ΚΡΗΤΗ

Ρεθεμνιώτικο Καρναβάλι: Τζίρος εκατομμυρίων στην Κρήτη – «Ανάσα» για την οικονομία του νησιού (φωτογραφίες, βίντεο)

Μία ανάσα πριν αγγίξουν το 100% οι πληρότητες τους για το τελευταίο τετραήμερο της αποκριάς, βρίσκονται ήδη εκατοντάδες ξενοδοχεία, καταλύματα και καταστήματα εστίασης του Ρεθύμνου, που ανέμεναν ως «θείο δώρο» το «ζεστό» χρήμα που εισρέει ήδη στα ταμεία τους από την έναρξη των καρναβαλικών εκδηλώσεων.

Από την Παρασκευή (24/2) έως και την Καθαρά Δευτέρα, εκτιμάται ότι το Ρέθυμνο θα συγκεντρώσει περίπου 100.000 επισκεπτών, με τις προβλέψεις να κάνουν λόγο για έσοδα ύψους σχεδόν 10 εκατ. ευρώ.

Εξάλλου, σχεδόν 3.000 κλίνες ξενοδοχείων και άλλων καταλυμάτων είναι έτοιμες να φιλοξενήσουν έλληνες και αλλοδαπούς επισκέπτες με τιμές που προορίζονται για … όλα τα βαλάντια. Όπως είναι εύλογο, οι καρναβαλικές εκδηλώσεις οι οποίες κορυφώνονται τα αμέσως επόμενα 24ωρα αναμένεται να αποτελέσουν «οξυγόνο» στο «νεκρό» -οικονομικά για την αγορά- Φεβρουάριο.

Η «κοσμοπλήμμυρα» της αποκριάς, λένε οι εκτιμήσεις των διοργανωτών, θα συμβάλλει ώστε το Ρέθυμνο να πιάσει, όπως και το 2019, το «ιλιγγιώδες» ποσό εσόδων των 10 δέκα εκατομμυρίων ευρώ, ενώ παράλληλα θα ισχυροποιήσει το «brand name» του ως ιδανικός τουριστικός προορισμός και τον χειμώνα.

“Μετά από τρία χρόνια η πόλη αρχίζει πάλι να ονειρεύεται, με το καρναβάλι της! Υπάρχει ήδη μια πληρότητα της τάξης του 90% και πάνω. Υπάρχει ακόμη μια διαθεσιμότητα η οποία ωστόσο είναι ελάχιστη. Για να έρθει κάποιος στο Ρέθυμνο και να χαρεί το καρναβάλι μας, θα πρέπει να ψάξει παραπάνω» ανέφερε στην ΚΡΗΤΗ TV ο Αντιπρόεδρος Συλλόγου Ξενοδόχων Ρεθύμνου Νίκος Κουμνάς. «Διαφημίζεται το brand Ρέθυμνο και το destination Ρέθυμνο . Και σαν σύλλογος ξενοδόχων και όλοι οι φορείς με το Δήμο κάνουμε πάρα πολλές προσπάθειες για επιμήκυνση της σεζόν» πρόσθεσε με νόημα ο κ. Κουμνάς.

Όπως δήλωσε στην ΚΡΗΤΗ TV η Αντιδήμαρχος Τουρισμού & Επιχειρηματικότητας Δ. Ρεθύμνου Πέπη Μπιρλιράκη «Θέλουμε να πιστεύουμε ότι θα αγγίξουμε αυτά τα οικονομικά μεγέθη του 2018-2019 που ήταν το απόγειο -και- του καρναβαλιού. Ήταν κοντά στα 10 εκατομμύρια ευρώ τα έσοδα στην πόλη μας υπολογίζοντας από τα ξενοδοχεία μέχρι και το τελευταίο τσιμπιδάκι ή το τελευταίο βουρτσάκι που κατασκεύαζε άρμα».

Στο μεταξύ, από τις πρώτες κιόλας ημέρες του Φεβρουαρίου εκατοντάδες επαγγελματίες της πόλης -από παραγωγούς, προμηθευτές έως και καταστηματάρχες και εμπόρους- δουλεύουν πυρετωδώς για να καλύψουν τις αυξημένες ανάγκες της αγοράς.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι κρατήσεις στην εστίαση ξεπερνούν το 80%, ενώ εκτιμάται ότι έως το βράδυ της Παρασκευής δεν θα υπάρχει διαθέσιμο τραπέζι ούτε για δείγμα ακόμα και στα καταστήματα που θα ανοίξουν το τελευταίο 4ημέρο!

«Η εστίαση παίρνει ένα πάρα μεγάλο κομμάτι από την πίτα του καρναβαλιού και το περιμένουμε όλοι πως και πως για να δούμε στα ταμεία μας χρήμα για να καλύψουμε τις υποχρεώσεις του χειμώνα» δήλωσε ο Πρόεδρος Σωματείου Εστίασης Ρεθύμνου Ανδρέας Κλαψινός, που επεσήμανε ότι «όποιος θέλει να κάνει κράτηση, θα πρέπει να την κάνει άμεσα».

Και ενώ για την εστίαση ο ένας μήνας καρναβαλικών εκδηλώσεων ισοδυναμεί σε έσοδα ακόμα και ένα με ένα «καλό Ιούλιο», για το χονδρικό και λιανικό εμπόριο το οικονομικό αποτύπωμα του καρναβαλιού είναι εξίσου ισχυρό.«Είναι ένα καλό οικονομικό αποτύπωμα» επιβεβαίωσε η πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ρεθύμνου Αθηνά Τσικιντίκου. Ωστόσο, σύμφωνα με την κ. Τσικιντίκου, «αυτό που θα θέλαμε ήταν να είχε μεγαλύτερη διάρκεια».

«Έστω και αυτό το λίγο για εμάς είναι μια ανάσα. Αν όχι τόσο έντονο στο λιανικό εμπόριο, δουλεύει το χονδρικό εμπόριο, δουλεύουν οι κατασκευές, οπότε πιστεύουμε ότι τα χρήματα που δίνονται από τα άτομα που ασχολούνται με το καρναβάλι,θα βρουν το αποτύπωμά τους μεταγενέστερα στην αγορά του Ρεθύμνου» δήλωσε χαρακτηριστικά η πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ρεθύμνου.

Επισημαίνεται ότι τηλεοπτικοί χορηγοί επικοινωνίας του Ρεθεμνιώτικου καρναβαλιού είναι η ΑΝΕΚ LINES και η BLUE STAR FERRIES.

Εξάλλου, χορηγοί επικοινωνίας είναι η ΚΡΗΤΗ TV, ο RADIO 9.84, η εφημερίδα ΝΕΑ ΚΡΗΤΗ και το neakriti.gr.

 

Πηγή: neakriti.gr



ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ