Ο τελευταίος απολογισμός για την τραγωδία με τα τρένα στα Τέμπη αναφέρει ότι οι νεκροί ανέρχονται στους 32, ενώ από τους 85 τραυματίες, οι 53 νοσηλεύονται και οι υπόλοιποι 32 έχουν πάρει εξιτήριο.
Η επιχείρηση έρευνας και απεγκλωβισμού ατόμων, στον τόπο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στην είσοδο της κοιλάδας των Τεμπών παραμένει σε εξέλιξη.
Οι προσπάθειες των πυροσβεστικών δυνάμεων αυτή τη στιγμή επικεντρώνονται στα δύο πρώτα βαγόνια της επιβατικής αμαξοστοιχίας τα οποία έχουν ανατραπεί και εκεί παρουσιάζεται μεγαλύτερη δυσκολία απεγκλωβισμού.
Εικόνες από τον τόπο της τραγωδίας:
Έχει ξεκινήσει η διαδικασία ταυτοποίησης και αναγνώρισης των σορών.
Στο νοσοκομείο βρίσκονται κλιμάκια ειδικών ψυχολόγων.
Νωρίτερα, ο εκπρόσωπος Τύπου του Πυροσβεστικού Σώματος, Βασίλης Βαθρακογιάννης, έδωσε λεπτομέρειες για την επιχείρηση του απεγκλωβισμού που είναι σε πλήρη εξέλιξη, όπως και για τη γενική επιφυλακή στην οποία έχουν τεθεί τα νοσοκομεία τόσο στη Θεσσαλία, την Πιερία αλλά και την Αθήνα.
Να σημειωθεί πως γερανοφόρα οχήματα και μηχανουργοί από την Αθήνα έχουν ξεκινήσει από την Αθήνα προς τα Τέμπη για να επιχειρήσουν στα συντρίμμια.
Την ίδια ώρα, τα διεθνή Μέσα έχουν πρώτη είδηση την τραγωδία που πλήττει τη χώρα μας.
Η μαρτυρία του προέδρου του ΕΚΑΒ
Το ΕΚΑΒ ειδοποιήθηκε στις 11.23 της Τετάρτης για τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη. Όπως αναφέρει ο πρόεδρος, κύριος Γούλας, η εικόνα που αντίκρισαν ήταν από «εσχατολογική ταινία του Χόλιγκουντ».
Τα παιδιά που τραυματίστηκαν ήταν γύρω στα 6-7.
Τα αίτια της τραγωδίας
Όπως μεταδίδει η ρεπόρτερ της ΕΡΤ Λάρισας, Ελπίδα Κουτσογιάννη το επιβατικό τρένο φεύγοντας από τη Λάρισα έπρεπε να παραμείνει στην άνοδο, ωστόσο είχε διακλαδωθεί και βρισκόταν στην κάθοδο προς Αθήνα όπου κινούταν η εμπορική αμαξοστοιχία.
Σύμφωνα με όσα μετέδωσε νωρίτερα ο τηλεοπτικός σταθμός Mega, υπάρχει ισχυρό ενδεχόμενο το δυστύχημα να προκλήθηκε από την πτώση ενός καλωδίου και κατ’ επέκταση από ένα ανθρώπινο λάθος.
Συγκεκριμένα, το απόγευμα της Τρίτης (28/2) στα Παλαιοφάρσαλα φέρεται να υπήρξε πρόβλημα στις γραμμές των τρένων, καθώς ένα καλώδιο που μεταφέρει ρεύμα στις ράγες είχε πέσει και αυτό προκάλεσε μεγάλη καθυστέρηση στην κυκλοφορία των τρένων.
Πληροφορίες που δεν έχουν επιβεβαιωθεί αναφέρουν πως αυτό το καλώδιο που είχε πέσει, είχε σαν αποτέλεσμα να γίνει η αλλαγή στα κλειδιά των γραμμών χειροκίνητα και όχι μηχανικά. Εκεί εικάζεται ότι μπορεί να έχει γίνει το ανθρώπινο λάθος, που οδήγησε στη μετωπική σύγκρουση των δύο τρένων, με σφοδρότητα, και να προκληθεί αυτή η ανείπωτη τραγωδία.
Το μοιραίο δρομολόγιο
Η επιβατική αμαξοστοιχία εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη η οποία αναχώρησε στις 19:22 από την πρωτεύουσα.
Το δυστύχημα σημειώθηκε πριν τα Τέμπη κοντά στην περιοχή «Ευαγγελισμός» και συγκεκριμένα στην είσοδο της κοιλάδας των Τεμπών.
Σύμφωνα με την ΕΡΤ, στο Αστυνομικό Τμήμα Λάρισας οδηγήθηκε ο σταθμάρχης βάρδιας του ΟΣΕ Λαρίσης, στη βάρδια του οποίου συνέβη το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα.
Τεράστια η κινητοποίηση
Στο σημείο έχουν μεταβεί 30 ασθενοφόρα ΕΚΑΒ, Αστυνομία, και δυνάμεις της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας αποτελούμενες από 40 Πυροσβέστες με 17 οχήματα.
Hellenic Train: Μετωπική η σύγκρουση – Περίπου 350 επιβάτες επέβαιναν στο επιβατικό τρένο
Την ώρα της σύγκρουσης, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποίησε η εταιρεία Hellenic Train, επέβαιναν περίπου 350 επιβάτες.
Σύμφωνα με πληροφορίες όταν ξεκίνησε το ταξίδι της από την Αθήνα η αμαξοστοιχία μετέφερε 430 ανθρώπους και στη Λάρισα αποβιβάστηκαν περίπου 80, ενώ οι υπόλοιποι συνέχισαν τη διαδρομή μέχρι τη σφοδρή σύγκρουση των δύο τρένων.
Για το τραγικό δυστύχημα η εταιρεία σε ανακοίνωση της αναφέρει:
«Στον Ευαγγελισμό σημειώθηκε μετωπική σύγκρουση δύο αμαξοστοιχιών: μιας εμπορευματικής αμαξοστοιχίας και της αμαξοστοιχίας IC 62 που είχε αναχωρήσει από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη.
Την ώρα της σύγκρουσης επέβαιναν περίπου 350 επιβάτες.
Στο σημείο έσπευσαν πυροσβέστες και προσωπικό της Hellenic Train, που συμμετείχαν σε επιχειρήσεις διάσωσης και παροχή βοήθειας στους ταξιδιώτες».
Αγοραστός: «Δεν υπάρχουν τα βαγόνια 1 και 2»
Για τη σφοδρότητα της σύγκρουσης και την τραγωδία που συντελέστηκε στα Τέμπη, μίλησε ο κ. Κώστας Αγοραστός. Ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας ανέφερε πως 250 επιβάτες έχουν φτάσει στη Θεσσαλονίκη μέσω λεωφορείων, ενώ αρκετοί τραυματίες έχουν διακομιστεί στα νοσοκομεία της Λάρισας.
«Δυστυχώς περιμένουμε να δούμε τον αριθμό των ανθρώπων που έχασαν άδικα τη ζωή τους. Είναι τραγικό αυτό που συμβαίνει. Τραγικό», είπε χαρακτηριστικά στην ΕΡΤ ο κ. Αγοραστός. Όπως ανέφερε, τα βαγόνια 1 και 2 δεν υπάρχουν, ενώ στη συνέχεια εξήγησε τις διαδικασίες που ακολουθούνται στην επιχείρηση έρευνας και διάσωσης ανάμεσα στα συντρίμμια των δύο τρένων.
Όπως ήταν φυσικό, αμέσως μετά τη σύγκρουση υπήρξαν σκηνές χάους μέσα στο τρένο. Αρκετοί επιβάτες που διατήρησαν την ψυχραιμία τους και απέφυγαν τα χειρότερα, κατάφεραν να «τραβήξουν» κάποια βίντεο στα κινητά τους τηλέφωνα, κάποια από αυτά μάλιστα προβλήθηκαν από την τηλεόραση του ΣΚΑΪ.
Σε βίντεο – ντοκουμέντο που δημοσιεύει το Newsbomb.gr, οι επιβάτες προσπαθούν να διατηρήσουν την ψυχραιμία τους, αναζητούν διέξοδο από τα βαγόνια ενώ φωνάζουν ο ένας στον άλλον προσπαθώντας να διαπιστώσουν αν είναι όλοι καλά…
Ακόμα, όμως, και έξω από τα βαγόνια του μοιραίου τρένου, η κατάσταση θύμιζε «κόλαση». Υψηλές θερμοκρασίες, συντρίμμια και φωτιές παντού ήταν το σκηνικό που αντίκρισαν οι επιβάτες όταν κατάφεραν να βρουν έξοδο και να βγουν από τα βαγόνια, όπως βλέπετε σε ένα ακόμα βίντεο του Newsbomb.gr.
Σε μια σοβαρή καταγγελία σχετικά με τη λειτουργία των τρένων στη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη όπου συνέβη η τραγωδία με τους 32 νεκρούς μετά από σύγκρουση επιβατικής με εμπορική αμαξοστοιχία στο ύψος των Τεμπών προχώρησε ο πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ.
Όπως είπε στην ΕΡΤ ο Κώστας Γενηδούνιας «δεν λειτουργεί τίποτα, γίνονται όλα χειροκίνητα, είμαστε στο manual και σε όλο τον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Ούτε τα φωτοσήματα λειτουργούν, αν λειτουργούσαν οι μηχανοδηγοί θα έβλεπαν τα κόκκινα σήματα και θα σταματούσαν εγκαίρως».
Στην ερώτηση αν αυτό σημαίνει ότι οι μηχανοδηγοί κινούνται στα τυφλά, ο πρόεδρος των μηχανοδηγών απάντησε ότι «οι πληροφορίες δίνονται από σταθμάρχη σε σταθμάρχη μέσω ασυρμάτου. Μας λέει ο σταθμάρχης στην Αθήνα θα πάτε μέχρι το Μενίδι, μετά μέχρι την Οινόη, συνολικά αυτό γίνεται 15 φορές από Αθήνα για Θεσσαλονίκη».
Κατά τον ίδιο «υπήρχαν ηλεκτρονικά συστήματα, δεν λειτουργούν, ρωτήστε τους υπευθύνους».
Ερωτηθείς για τις συνθήκες του πολύνεκρου δυστυχήματος είπε ότι «στο σημείο έχει διπλή γραμμή, ένα ανεβαίνει, ένα κατεβαίνει, δεν ξέρω γιατί τα τρένα βρέθηκαν στην ίδια γραμμή».
«Εμείς ακολουθούμε εντολές. Όπου μας πουν πηγαίνουμε. Σε όλο το μήκος της διαδρομής είναι διπλή η γραμμή. Αν σε κάποιο σημείο γίνονται έργα υπάρχουν διακλαδώσεις. Όλα γίνονται χειροκίνητα και εμπειρικά. Είναι χρόνια που δεν λειτουργούν τα συστήματα» κατέληξε ο πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ.
Πηγή: newsbomb.gr