ΚΡΗΤΗ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η “σκοτεινή πλευρά” του success story: “Όργιο” εργοδοτικής αυθαιρεσίας στον κρητικό τουρισμό

Την καταπάτηση κάθε εργασιακού τους δικαιώματος αλλά και της αξιοπρέπειας τους, βιώνουν δεκάδες ξενοδοχοϋπάλληλοι που καταγγέλλουν συγκεκριμένες ξενοδοχειακές μονάδες του νησιού για απάνθρωπη μεταχείριση και σκληρές πολιτικές όπως λήξη συμβάσεων εργασίας χωρίς ύπαρξη σπουδαίου λόγου ακόμα και σε εγκύους εργαζόμενες (!). Η κατάσταση αυτή, όπως τονίζουν, σημειώνεται ολοένα και περισσότερο τα τελευταία χρόνια παρά την έλλειψη εργατικού δυναμικού διαφόρων ειδικοτήτων και με το υπάρχον προσωπικό σε αρκετά ξενοδοχεία να δεινοπαθεί, έχοντας καθημερινά να πολεμήσει για τα εργασιακά του δικαιώματα, αφού σύμφωνα με καταγγελίες του κλάδου, συλλογικές συμβάσεις και οι όροι αυτών καταστρατηγούνται γεμίζοντας με ανασφάλεια τους εργαζομένους που δεν ξέρουν αν θα έχουν αύριο δουλειά. Μέθοδοι και τερτίπια που ακολουθούνται από μερίδα ξενοδόχων και το τονίζουμε αυτό, καθώς στην αντίπερα όχθη ένας άλλος αριθμός ξενοδόχων προσέχουν το προσωπικό τους οπότε και σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να τους βάζουμε όλους στο ίδιο καλάθι.

Ξεχειλίζει η οργή…

Με το ποτήρι της αγανάκτησης των ξενοδοχοϋπαλλήλων εκείνων που γίνονται δέκτες τέτοιων καταστάσεων να έχει ξεχειλίσει, οι καταγγελίες που φτάνουν καθημερινά στα γραφεία του Σωματείου Ξενοδοχοϋπαλλήλων Νομού Ηρακλείου οδήγησε στο να δημοσιοποιήσει το πρόβλημα, ζητώντας επιτακτικά την ενεργοποίηση των ελεγκτικών μηχανισμών. «Βρισκόμαστε στο αποκορύφωμα της τουριστικής περιόδου, η τουριστική κίνηση βρίσκεται σε πολύ υψηλά επίπεδα και οι πληρότητες στα ξενοδοχεία κυμαίνονται από 90% – 100%. Οι ξενοδόχοι ισχυρίζονται ότι υπάρχει έλλειψη εργατικού δυναμικού για την στελέχωση των επιχειρήσεων τους. Συγχρόνως όμως παρατηρείται έξαρση εργοδοτικής παραβατικότητας. Καθημερινά γινόμαστε αποδέκτες σωρείας καταγγελιών από συναδέλφους που έχουν να κάνουν με καταστρατήγηση του ωραρίου εργασίας, αθέτηση χρονικών ορίων για την ανάπαυση των εργαζομένων, τρίσπαστα ωράρια, μειωμένες αποδοχές, ανανέωση συμβάσεων εργασίας ανά μήνα, λήξη συμβάσεων εργασίας χωρίς ύπαρξη σπουδαίου λόγου, λήξη συμβάσεων εργασίας ακόμα και σε εγκύους εργαζόμενες» σημειώνει το Σωματείο στην ανακοίνωσή του, περιγράφοντας τα όσα περνάνε καθημερινά στους χώρους εργασίας τους δεκάδες ξενοδοχοϋπάλληλοι οπότε και χωρίς να μπορούν να κάνουν τίποτα δραστικό οι ίδιοι και υπό τον φόβο να χάσουν το μεροκάματο, καταφεύγουν σε αυτό για να παραπονεθούν και να διεκδικήσουν το δίκιο τους.

Συμβάσεις με το μήνα…

Ένα πάντως ακόμα τερτίπι της ίδιας “πάστας” εργοδοτών, σύμφωνα με τα όσα καταγγέλλουν οι υπάλληλοι και δείχνει να εφαρμόζεται το τελευταίο διάστημα ιδιαιτέρως σε ξενοδοχοϋπαλλήλους που μετράνε πολλά χρόνια εργασίας στον ίδιο εργασιακό χώρο, είναι ότι τους ανανεώνουν τη σύμβαση… με το μήνα οπότε και κάθε αίσθημα εργασιακής ασφάλειάς τους πάει περίπατο…

«Όλα αυτά έχουν ως αποτέλεσμα ο εργαζόμενος να νοιώθει μεγάλη ανασφάλεια. Ενδεικτικά να αναφέρω δυο πρόσφατες περιπτώσεις υπαλλήλων των οποίων οι συμβάσεις έληγαν 31/7. Δεν τους την ανανεώσαν, έτυχε να πάρουν αναρρωτική άδεια και τους απολύουν, πράγμα καταχρηστικό. Για να προσθέσω και την τελείως προκλητική στάση του να απολύουν κόσμο για τέτοιους ασήμαντους λόγους και να βάζουν αμέσως αγγελίες αναζήτησης προσωπικού. Πώς μετά θέλουν να βρουν προσωπικό και πως να μην φεύγει ο κόσμος στο εξωτερικό αναζητώντας καλύτερες συνθήκες; Όλα αυτά που συμβαίνουν είναι προκλητικά. Οι καταγγελίες που δεχόμαστε είναι καθημερινές. Από την πλευρά μας απευθυνθήκαμε στην Επιθεώρηση Εργασίας καταγγέλλοντας τα περιστατικά. Έχουμε υποδείξει συγκεκριμένες ξενοδοχειακές μονάδες που δρουν με αυτό τον τρόπο και περιμένουμε να δούμε τι θα γίνει προκειμένου να δούμε πως θα κινηθούμε στη συνέχεια» τόνισε ο πρόεδρος του Σωματείου Ξενοδοχοϋπαλλήλων Νομού Ηρακλείου, Νίκος Κοκολάκης, υπογραμμίζοντας το πως απαντά ο κλάδος στα περιστατικά αυτά.

«Ας αφήσουν οι ξενοδόχοι τα κροκοδείλια δάκρυα ότι δεν βρίσκουν εργαζόμενους, παραπλανώντας με αυτόν τον τρόπο τους ίδιους τους εργαζόμενους αλλά και την κοινωνία γενικότερα, με αποτέλεσμα την εντατικοποίηση της εργασίας και τη δημιουργία ανισορροπίας ανάμεσα στην εργασία και στην ιδιωτική ζωή των εργαζομένων αναγκάζοντας τους τελικά να φεύγουν από τον κλάδο. Παρά τις φιλότιμες προσπάθειες που καταβάλουν οι ελεγκτικοί μηχανισμοί η καταπάτηση των εργασιακών δικαιωμάτων χτυπάει κόκκινο. Ως σωματείο παρά τις επανειλημμένες προτάσεις μας τόσο προς τον ίδιο τον Πρωθυπουργό όσο και προς τα υπουργεία Εργασίας και Τουρισμού που αφορούν τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας με τη δημιουργία θεσμικού πλαισίου για αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας, μέχρι και σήμερα δεν έχουν ασχοληθεί με το μείζον αυτό θέμα των εργαζομένων» συνεχίζει στην ανακοίνωσή του το Σωματείο Ξενοδοχοϋπαλλήλων Νομού Ηρακλείου ενώ υπογραμμίζοντας πως «για όλα αυτά που συμβαίνουν την κύρια ευθύνη την έχουν η κυβέρνηση και οι ξενοδόχοι» καλεί τους εργαζόμενους όταν υπάρχουν τέτοιου είδους φαινόμενα να τα καταγγέλλουν άμεσα στο Σωματείο.

Τι απαντούν οι ξενοδόχοι

Σε επικοινωνία πάντως που είχε η “Νέα Κρήτη” με τον πρόεδρο της Ένωσης Ξενοδόχων Ν. Ηρακλείου, Νίκο Χαλκιαδάκη όπως και ο ίδιος ξεκαθάρισε «πρόκειται για μεμονωμένα περιστατικά που σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να χαρακτηρίζουν τον κλάδο μας καθώς η πλειοψηφία των ξενοδοχοϋπαλλήλων δεν αντιμετωπίζει προβλήματα στον εργασιακό του χώρο».

ΠΗΓΗ: neakriti.gr



ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ