ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ

H Google “γίνεται” ΑΙ: Αλλάζουν όλα στη μηχανή αναζήτησης – Πώς θα “γκουγκλάρουμε” στο εξής

Το λεγόμενο «γκουγκλάρισμα» που έχει γίνει συνώνυμο της αναζήτησης τα τελευταία χρόνια, θα τροφοδοτείται πλέον από το Gemini, το ισχυρό μοντέλο τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ) της Alphabet, ανακοίνωσε η Google στο ετήσιο συνέδριο προγραμματιστών της στο Mountain View, Καλιφόρνια.

Στο εξής «η Google θα γκουγκλάρει για εσάς». Αυτό είναι το όραμα του κολοσσού όπως το συνόψισε η επικεφαλής της αναζήτησηςτης εταιρείας, Liz Reid που παρουσίασε στη σκηνή τη βελτιωμένη έκδοση του εργαλείου αναζήτησης με τη βοήθεια AI.

Τα demo της Google έδειξαν πώς η αναζήτηση μπορεί λόγου χάρη πλέον να βρει στούντιο γιόγκα στην πόλη σας που έχουν προσφορές γνωριμίας, να δημιουργούν σχέδια γευμάτων για μια οικογένεια απαιτητικών πελατών, ακόμη και να επιλύσει προβλήματα με το πικάπ σας και να προτείνει διορθώσεις απλώς ελέγχοντας το βίντεο που τραβάτε με το τηλέφωνό σας.

Είναι μια δραματική αλλαγή στη λειτουργικότητα της μεγαλύτερης μηχανής αναζήτησης στον κόσμο, καθώς η Google προσπαθεί να πρωτοστατήσει στον αγώνα τεχνητής νοημοσύνης που έχει γοητεύσει τις εταιρείες τεχνολογίας. Από πολλές απόψεις, το νέο πλαίσιο αναζήτησης λειτουργεί με απαντήσεις που δημιουργούνται από την τεχνητή νοημοσύνη, στις οποίες μπορεί κανείς να μιλήσει όπως σε chatbot.

Κυκλοφορώντας στις ΗΠΑ χθες, το AI Overviews θα χρησιμοποιεί «συλλογισμό πολλαπλών βημάτων» για να απαντήσει σε σύνθετες ερωτήσεις με μία μόνο αναζήτηση, είπε η Reid. «Η Google μπορεί τώρα να κάνει για λογαριασμό σας σε λίγα δευτερόλεπτα μία έρευνα που μπορεί να διαρκούσε λεπτά ή ώρες» λέει η Reid.

Οι λειτουργίες αναζήτησης της Google που υποστηρίζονται από το Gemini μπορούν ακόμη και να κάνουν προτάσεις για τις οποίες δεν ρωτήθηκαν. Για παράδειγμα, ένα ερώτημα για μια πρόταση εορταστικού εστιατορίου μπορεί να εμφανίσει αποτελέσματα που υποδηλώνουν ζωντανή μουσική ή διαθεσιμότητα στον τελευταίο όροφο.

Αυτού του είδους οι οργανωμένες με τεχνητή νοημοσύνη αναζητήσεις θα είναι σύντομα διαθέσιμες σε κατηγορίες όπως ταινίες, μουσική, βιβλία, ξενοδοχεία και αγορές. Το νέο όραμα της Google για την αναζήτηση δεν είναι μόνο μια σημαντική ανατροπή για το δικό της μέλλον, αλλά θα μπορούσε να αλλάξει τον τρόπο λειτουργίας του Διαδικτύου ευρύτερα.

Ένα μεγάλο μέρος της αρχιτεκτονικής του διαδικτύου έχει σχεδιαστεί γύρω από επιχειρηματικά μοντέλα που χρησιμοποιούν SEO για να αυξήσουν τις επισκέψεις και τα διαφημιστικά έσοδα. Η μετατροπή της αναζήτησης σε chatbot μπορεί να επηρεάσει τον τρόπο κατανομής της επισκεψιμότητας.

Εν τέλει, γιατί να κάνει κανείς «κλικ» σε έναν σύνδεσμο όταν η Αναζήτηση Google μπορεί τώρα να συνοψίσει όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται; Οι ιθύνοντες έσπευσαν να καθησυχάσουν τις ανησυχίες ότι οι αλλαγές θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε λιγότερες επισκέψεις στον ιστότοπο σε μια ανάρτηση ιστολογίου της εκάστοτε εταιρείας.

«Βλέπουμε ότι οι σύνδεσμοι που περιλαμβάνονται στις Επισκοπήσεις AI λαμβάνουν περισσότερα κλικ από ό,τι αν η σελίδα εμφανιζόταν ως μια παραδοσιακή λίστα ιστού για αυτό το ερώτημα», έγραψε. «Καθώς επεκτείνουμε αυτήν την εμπειρία, θα συνεχίσουμε να επικεντρωνόμαστε στην αποστολή πολύτιμης επισκεψιμότητας σε εκδότες και δημιουργούς» τόνισε η Reid.

Η Google κυριαρχεί εδώ και καιρό στο τοπίο αναζήτησης, αλλά οι τελευταίες εξελίξεις σημεώνονται εν μέσω αυξημένου ανταγωνισμού με τον κολοσσό OpenAI που κυριαρχεί στον κλάδο της AI. Τη Δευτέρα, ο γίγαντας της τεχνητής νοημοσύνης αποκάλυψε το GPT-4o — το επόμενο εμβληματικό μεγάλο γλωσσικό μοντέλο με βελτιωμένες δυνατότητες φωνής και όρασης.

Η Google συνεχίζει την ολομέτωπη επίθεση για την πρωτοκαθεδρία στον ταχέως αναπτυσσόμενο τομέα της τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ)με στόχο να ξεπεράσει με κάθε τρόπο ανταγωνιστές όπως η Microsoft που είναι βασική μέτοχος της OpenAI, η Meta και άλλες εταιρείες. Με το νέο της όπλο «Gemini» επιδιώκει να φέρει –μεταξύ άλλων- την τεχνητή νοημοσύνη απευθείας στα κινητά τηλέφωνα των χρηστών.



ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ