Αναβιώνει η ιδέα της δημιουργίας ενός δικτύου τραμ στην Κρήτη και συγκεκριμένα στην πόλη του Ηρακλείου για τη σύνδεσή του με το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Alstom Ελλάδος, η οποία, μεταξύ άλλων, μετέχει στην κοινοπραξία για την κατασκευή της γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας, Σταύρος Βλάχος, εξέφρασε την Πέμπτη το ενδιαφέρον της γαλλικής εταιρείας για τη δημιουργία ενός δικτύου τραμ – τρένου, το οποίο θα συνδέει το Ηράκλειο με το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι.
Όπως υποστήριξε, το έργο μήκους περί τα 40 χλμ., θα μπορούσε να υλοποιηθεί με κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης, το οποίο χρηματοδοτεί έργα σταθερής τροχιάς.
Μάλιστα, όπως αναφέρει το capital.gr σε πρόσφατη ημερίδα που διοργανώθηκε για το συγκεκριμένο θέμα στην Κρήτη προέκυψε το έντονο ενδιαφέρον των φορέων του νησιού, στο πλαίσιο και της οδικής σύνδεσης με το νέο αεροδρόμιο (η σύμβαση παραχώρησης για το νέο αεροδρόμιο δεν περιλαμβάνει δίκτυο τραμ – σιδηροδρόμου, αλλά μόνο τις οδικές συνδέσεις).
Σύμφωνα με τον κ. Βλάχο, η ανάπτυξη ενός δικτύου τραμ – τρένου με ταχύτητες έως 120 χλμ. αποτελεί συνηθισμένη πρακτική σε αρκετές (περιφερειακές) ευρωπαϊκές πόλεις, ενώ εξετάζεται και στη Λευκωσία.
Ενδιαφέρον για διαγωνισμούς
Παράλληλα, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Alstom στην Ελλάδα εξέφρασε το ενδιαφέρον της εταιρείας για αρκετούς διαγωνισμούς, όπως ο Προαστιακός Δυτικής Αττικής (έχει προκηρυχθεί από τον ΟΣΕ) και το έργο λειτουργίας και συντήρησης του Μετρό Θεσσαλονίκης (έχει προκηρυχθεί από την Αττικό Μετρό).
Επίσης, μεγάλο ενδιαφέρον διατηρεί η Alstom για τον διαγωνισμό προμήθειας 15 τρένων υδρογόνου που έχει εξαγγείλει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
“Μας ενδιαφέρει πολύ αυτός ο διαγωνισμός, είμαστε πρωτοπόροι σε αυτήν την τεχνολογία, έχουμε ήδη προμηθεύσει πόλεις της Γερμανίας, σύντομα θα δείτε τέτοια τρένα στο Μιλάνο, αλλά και στη Γαλλία“, ανέφερε.
Τέλος, στελέχη της εταιρείας υπογράμμισαν για τη γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας ότι ο ένας μετροπόντικας συναρμολογείται στο εργοτάξιο της Κατεχάκη, ενώ παράλληλα δρομολογείται και ο δεύτερος, με αποτέλεσμα την εκκίνηση των εργασιών στις αρχές του νέου έτους.
Η Alstom θα προμηθεύσει και τα τρένα της νέας γραμμής, τα οποία θα είναι driverless και θα διαθέτουν “σύστημα πυλών” στις αποβάθρες (αντίστοιχες με εκείνες του Μετρό Θεσσαλονίκης).