ΚΡΗΤΗ ΝΕΟΙ ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ

Κινητές “βόμβες” στην Κρήτη: Οδηγοί υπό την επήρεια ψυχοτρόπων ουσιών που δεν ανιχνεύονται – Σοκ από τα στοιχεία για τα Χανιά

Σοκάρουν τα στοιχεία της Αστυνομίας σε ότι αφορά τα πρόστιμα για οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ. Πολύ δε περισσότερο, τα πρόστιμα που βεβαιώθηκαν σε οδηγούς, οι οποίοι μετά τη μέτρηση δεν κρίθηκαν απλά επικίνδυνοι για να οδηγούν, αλλά το ποσοστό του αλκοόλ στον οργανισμό τους ήταν άνω του 0,60, οπότε γι’ αυτούς θα έπρεπε να κινηθεί η διαδικασία του αυτοφώρου.

Με το πανελλήνιο να έχει συγκλονιστεί από το τροχαίο δυστύχημα στα Χανιά, με θύμα τον άτυχο Παναγιώτη, αλλά και την κοινωνία της Κρήτης να παρακολουθεί μουδιασμένη τις εξελίξεις, τα στοιχεία που έρχονται στο φως δείχνουν μια απίστευτη ανακολουθία από την πλευρά της Αστυνομίας στα Χανιά, με επίκεντρο τη μέθη, τα πρόστιμα και τα αυτόφωρα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία αυτά, για το 2024, που υπενθυμίζεται ότι η Κρήτη θρήνησε 64 νεκρούς στην άσφαλτο, στα Χανιά από τα 1.171 πρόστιμα για οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ τα οποία βεβαίωσαν, τα 129 ήταν για ποσοστό αλκοόλ πάνω από 0,60 που οδηγεί κανονικά σε σύλληψη. Ωστόσο, από αυτά, μόνο σε 23 περιπτώσεις έγινε αυτό. Στις υπόλοιπες 106 περιπτώσεις, όπως και στην περίπτωση του 45χρονου, άνδρες ή γυναίκες οδηγοί έλαβαν το πρόστιμό τους, ωστόσο αφέθηκαν να φύγουν από το σημείο του ελέγχου και ίσως να ξαναπιάσουν λίγο παρακάτω το τιμόνι, χωρίς κανείς άλλος, πέρα από τους αστυνομικούς του κλιμακίου που έκαναν το έλεγχο, να γνωρίζει ότι δίπλα του κινείται μια “ωρολογιακή βόμβα”.

Σοβαρό πρόβλημα 

Μιλώντας στη “Νέα Κρήτη” και το neakriti.gr, ο εκπαιδευτής οδήγησης και γραμματέας του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης, Λευτέρης Μιχελάκης, ανέφερε ότι αυτή η ανακολουθία στα Χανιά καταδεικνύει ένα σημαντικό πρόβλημα, ίσως το σοβαρότερο σε επίπεδο Κρήτης σε αυτόν τον τομέα.

«Το έχουμε θίξει και άλλες φορές, πολλοί άνθρωποι που ασχολούμαστε με αυτό που λέμε οδήγηση, εκπαίδευση ή οδική ασφάλεια. Έχει ειπωθεί ότι στα Χανιά κάτι δεν πάει καλά. Αυτοί οι αριθμοί δείχνουν μια μεγάλη ανακολουθία. Το μόνο σίγουρο είναι ότι κανείς δεν μπορεί να αιτιολογήσει κάτι τέτοιο, πέρα από τους ίδιους τους αστυνομικούς. Προφανώς και δεν έχει νόημα να μπούμε εμείς σε μια διαδικασία, γιατί κάνει ή δεν κάνει και σε ποιο βαθμό η Αστυνομία τη δουλειά της. Αυτό είναι ένα θέμα που θα το δει η Πολιτεία και η Δικαιοσύνη. Όμως, για να μην κάνουν σωστά τη δουλειά τους κάποιοι, κάτι συμβαίνει και αυτό θα πρέπει να το εντοπίσουν αυτοί που έχουν την ευθύνη. Τόσο απλά και τόσο ξεκάθαρα», τόνισε ο κ. Μιχελάκης.

Τα στοιχεία, ωστόσο, που προκύπτουν από τον Πανελλήνιο Σύλλογο Εκπαιδευτών Οδήγησης προκαλούν σοκ, αφού δείχνουν ανά ποσότητα κατανάλωσης αλκοόλ τον βαθμό επηρεασμού του οδηγού.

Με αλκοόλ στο αίμα 0,1-0,2 mg/l, η πιθανότητα εμπλοκής σε τροχαίο ατύχημα διπλασιάζεται. Με αλκοόλ 0,3-0,5 mg/l, η πιθανότητα είναι 11 φορές μεγαλύτερη. Με αλκοόλ 0,6-1,0 mg/l, η πιθανότητα αυξάνεται 48 φορές. Με αλκοόλ 1,0-1,5 mg/l, ο κίνδυνος εμπλοκής σε τροχαίο είναι 380 φορές μεγαλύτερος. 

«Το να συνεχίζει τόσος κόσμος να οδηγεί υπό την επήρεια αλκοόλ δείχνει ότι, ενώ το πρόβλημα είναι γνωστό, δε συγκινείται κανείς. Κυρίως, δε συγκινούνται αυτοί που έχουν την ευθύνη προστασίας της ανθρώπινης ζωής, όπως είναι η Πολιτεία και τα όργανά της. Αυτό είναι πολύ μεγάλο κενό και εκεί πρέπει να υπάρξει μέριμνα, αφού το ζήτημα είναι αμιγώς κοινωνικό και τέτοια χαρακτηριστικά πρέπει να έχει η αντιμετώπισή του», σημείωσε ο κ. Μιχελάκης.

ΠΗΓΗ: neakriti.gr



ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ