Δήμος Κισάμου ΠΑΙΔΕΙΑ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

1ο Γυμνάσιο Κισάμου: Επισκέψεις σε Νορβηγία και Γερμανία στα πλαίσια του προγράμματος «ERASMUS»

α) ΣΤΟ ΤΡΟΝΤΧΑΪΜ ΤΗΣ ΝΟΡΒΗΓΙΑΣ

H 6η συνάντηση του προγράμματος Erasmus, με τίτλο «Η βιοποικιλότητα συναντά τη μουσική», πραγματοποιήθηκε στην πόλη Τρόντχαϊμ της Νορβηγίας από τις 28 Μαρτίου έως τις 30 Μαρτίου.

Την πρώτη ημέρα (28 μαρτίου) η ελληνική ομάδα συναντήθηκε με τις υπόλοιπες ομάδες στο σχολείο με την  ονομασία «CissiKlein». Πρόκειται για ένα Γυμνάσιο (UpperSecondarySchool), με περίπου 200 μαθητές, στο οποίο λειτουργεί τμήμα χορού ,μουσικής και θεατρικής παιδείας, παράλληλα με την υλοποίηση προγραμμάτων γενικής παιδείας..

Η υποδοχή που ετοίμασαν οι Νορβηγοί εκπαιδευτικοί ήταν πολύ θερμή, με τη διευθύντρια να καλωσορίζει τους συμμετέχοντες και τον καθηγητή βιολογίας του σχολείου να δίνει ενδιαφέρουσες πληροφορίες για τη βιοποικιλότητα της Νορβηγίας, μέσω παρουσίασης,σε έναν από τους χώρουςαναψυχής που διέθετε το σχολείο. Αμέσως μετά οι μαθητές του προγράμματος από όλες τις χώρες, χωρίστηκαν σε ομάδες και εκ περιτροπής αντάλλαξαν επιχειρήματα και προβληματίστηκαν για τη σημασία της βιοποικιλότητας, έφτιαξαν από κοινού αφίσες με συνθήματα για τη βιοποικιλότητα τις οποίες θα αναρτούσαν την επόμενη μέρα σε διάφορα σημεία της πόληςκαι συμμετείχαν σε ομάδες χορού, θεάτρου και τραγουδιού.

Τη δεύτερη μέρα (29 Μαρτίου), όλες οι αποστολές συναντήθηκαν στην κεντρική πλατεία της πόλης, στο «TrondheimTorg». Οι μεν μαθητές ξεναγήθηκαν από τους Νορβηγούς συνομίληκούς τους στην πόλη και ανάρτησαν τις αφίσες που είχαν φτιάξει την προηγούμενη μέρα σε περίοπτα σημεία, οι δε καθηγητές με ξεναγό τον Νορβηγό συντονιστήπεριηγήθηκαν σε αξιοθέατα, όπως στον καθεδρικό ναό«Nidaros» και στην βιβλιοθήκη της πόλης.

Μετά από αυτή την ενδιαφέρουσα περιήγηση οι ομάδες κατευθύνθηκαν με το λεωφορείο προς το δεύτερο σχολείο (Strinda Upper Secondary School), του οποίου το ανθρώπινο δυναμικό αποτελείται από 1.100 μαθητές και 170 άτομα προσωπικό. Το σχολείο παρέχει εκπαιδευτικά προγράμματα, τόσο ακαδημαϊκού όσο και επαγγελματικού ενδιαφέροντος.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίασε και η ξενάγησή το ίδιο απόγευμα στο ψηφιακό και διαδραστικό RockheimMuseum, το οποίο βρίσκεται στο λιμάνι της πόλης και σχετίζεται με την ανάπτυξη της ποπ και ροκ μουσικής στη Νορβηγία.

Η τελευταία μέρα παραμονής της ελληνικής ομάδας στο Τρόντχαϊμ (30 Μαρτίου) έκλεισε με την επίσκεψη με λεωφορείο σε μια  χιονισμένη παραδοσιακή πόλη, νοτιοδυτικά της περιφέρειας του Trondelag, το Roros. Το Roros, μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Unesco, είναι μια μαγευτική τοποθεσία τοποθετημένη σε μια μικρή κοιλότητα περιστοιχισμένη από δάση σημύδας και γυμνούς καταρράκτες.

β) ΣΤΟ ΣΤΟΛΜΠΕΡΓΚ ΤΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ

Το τελευταίο ταξίδι της ελληνικής ομάδας πραγματοποιήθηκε στο Stolberg της Γερμανίας στις 7 έως 12 Μαΐου.

Την 1η μέρα οι μαθητές γνώρισαν ένα διαφορετικό σχολείο με  υψηλό τεχνολογικό εξοπλισμό στις αίθουσες διδασκαλίας του, καθώς δίνεται μεγάλη έμφαση στην αξιοποίηση τεχνολογικών εργαλείων.

Οι μαθητές μας φιλοξενήθηκαν στα σύγχρονα εργαστήρια της χημείας, για να ξεκινήσει η δράση της «Δενδροφύτευσης» βάζοντας τη δική τους ρίζα στο αειφόρο μέλλον της Γερμανίας. Οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες και με κατάλληλα εργαλεία έπλασαν με διάφορα συστατικά μπάλες από χώμα και σπόρους, για να πεταχτούν σε διάφορες τοποθεσίες της περιοχής Stolberg. Μας έδωσαν την υπόσχεση τους οι μαθητές της Γερμανίας, να μας στείλουν φωτογραφίες για τα νέα δέντρα που θα γεννηθούν.

Την 2η ημέρα το πρόγραμμα περιελάβανε δύο αξέχαστες περιηγήσεις από τους ίδιους τους μαθητές. Η πρώτη υλοποιήθηκε στο Άαχεν, που είναι γνωστό ως η πρωτεύουσα της φράγκικης αυτοκρατορίας του Καρλομάγνου. Θαυμάσαμε τον καθεδρικό ναό του Άαχεν, το σημαντικότερο αξιοθέατο της πόλης που θεωρείται ως ο παλαιότερος της βόρειας Ευρώπης και αποτελεί πια Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO. Η δεύτερη περιήγηση πραγματοποιήθηκε στο Stolberg, μια όμορφη ιστορική πόλη σε ένα όμορφο φυσικό περιβάλλον.

Την 3η μέρα οι δράσεις διεξάγονται μέσα στο σχολείο, όπου κάθε ομάδα είχε τη δυνατότητα να εκθέσει με φωτογραφίες αλλά και με προϊόντα τη βιοποικιλότητα της χώρας τους. Επίσης, κάθε χώρα παρουσίασε τραγούδια και χορούς που σχετίζονται με το θέμα της καταστροφής της φύσης.  Το τραγούδι που ερμήνευσε η ελληνική ομάδα ήταν «Ο εφιάλτης της Περσεφόνης»  του Νίκου Γκάτσου. Στη συνέχεια, οι μαθητές ξεσήκωσαν το πλήθος με το συρτάκι και το πεντοζάλη. Τέλος, όλοι οι μαθητές τραγούδησαν με τη συνοδεία μουσικών οργάνων το αγγλικό τραγούδι Allofthisworld», δημιούργημα ενός εκπαιδευτικού της Γερμανίας που ένωσε όλους τους μαθητές με την αξία της φιλίας.

Την 4η μέρα οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να επισκεφτούν την Κολωνία έχοντας την τιμητική του ο Καθεδρικός Ναός της. Είναι ένα από τα μεγαλύτερα και πιο φημισμένα οικοδομήματα γοτθικού ρυθμού παγκοσμίως. Ο ρωμαιοκαθολικός ναός με άγιο προστάτη τον Απόστολο Πέτρο, ανακηρύχθηκε το 1996 από την UNESCO σε Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς.

Γενικά το πρόγραμμα «Η Βιοποικιλότητα συναντά τη μουσική» έδωσε την δυνατότητα στους μαθητές να προβληματιστούν για τις αρνητικές συνέπειες  που επιφέρει ο σύγχρονος τρόπος ζωής στην καθημερινότητα μας αποκτώντας ταυτόχρονα οικολογική συνείδηση μέσω των ομαδικών δραστηριοτήτων με άλλους ξένους λαούς.

 



ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ