Στις 11 Σεπτεμβρίου 2023, ημέρα Δευτέρα, θα ανοίξουν τα σχολεία για τους μαθητές τη νέα σχολική χρονιά, ενώ οι εκπαιδευτικοί, όπως πάντα, θα είναι από νωρίτερα στις θέσεις τους.
Συγκεκριμένα, και βάσει του ΦΕΚ 126/2016 (ΦΕΚ 211/Β/11-11-2016) ισχύουν τα εξής για το σχολικό έτος και το διδακτικό έτος:
Η διδασκαλία των μαθημάτων διεξάγεται σε δύο διδακτικές περιόδους που ονομάζονται τετράμηνα. Η πρώτη περίοδος (1ο τετράμηνο) διαρκεί από 11 Σεπτεμβρίου έως 20 Ιανουαρίου και η δεύτερη περίοδος (2ο τετράμηνο) από 21 Ιανουαρίου έως 31 Μαΐου.
Όταν η 11η Σεπτεμβρίου ή η 15η Ιουνίου είναι αργία, τα μαθήματα αρχίζουν την επόμενη εργάσιμη ημέρα ή λήγουν την προηγούμενη εργάσιμη ημέρα αντίστοιχα.
Φέτος, η 11η Σεπτεμβρίου πέφτει Δευτέρα, οπότε τα σχολεία θα ανοίξουν κανονικά εκείνη την ημέρα, ωστόσο εκκρεμεί ακόμη η επίσημη εγκύκλιος από το Υπουργείο Παιδείας.
Η προσχολική αγωγή
Η υφυπουργός Παιδείας – Θρησκευμάτων και Αθλητισμού αναφέρθηκε στην νέα μεταρρύθμιση που αφορά τη μεταφορά της προσχολικής αγωγής στο υπουργείο Παιδείας καθώς βρισκόταν ανάμεσα στο υπουργείο Εσωτερικών και τους δήμους και στο υπουργείο Εργασίας, λέγοντας πως η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα στην Ε.Ε που δεν έχει ενιαίο πλαίσιο στην προσχολική αγωγή.
«Η προσχολική αγωγή ήταν χωρισμένη στο υπουργείο Εσωτερικών και στους δήμους για τους δημόσιους παιδικούς σταθμούς και οι ιδιωτικοί ήταν στο υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, το σημερινό υπουργείο Οικογένειας. Αυτή η πολυδιάσπαση σήμαινε πως δεν υπήρχε ένα κοινό πρόγραμμα. Πριν τα Χριστούγεννα θα περάσουν όλοι οι σταθμοί στο υπουργείο Παιδείας για να υπάρχει ένας φορέας που μπορεί να γνωμοδοτήσει για το βέλτιστο εκπαιδευτικό συμφέρον του παιδιού. Με αυτόν τον τρόπο μπορούμε να δούμε από πολύ νωρίς εάν ένα παιδί για παράδειγμα ανήκει στο φάσμα του αυτισμού ή αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες».
Τα δημόσια νηπιαγωγεία
Όπως τόνισε, η κ. Μιχαηλίδου μεγάλο στοίχημα για το υπουργείο αποτελούν τα βρέφη στους βρεφονηπιακούς σταθμούς και ο μεγάλος όγκος των αιτήσεων. Συγκεκριμένα, όπως είπε, στην Ελλάδα γεννιούνται κάθε χρόνο περίπου 856.000 βρέφη ενώ οι θέσεις σε βρεφικούς σταθμούς είναι μόλις 25.000.
«Το πρόβλημα ξεκίνησε από το ότι δεν υπήρχε μεγάλη ζήτηση γιατί στην ελληνική οικογένεια χρόνια πριν το παιδί έμενε με τον παππού και τη γιαγιά όταν δούλευαν οι γονείς. Δημιουργήθηκε η ζήτηση αλλά δεν υπήρξε η προσφορά θέσεων. Οπότε βάζουμε ένα πρόγραμμα όπου τις 25.000 θέσεις τις κάνει 70.000. Είναι πρόγραμμα που τρέχουμε με το Τεχνικό Επιμελητήριο και χρηματοδοτεί με 200 εκ. την κατασκευή νέων θέσεων σε ιδιωτικούς βρεφονηπιακούς σταθμούς, έτσι ώστε να τριπλασιάσουμε τις θέσεις».
Σχετικά με τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, υποστήριξε πως: «Δίνουμε στρατηγική προτεραιότητα στη δημόσια Παιδεία. Είναι πολύ σημαντικό για εμάς να αναβαθμίσουμε το δημόσιο Πανεπιστήμιο γι’ αυτό έχουμε επενδύσεις πάνω από 1 δισ. από το Ταμείο Ανάκαμψης και έχουμε και τη δημιουργία μέσω ΣΔΙΤ, πάνω από 8.500 θέσεων εστιών». Και συνέχισε: «Δίνουμε προτεραιότητα στη δημόσια παιδεία, όμως δεν κλείνουμε τα μάτια. Έχουμε ανάγκη στη χώρα μας για καλά μη δημόσια πανεπιστήμια».