Το διθέσιο F-4 «Φάντομ» που έπεσε σήμερα στη θάλασσα, συνοδευόταν από ακόμη ένα μαχητικό ίδιου τύπου και ήταν το νούμερο 2 του σχηματισμού που εκτελούσαν την εκπαιδευτική πτήση.
Σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες, βρέθηκαν συντρίμμια του αεροσκάφους στον Κυπαρρισιακό κόλπο, ενώ το θρίλερ με τους δύο ιπτάμενους συνεχίζεται.
Πρόκειται για έναν σμηναγό και έναν υποσμηναγό της Πολεμικής Αεροπορίας που ήταν οι δύο χειριστές του «Φάντομ» της 338 Μοίρας.
Κατά τις ίδιες πληροφορίες οι χειριστές του F-4 έκαναν «χαμηλή ναυτιλία», όρος που σημαίνει χαμηλή πτήση με κατώτατο όριο τα 300 πόδια (περίπου 100 μέτρα).
Οι δύο χειριστές ενημέρωσαν ότι θα κάνουν χρήση του αυτόματου συστήματος εγκατάλειψης του αεροσκάφους αλλά δεν είναι ξεκάθαρο για την ώρα εάν τελικά πρόλαβαν να το κάνουν.
Ο συναγερμός σήμανε στην Πολεμική Αεροπορία λίγο μετά τις 10:30 όταν ενημερώθηκε για την πτώση του F-4 στον θαλάσσιο χώρο ανοιχτά της Ανδραβίδας.
Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση, την Δευτέρα 30 Ιανουαρίου 2023 και ώρα 10:30, αεροσκάφος F-4 (διθέσιο) της 338Μ/117ΠΜ που εκτελούσε εκπαιδευτική πτήση κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή 25 ναυτικά μίλια νότια του αεροδρομίου Ανδραβίδας.
Σε εξέλιξη είναι ευρεία επιχείρηση έρευνας και διάσωσης για τους δύο ιπτάμενους. Στην περιοχή έχουν σπεύσει ελικόπτερα Agusta ΑΒ-205 της Πολεμικής Αεροπορίας, ένα ελικόπτερο Σικορσκι S-70 του Πολεμικού Ναυτικού, καθώς και πλωτά μέσα του Λιμενικoύ, ενώ σε μέγιστη ετοιμότητα βρίσκεται ένα C-130 και μια φρεγάτα.
Οι καιρικές συνθήκες στην περιοχή είναι καλές.
Εκτιμήσεις για τεχνική βλάβη
Σύμφωνα με τον αντιπτέραρχο ε.α. Βασίλη Γεωργούση, εφόσον σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες οι δυο ιπτάμενοι είχαν ενημερώσει ότι θα εγκαταλείψουν το αεροσκάφος, αυτό σημαίνει, όπως τονίζει, ότι υπήρχε τεχνική βλάβη, η οποία δεν μπορούσε να αντιμετωπιστεί.
«Υποθέτω λόγω του σημείου πως ήταν σε κάθοδο προς το αεροδρόμιο, λόγω του τεχνικού προβλήματος, επιδεινώθηκε η κατάσταση, και σε ασφαλές ύψος το εγκατέλειψαν» είπε στην ΕΡΤ.
«Μπορεί να είναι βλάβη κινητήρα, βλάβη πηδαλίου ή στα υδραυλικά συστήματα» πρόσθεσε τονίζοντας πως όταν δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί η βλάβη είναι υποχρεωμένοι οι πιλότοι να εγκαταλείψουν το αεροσκάφος.