Στα πλαίσια του Erasmus+ / KA229 με τίτλο «Double sense: World Wide Maths or Ways With Maths», που υλοποιείται τα σχολικά έτη 2018-2020, πραγματοποιήθηκαν όλα όσα θα αναφερθούν παρακάτω.
Ενώ οι πρώτοι ξένοι καθηγητές και μαθητές έφτασαν στη χώρα μας το Σάββατο 21/9, οι προετοιμασίες, ωστόσο, από μεριάς μας είχαν ξεκινήσει μήνες νωρίτερα.
Οι εργασίες που έπρεπε να γίνουν πριν την άφιξη των επισκεπτών ήταν πολυάριθμες και απαιτούσαν αρκετό χρόνο και κόπο. Ανάμεσα σε αυτές ήταν, πρώτιστα, η καλή εκμάθηση της χρήσης του λογισμικού GeoGebra για τη δημιουργία διαφόρων γεωμετρικών σχημάτων και συναρτήσεων, με σκοπό τη δημιουργία αρχαίων ελληνικών αμφορέων, τους οποίους σχεδιάσαμε σε συνεργασία με τους ξένους μαθητές μετά την άφιξή τους. Στόχος της δραστηριότητας αυτής ήταν ο συνδυασμός μαθηματικών και αρχαίας ελληνικής ιστορίας και τέχνης. Για την παρουσίαση αυτών των εργασιών δύο συμμαθητές μας εργάστηκαν σκληρά μέσα στο καλοκαίρι, προκειμένου να δημιουργήσουν μια «εικονική αίθουσα τέχνης», της οποίας τα εκθέματα είναι πλέον οι δικοί μας αμφορείς. Παρόλα αυτά, η καλύτερη στιγμή των προετοιμασιών για τη συνάντηση, ήταν η διαδικτυακή μας συνομιλία με τους Ιταλούς καθηγητές και μαθητές. Αυτή η επαφή με ένα από τα σχολεία- συνεργάτες στο πρόγραμμα, ήταν εκείνη που ουσιαστικά μας έκανε ακόμα πιο ανυπόμονους για την επικείμενη επίσκεψή τους στην πόλη μας.
Όταν, λοιπόν, όλες οι απαραίτητες ενέργειες ολοκληρώθηκαν, είμασταν πλέον έτοιμοι να υποδεχτούμε τους επισκέπτες μας.
Πρώτοι έφτασαν οι Γερμανοί, το Σάββατο 21/9, ενώ οι υπόλοιποι την επόμενη ημέρα, την Κυριακή.
Η Δευτέρα ήταν ημέρα καλωσορίσματος και γνωριμιών μεταξύ καθηγητών και μαθητών, αλλά και γνωριμίας με την πόλη της Κισάμου. Αρχικά, ο διευθυντής και η υπεύθυνη καθηγήτρια του προγράμματος υποδέχτηκαν και καλωσόρισαν τους επισκέπτες μας και στη συνέχεια σειρά είχαν δύο διασκεδαστικά παιχνίδια βασισμένα σε αρχεία GeoGebra, προετοιμασμένα από την καθηγήτριά μας, σύμφωνα με τα οποία οι ξένοι καθηγητές και μαθητές έπρεπε να τριγυρίσουν στην πόλη της Κισάμου και να φωτογραφηθούν σε μνημεία και άλλα ξεχωριστά σημεία της. Τελικά τα παιχνίδια πήραν τη μορφή διαγωνισμού, με βραβεία να απονέμονται στις καλύτερες ομάδες. Μετά τη λήξη τους, στον ελεύθερο χρόνο μας, Έλληνες και ξένοι μαθητές, διασκεδάσαμε όλοι μαζί παρέα στη παραλία.
H Τρίτη ξεκίνησε κάπως κουραστικά, καθώς όλοι οι μαθητές μπήκαμε στο εργαστήριο του σχολείου για την κατασκευή των αρχαίων ελληνικών αμφορέων. Στο τέλος, ικανοποιημένοι με το αποτέλεσμα της δουλειάς μας, μπορούσαμε πλέον να ξεκουραστούμε και να απολαύσουμε το μεσημεριανό μας. Έπειτα όλοι μαζί αναχωρήσαμε με το λεωφορείο για τα Χανιά, με πρώτη στάση στους τάφους των Βενιζέλων στον Προφήτη Ηλία, όπου οι επισκέπτες μας θαύμασαν τη μαγευτική θέα και συγχρόνως έμαθαν για την ιστορία των δύο αυτών πολιτικών. Ακολούθως, στην πόλη των Χανίων είχαμε την ευκαιρία να περιηγηθούμε στα γραφικά σοκάκια της πόλης και, φυσικά, να επισκεφτούμε το παλιό λιμάνι με το Φάρο-σύμβολο των Χανίων, που άφησαν ξένους καθηγητές και μαθητές ενθουσιασμένους.
Η επόμενη μέρα μάς βρήκε το πρωί στο χώρο του μουσείου της Ελεύθερνας. Εκεί, όλοι μας μπορέσαμε να δούμε από κοντά το μεγαλείο της αρχαίας αυτής πόλης και τα σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα που ζωντανεύουν τις περιγραφές του Ομήρου. Δεύτερος προορισμός ήταν η Μονή Αρκαδίου, σύμβολο της κρητικής επανάστασης του 1866. Κατά την επίσκεψή μας στο μοναστήρι, όλοι μας συνειδητοποιήσαμε την τραγικότητα, αλλά και την ιστορική σημασία των γεγονότων που έλαβαν χώρα εκεί.
Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε το Ρέθυμνο όπου είχαμε την ευκαιρία να περιηγηθούμε στην παλιά πόλη και να γευτούμε την ελληνική κουζίνα με θέα το πανέμορφο λιμάνι.
Η Πέμπτη, αν και περιείχε λίγες δραστηριότητες, ήταν για εμάς μια από τις πιο διασκεδαστικές μέρες της εβδομάδας. Το πρωί, ολοκληρώσαμε κάποιες σημαντικές εργασίες στην επίσημη ιστοσελίδα του προγράμματος, στο twinspace, και ακολούθησε παρουσίαση όλων των αποτελεσμάτων των εργασιών μας σε αποχαιρετιστήρια εκδήλωση, όπου και δόθηκαν οι βεβαιώσεις συμμετοχής σε όλους τους εταίρους. Το πιο συναρπαστικό στιγμιότυπο όμως ήρθε στη συνέχεια, όταν αργά το απόγευμα παραβρεθήκαμε στο επίσημο αποχαιρετιστήριο δείπνο. Το φαγητό, ο χορός, η μουσική και τα γέλια ήταν αναπόσπαστα κομμάτια της βραδιάς, η οποία θα μείνει σίγουρα σε όλους μας αξέχαστη. Παρόλα αυτά, κανείς από εμάς δεν μπορούσε να αποβάλει τη συγκίνηση και τη θλίψη που ένιωθε, καθώς η εκπαιδευτική επίσκεψη έφτανε στο τέλος της.
Την Παρασκευή, έπρεπε να πούμε «αντίο» στους Ισπανούς και Ισλανδούς καθηγητές και μαθητές, που, έφυγαν νωρίτερα από όλους. Καθώς όμως, η ημέρα αυτή ήταν αφιερωμένη σε αθλητικές δραστηριότητες, οι εναπομείναντες ξένοι μαθητές συμμετείχαν μαζί μας σε διάφορα αθλήματα και σε τουρνουά βόλεϊ. Το απόγευμα κάναμε την τελευταία μας βόλτα στη παραλία των Φαλασάρνων, που αποτέλεσε μία ακόμη ωραία ανάμνηση της θάλασσας και του ήλιου της Κρήτης.
Την επόμενη μέρα αποχαιρετήσαμε όλους τους υπόλοιπους φίλους μας, καθώς ξεκίνησαν το ταξίδι της επιστροφής. Πριν, όμως, την αναχώρησή τους είχαμε την ιδέα να ζητήσουμε από τους επισκέπτες μας να περιγράψουν την Ελλάδα χρησιμοποιώντας μία μόνο λέξη. Οι απαντήσεις τους μας άφησαν γεμάτους χαρά, συγκίνηση αλλά και γέλιο. Συνοπτικά αναφέρουμε κάποιες από αυτές: « Ήλιος, Παράδεισος, Υπέροχη, Πανέμορφη, Μπλε, Τζατζίκι, Φαγητό, Διακοπές, Παραλίες, Γενναιοδωρία, Κουλτούρα».
Κλείνοντας, θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε με τη σειρά μας τους καθηγητές μας, που μας έδωσαν την ευκαιρία να συμμετέχουμε σε αυτό το μοναδικό πρόγραμμα. Η εμπειρία αυτής της εβδομάδας ήταν αξέχαστη και οι δεσμοί που αναπτύξαμε με τους ξένους μαθητές ήταν χωρίς αμφιβολία κάτι πολύ περισσότερο από απλή συνεργασία σε ένα κοινό πρόγραμμα. Όλοι μας ανυπομονούμε να ταξιδέψουμε στις αντίστοιχες χώρες και να ειδωθούμε και πάλι με τους μακρινούς φίλους μας!
Οι μαθητές της Β’ Λυκείου
Αθηνά Αθανασάκη – Δημήτρης Κουτσαυτάκης