 19 πύλες επιβίβασης, εκ των οποίων οι 8 θα είναι συνδυαστικής χρήσης για πτήσεις εντός και εκτός Σένγκεν.
Επίσης, ο αερολιμένας θα διαθέτει:
- 31 απομακρυσμένες θέσεις Power in – Power out ICAO Code C με σύστημα ανεφοδιασμού Fuel Hydrant,
- 6 θέσεις στάθμευσης MARS τύπου push back για αεροσκάφη τύπου ICAO Code E εξοπλισμένες με Fuel Hydrant και τροφοδοσία 400 Hz και PreConditioned Air,
- 4 θέσεις στάθμευσης ελικοπτέρων,
- Δεύτερο διάδρομο προσαπογειώσεων, μήκους 3.200m, κατηγορίας ICAO 4E για πολιτικά και στρατιωτικά αεροσκάφη, με διπλή διασύνδεση (taxilink) του νέου διαδρόμου προσαπογειώσεων με τον υφιστάμενο διάδρομο αεροδρομίου της 133ης Σμηναρχίας Μάχης,
- Σταθμό Γενικής Αεροπορίας/VIP και πίστα χωρητικότητας 9 θέσεων αεροσκαφών,
- Εμπορικούς χώρους 13.000 τμ,
- Εγκατάσταση σταθμού λεωφορείων και λοιπών Μέσων Μαζικής Μεταφοράς,
- Αποθηκευτικούς χώρους και χώρους γραφείων άνω των 6.000 τμ.
Αναφορικά με την οδική πρόσβαση στο αεροδρόμιο, θα υλοποιηθεί σύνδεση Βόρειας και Νότιας Κρήτης με το διαμήκη άξονα που ενώνει τη Χερσόνησο με τη Νότια Κρήτη, μήκους 25 χιλιομέτρων, ενώ με την ολοκλήρωση της κατασκευής του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) εκτιμάται ότι το αεροδρόμιο θα είναι προσβάσιμο από το Ηράκλειο σε λιγότερο από 25 λεπτά.
Πηγή: neakriti.gr