Διάφορα

Τι πρέπει να προσέξετε αν ψάχνετε για μεταχειρισμένη Alfa Romeo Giulietta

Όπως και να το κάνεις, το στιλ δεν είναι και πολύ συχνά στις προτεραιότητες των μικρών οικογενειακών μοντέλων. Αυτό, σίγουρα δεν ισχύει όμως στην περίπτωση της Giulietta.

Η σχεδίασή της έχει επιρροές από παλαιότερα μοντέλα της μιλανέζικης φίρμας και ξεχωρίζει από το ανάγλυφο καπό με τις έντονες ακμές, τις κρυφές πίσω χειρολαβές, το μεγάλο θυρεό στη μάσκα και στα πίσω φώτα με τα LED στοιχεία.

Από την άλλη, στη συγκεκριμένη κατηγορία η σχεδίαση δεν αρκεί από μόνη της για να ξεχωρίσει ένα μοντέλο. Η Giulietta όμως δεν έχει μόνο αυτό ως δυνατό χαρτί, αλλά και μεγάλη γκάμα κινητήρων, στην οποία ακόμα και η πιο βασική επιλογή εξασφαλίζει αξιοπρεπείς επιδόσεις. Η γκάμα των κινητήρων βενζίνης διαθέτει εκδόσεις 1.4 τούρμπο 105 και 120 PS, ενώ με την προσθήκη του συστήματος ελέγχου των βαλβίδων MultiAir, 150 ή 170 PS. Κορυφαία έκδοση είναι εκείνη με τον 1.8 κινητήρα που αρχικά απέδιδε 235 ίππους και από το ΜΥ 2016 ανέβηκε στους 240, με κινητήρα που είχε ολοκαίνουργιο, αλουμινένιο μπλοκ. Η έκδοση 1.8, αποτελεί ουσιαστικά ένα GTi. Στην πετρελαιοκίνητη γκάμα υπάρχει ο 1.600άρης τουρμποντίζελ με 105 ή 120 ίππους που προσφέρει πλούσια ροπή στις μεσαίες στροφές. Για τους πιο ανήσυχους, υπάρχει και δίλιτρη πετρελαιοκίνητη με 150 ή 170 ίππους, αν και οι εκδόσεις με τον 1.6 MultiJet θα καλύψουν την πλειονότητα των αναγκών.

Ο οδηγός της Alfa Romeo Giulietta μπορεί να επέμβει στην απόκριση του κινητήρα και των φρένων, των ηλεκτρικών βοηθημάτων και του τιμονιού μέσω του συστήματος Alfa DNA (Dynamic, Normal, All Weather), ο διακόπτης του οποίου βρίσκεται μπροστά από το λεβιέ ταχυτήτων. Με αυτό τον τρόπο αναδεικνύεται ακόμα πιο πολύ το υψηλό επίπεδο πρόσφυσης και το καλό κράτημα, κι ας μην απενεργοποιείται πλήρως ο ηλεκτρονικός έλεγχος της ευστάθειας. Το εμπρός σύστημα είναι ιδιαίτερα άμεσο και το τιμόνι δίνει σωστή πληροφόρηση. Αλλά για να ευχαριστηθείτε μια σφιχτή διαδρομή, θα πρέπει το οδόστρωμα να είναι καλής ποιότητας και να μην έχει πολλές ανωμαλίες. Το επίπεδο άνεσης είναι σίγουρα ικανοποιητικό, αλλά όχι το δυνατό σημείο της Giulietta. Από την άλλη, το γρήγορο τιμόνι σε συνδυασμό με τις άμεσες αντιδράσεις και την ελάχιστη κλίση του αμαξώματος ξεκαθαρίζουν ότι μιλάμε για ένα από τα πιο σπορ μοντέλα της κατηγορίας.

Alfa Romeo Giulietta Rear View

Η καμπίνα αποτελείται από μαλακά και σκληρά πλαστικά καλής ποιότητας με καλό μοντάρισμα. Η σχεδίαση του ταμπλό διαφοροποιήθηκε ελαφρώς με την ανανέωση του 2014, ταυτόχρονα με νέα εμπρός καθίσματα, τιμόνι και σύστημα πλοήγησης και πολυμέσων UConnect με έγχρωμη οθόνη αφής. Οι χώροι στο πίσω κάθισμα είναι μέτριοι με τα σημερινά δεδομένα και οι θήκες για τα μικροαντικείμενα λιγοστές. Ο χώρος αποσκευών των 350 λίτρων βρίσκεται πλέον λίγο από το μέσο όρο της κατηγορίας και διαθέτει ψηλό κατώφλι φόρτωσης. Από πλευράς εξοπλισμού, τα χαρακτηριστικά άνεσης και ασφάλειας ήταν αρκετά από τη βασική κιόλας έκδοση.

Πόσο θα μου κοστίσει η συμβίωση;
Όπως είναι λογικό, οι περισσότερες Giulietta που υπάρχουν στην αγορά μεταχειρισμένου αφορούν τις πετρελαιοκίνητες με τον 1.6 και τις βενζινοκίνητες με τον 1.4. Αυτό σημαίνει λογικά ετήσια πάγια έξοδα, με τις πετρελαιοκίνητες να διαθέτουν σημαντικά χαμηλότερη κατανάλωση αλλά τις βενζινοκίνητες πολύ πιο ραφιναρισμένη αίσθηση. Η περιοδική συντήρηση έχει λογική συχνότητα και κόστος στο μέσο όρο της κατηγορίας.

Πώς είναι σήμερα;
Η Giulietta που οδηγούμε είναι 1.6 JTDM-2 με 105 ίππους, 320 Nm και χειροκίνητο σασμάν έξι σχέσεων. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο έχει πρώτη άδεια κυκλοφορίας τον Μάιο του 2015, οπότε είναι η ανανεωμένη MY 2014. Το οδόμετρο έγραφε κάτι παραπάνω από 70.000 km κάτι που μεταφράζεται σε λογική χρήση από τον πρώτο ιδιοκτήτη της.

Ο 1.600άρης πετρελαιοκινητήρας κάνει έντονο θόρυβο στις κρύες εκκινήσεις, χωρίς απόλυτα σταθερό ρελαντί. Ύστερα από λίγα λεπτά, όλα είναι όπως έπρεπε και η απόκριση ορεξάτη. Η σφιχτή ανάρτηση αντιμετωπίζει σωστά τις ανωμαλίες του δρόμου και πάντα ελέγχει σωστά τις κινήσεις του αυτοκινήτου χωρίς να το αφήνει να πλέει. Η αίσθηση και το βάρος του τιμονιού δεν παρουσιάζουν αλλοίωση σε σχέση με μία καινούργια Giulietta και το εμπρός μέρος έχει διατηρήσει την αμεσότητά του. Σε καλή κατάσταση ήταν και ο λεβιές ταχυτήτων, με σωστή λειτουργία, λογικές διαδρομές και ελάχιστο τζόγο.

Alfa Romeo Giulietta paning

Πόσο πρέπει να πληρώσω;
Ως μοντέλο, η Giulietta μετράει εννέα χρόνια ζωής και όπως είναι λογικό υπάρχουν αρκετές στην αγορά μεταχειρισμένου. Από σχετικά καινούργια αυτοκίνητα μέχρι και «δεκαετίας», και με ό,τι επίπεδο εξοπλισμού ή και κινητήρα επιθυμείτε.

Τα πιο προσιτά και μεγαλύτερα αυτοκίνητα σε ηλικία έχουν τιμή εκκίνησης τις €8.500, ενώ ένα ανανεωμένο όπως το δικό μας και με πλήρες βιβλίο συντήρησής κοστίζει κοντά στις €12.000.

Τι πρέπει να προσέξω;
Τα δεδομένα που υπάρχουν για την Alfa Romeo Giulietta αναφέρουν ότι θα πρέπει να ελέγξετε όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες και να επιβεβαιώσετε την ενδεδειγμένη λειτουργία τους. Ακόμα, σιγουρευτείτε ότι όλες οι ταπετσαρίες, οι επενδύσεις και οι διακοσμητικές φάσες εφαρμόζουν ακόμα σωστά και δεν τρίζουν κατά την οδήγηση.

Τέλος, θα πρέπει να σιγουρευτείτε για τη σωστή και αθόρυβη λειτουργία των αμορτισέρ, ενώ ο συμπλέκτης θα πρέπει να είναι ακόμα μαλακός και να μην κάνει θόρυβο.

Αμάξωμα–Εσωτερικό
Οι ταπετσαρίες στα πάνελ των θυρών και τον ουρανό της Alfa Romeo Giulietta τρίζουν στις λακκούβες με χαμηλές ταχύτητες.

Αυτά που δείχνουν ταλαιπωρημένα με την πρώτη ματιά είναι η δερμάτινη επένδυση του τιμονιού και ο διακόπτης των αλάρμ. Επίσης, όταν χειρίζεσαι τους πλαστικούς διακόπτες των ηλεκτρικών παράθυρων και καθρεφτών ακούγεται ένας τριγμός από το πάνελ που είναι τοποθετημένοι.

Το ντουλαπάκι ψηλά στο ταμπλό ανοίγει και κλείνει σωστά, αλλά όταν το ανοίγεις δεν ανεβαίνει μόνο του, ούτε και αφήνει μεγάλο περιθώριο στο δάκτυλο σου για να το ανοίξει πλήρως.

Τα υλικά στο ταμπλό και η συναρμογή δείχνουν σε πολύ καλή κατάσταση, το ίδιο και η κονσόλα δαπέδου, ενώ το ντουλαπάκι του συνοδηγού έχει διατηρήσει το «slow motion» άνοιγμά του.

Τα δακτυλίδια που χειρίζεσαι τον κλιματισμό έχουν σφίξει, χωρίς να επηρεάζουν το χειρισμό, ενώ ο κεντρικός διακόπτης της πλαφονιέρας έχει χαλάσει στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο.

Στο χρώμα δεν υπάρχουν αλλοιώσεις, ενώ τα πλαστικά των προφυλακτήρων και τα φώτα δείχνουν σαν καινούρια και δεν υπάρχουν καμένα LED. Μόνη παραφωνία αποτελεί το τρέμουλο των πλευρικών καθρεφτών πάνω από τα 120 km/h.

Alfa Romeo Giulietta Interior

Ανάρτηση-Τροχοί
Παρά το γεγονός ότι οι 16άρες ή οι 17άρες ζάντες συνδυάζονται με λάστιχα με μπόλικο προφίλ, ελέγξτε προσεκτικά τόσο τις ζάντες όσο και τα ίδια τα λάστιχα λόγω της σφιχτής ανάρτησης. Επιπλέον, σε περίπτωση που ο ιδιοκτήτης έχει προχωρήσει σε αλλαγή ελαστικών βεβαιωθείτε ότι έχει τοποθετήσει επώνυμα ελαστικά και όχι δεύτερης διαλογής. Αυτό βέβαια είναι κάτι που ισχύει σε κάθε μεταχειρισμένο.

Μετάδοση-Σύστημα διεύθυνσης
Ο λεβιές ταχυτήτων έχει αποκτήσει λίγο τζόγο, αλλά δεν έχει χάσει σε ευκολία κουμπώματος και οι διαδρομές του είναι λογικές. Επιπλέον, η αίσθηση του τιμονιού και το βάρος δεν έχουν αλλοιωθεί και το εμπρός σύστημα έχει διατηρήσει την αμεσότητά του.

Κινητήρας
Ο χώρος κινητήρα δείχνει προσεγμένος και το αμορτισέρ που συγκρατεί το καπό λειτουργεί σωστά. Η λειτουργία του 1.6 JTDM με τους 105 ίππους είναι άψογη μόλις φτάσει σε σωστή θερμοκρασία το λιπαντικό. Η ευστροφία είναι πολύ καλή.



ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ