Πόνο και δυστυχία σκορπούν, εκτός φυσικά από τους θανάτους, κι οι σοβαροί τραυματισμοί που προκύπτουν από τροχαία ατυχήματα/δυστυχήματα στους δρόμους της Κρήτης, οι οποίοι παρουσιάζουν ανησυχητική αύξηση, της τάξεως περίπου του 40%!
Άνθρωποι που μένουν εσαεί κατάκοιτοι · άλλοι που καθηλώνονται σε ένα αναπηρικό καρότσι και μερικοί ακόμα που βλέπουν τα άκρα αλλά και τη ζωή τους… να ακρωτηριάζονται. …
Βλάβες, ψυχικές και σωματικές, ανήκεστες… Ο συμβιβασμός σε μία αμείλικτα σκληρή νέα πραγματικότητα…
“Δεν δίνουμε τη σημασία που πρέπει”
“Ένας σοβαρός τραυματισμός, πραγματικά, δεν γνωρίζεις πού θα οδηγήσει. Ούτε μπορούμε να ξέρουμε και να σκεφτόμαστε τι συμβαίνει όταν ένας συνάνθρωπός μας διακομίζεται και νοσηλεύεται διασωληνωμένος στην εντατική”, θα παρατηρήσει εύστοχα ο πρόεδρος του Συλλόγου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων Κρήτης κ. Γιάννης Λιονάκης, παίρνοντας θέση για ένα “εξίσου πολύ σοβαρό ζήτημα που δεν του δίνουμε τη σημασία που πρέπει”.
Σύμφωνα με τα πολύ ενδιαφέροντα (σχετικά) στοιχεία του, στις μέρες μας “η πλειονότητα των αναπηριών στη χώρα μας αναφέρονται σε αποτελέσματα τροχαίων συμβάντων. Αυτό πρέπει να το κατανοήσουμε. Πρέπει να το δούμε εξίσου με σημαντική προσοχή, όπως τους θανάτους. Και κυρίως πρέπει να δούμε τα αποτελέσματα που αφήνουν”.
“Το πρόβλημα των τροχαίων στον τόπο μας είναι… μεταναστευτικό”
Τα τελευταία χρόνια υπάρχει κι άλλη μία σημαντική λεπτομέρεια – εξέλιξη: το θανατικό της ασφάλτου έχει αρχίσει και μεταφέρεται στην ενδοχώρα.
Χαιρετίζοντας την ενίσχυση του τμήματος Τροχαίας του ΒΟΑΚ, ο κ. Λιονάκης αναδεικνύει άλλη μία πολύ σοβαρή διάσταση του αιματοκυλίσματος στους δρόμους της Κρήτης:
“Καλώς και ήρθαν οι 50 άνδρες για τον ΒΟΑΚ και μακάρι να μείνουν και το καλοκαίρι, γιατί εκεί είναι το ζητούμενο · σιγά – σιγά η κίνηση προϊόντος του έτους και του χειμώνα θα είναι περιορισμένη. Θα πρέπει λοιπόν να είναι εδώ και από την άνοιξη που θα αρχίσει και πάλι να πυκνώνει η κυκλοφορία.
Το πρόβλημα των τροχαίων συγκρούσεων/συμβάντων όμως και στον τόπο μας είναι… μεταναστευτικό.
Αυτό είναι ένα πολύ σημαντικό και καθοριστικό ζήτημα, που το είδαμε από την εποχή που είχαμε κατά μέσο όρο 28 νεκρούς στο Βόρειο Οδικό Άξονα. Με την κατασκευή των 40 χιλιομέτρων διαχωριστικού στηθαίου το πρόβλημα έχει αρχίσει να περιορίζεται – αυτή την ώρα έχουμε 13 νεκρούς.
Τα τελευταία 2-3 χρόνια παρατηρούμε ότι και στον τόπο μας, οι νεκροί της ασφάλτου έχουν μεταναστεύσει: από τους 53 νεκρούς οι 13 είναι στον ΒΟΑΚ, 13 στην πόλη και 22-23 στο επαρχιακό οδικό δίκτυο. Αυτό σημαίνει ότι χρειάζονται άμεσα παρεμβάσεις και αστυνόμευση και στο επαρχιακό οδικό δίκτυο. Είναι ένα πολύ πολύ σοβαρό ζήτημα , που θα το βρίσκουμε συνέχεια μπροστά μας, και πρέπει άμεσα να αντιμετωπιστεί”.
ΠΗΓΗ: cretalive.gr