Ολοκληρώθηκε τις πρώτες πρωινές ώρες σήμερα, Δευτέρα 11 Σεπτεμβρίου, η διάσκεψη Εισαγγελέα και Ανακριτή και κρίθηκαν προφυλακιστέοι ο πλοίαρχος και ο ύπαρχος του Blue Horizon, για τη δολοφονία του 36χρονου Αντώνη Κργιώτη, το βράδυ της περασμένης Τρίτης, στο Λιμάνι του Πειραιά.
Σύμφωνα με πληροφορίες, διαφωνία υπάρχει ανάμεσα στον Εισαγγελέα και τον Ανακριτή για τον υποπλοίαρχο και τον λοστρόμο, για το εάν θα πρέπει προφυλακιστούν ή όχι, ενώ την απόφαση θα λάβει το δικαστικό συμβούλιο, όπως προβλέπεται σε αυτές τις περιπτώσεις.
Οι υποπλοίαρχος και λοστρόμος θα είναι υπό περιορισμό μέχρι την απόφαση του δικαστικού συμβουλίου.
Υπενθυμίζεται ότι την Κυριακή, η Εισαγγελέας άσκησε στον πλοίαρχο μία ακόμη κατηγορία, αυτή της έκθεσης ανθρώπου σε κίνδυνο.
Ο ύπαρχος, παρόλο που πήρε όλο το βάρος του περιστατικού πάνω του, ανέφερε πως «δεν είχε καμία ανθρωποκτόνο πρόθεση».
“Πάτησε στο νύχι του καταπέλτη. Γλίστρησε κι αυτός κι εγώ. Εκείνος έπεσε. Ήθελα να πέσω να βοηθήσω, αλλά είχε ήδη απομακρυνθεί το πλοίο” φέρεται να ισχυρίστηκε ο ίδιος στην απολογία του. Πρόσθεσε ότι “όταν γύρισα προς τα πίσω για να πάρω σωστικό μέσο, ο άνθρωπος είχε πνιγεί από την περιδίνηση.”
Το κατηγορητήριο για τον ύπαρχο:
«Αφού απομάκρυνες το τελευταίο σκοινί πρόσδεσης του πλοίου από τον κάβο της προβλήτας, προκειμένου το πλοίο να αναχωρήσει και επέστρεψες στη ράμπα επιβίβασης οχημάτων (καταπέλτης), ενόσω ακόμη αυτή δεν είχε ανελκυστεί, αλλά εφαπτόταν στην προβλήτα του λιμένος, όταν αντελήφθης ότι ο Αντώνης Καργιώτης ανέβηκε τρέχοντας στην ράμπα επιβίβασης οχημάτων με σκοπό να επιβιβαστεί στο πλοίο και ενώ ο τελευταίος επανερχόταν επανειλημμένως σε μια διαρκή προσπάθεια του να επιβιβαστεί, εσύ επέμεινες συνεχίζοντας τις επανειλημμένες ωθήσεις σου σπρώχνοντας και τραβώντας τον με τα χέρια σου προς την προβλήτα, φωνάζοντας του “έξω ρε”, μολονότι στο μεταξύ είχαν τεθεί σε λειτουργία οι μηχανές του πλοίου και αυτό είχε ήδη αρχίσει να απομακρύνεται από την προβλήτα, με αποτέλεσμα ο 36χρονος υφιστάμενος την ως άνω σωματική βία από εσένα, να πέσει στο κενό που δημιουργήθηκε εκ της κίνησης του πλοίου μεταξύ της προβλήτας και του καταπέλτη, ο οποίος δεν είχε ακόμη ανελκυθεί και ασφαλιστεί και να βρεθεί στην θάλασσα, στο σημείο που αναδεύονταν τα ύδατα έμπροσθεν των μηχανών των πλοίων (στην πρύμνη). Επιπροσθέτως, αμέσως μετά την πτώση του άτυχου άνδρα στη θάλασσα και ενώ τον παρατηρούσες, καθώς εκείνος αναδευόταν εντός των υδάτων κοντά στην επιφάνεια της θάλασσας, συνέπεια της κίνησης των μηχανών του πλοίου, ήτοι ευρίσκετο σε κατάσταση που αδυνατούσε να επιπλεύσει κολυμπώντας, έδωσες την έγκριση για άμεση αναχώρηση φωνάζοντας στο φορητό VHF που κρατούσες την φράση “φεύγουμε φεύγουμε”, με αποτέλεσμα να μην δρομολογηθούν όλες οι ενδεδειγμένες προβλεπόμενες ενέργειες. (Παύση μηχανών, ρίψη σωσιβίου, χρήση σωσίβιας λέμβου κ.λπ). Συνέπεια της ως άνω συμπεριφοράς σου, ήταν να επέλθει εντός ολίγων λεπτών από την πτώση στην θάλασσα, ο θάνατος του 36χρονου εκ πνιγμού, από εισρόφηση θαλάσσιου ύδατος, αποτέλεσμα που προέβλεψες και αποδέχτηκες ως ενδεχόμενο να επέλθει».