ΕΛΛΑΔΑ

Στο φως της δημοσιότητας νέοι διάλογοι πριν την τραγωδία στα Τέμπη – Έστελναν τα τρένα στα «τυφλά»

Στο φως της δημοσιότητας νέα ηχητικά ντοκουμέντα από την ημέρα της τραγωδίας στα Τέμπη στις 28/2/2023, τα οποία αποτυπώνουν το χάος στη διαχείριση της κυκλοφορίας των τρένων.

Πρόκειται για συνομιλίες σταθμαρχών και ρυθμιστών κυκλοφορίας, λίγες ώρες πριν από το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, που κόστισε τη ζωή σε 57 συνανθρώπους μας.

Τις συνομιλίες έφερε χθες, Δευτέρα 17/03/2025, στο φως της δημοσιότητας το Mega, με τα ηχητικά να αποτυπώνουν το χάος που επικρατούσε στη διαχείριση κυκλοφορίας των τρένων.

Αναλυτικά:

Το 63 το άκουσες πουθενά;

– Είναι στη Σίνδο.

– Στη Σίνδο; Εντάξει, ωραία θα το στείλω κι αυτό.

– Έγινε.

– Ντάξει; Την ίδια διαδικασία, το νου μας.

– Ναι.

Η επιβατική αμαξοστοιχία 63 ταξιδεύει, αλλά οι σταθμάρχες λειτουργούν στα «τυφλά», υπολογίζοντας, στο περίπου, πού βρίσκεται.

– Το 63 που είναι;

– Το 63 δεν ξέρω, ούτε στο Πλατύ δεν πρέπει να είναι ακόμα.

– Α δεν έφτασε διασταύρωση εκεί;

– Όχι, όχι, όχι

Η επικοινωνία ανάμεσα στους σταθμάρχες συνεχίζεται. Το τρένο γεμάτο επιβάτες βρίσκεται στις γραμμές και ο σταθμάρχης της Λάρισας επικοινωνεί με συνάδελφό του για να μάθει πού βρίσκεται.

Ταυτόχρονα έχει να διαχειριστεί άλλα δύο υπεραστικά, το ένα εκ των οποίων έχει μείνει στη Ζάχαρη και στέλνει μηχανή για να το παραλάβει.

– Έρχεται σε εσένα το 63;

– Ναι έρχεται.

– Α, ωραία, το σταματάς έτσι;

– Ναι, ναι, ναι.

– Το 2594 τι κάνει;

– Ε θα το τραβήξω πίσω εγώ.

– Εντάξει.

– Πάει μηχανή. Άστο αυτό μη σε απασχολεί. Εσύ κοίτα το 2696, όπως πέρασε το 60. Το 63 το μουλαρώνεις εκεί.

– Ναι, ναι , ναι.

– Οι σκόρπιες εντολές και οι επικοινωνίες μεταξύ των σταθμαρχών

Οι επικοινωνίες μεταξύ των σταθμαρχών δεν έχουν τέλος. Ταυτόχρονα φαίνεται να παίρνουν εντολές από προϊστάμενο, οι οποίες είναι ανεφάρμοστες.

– Πήρε τηλέφωνο το Λιτόχωρο και μου είπε να σας δώσω γραμμή της καθόδου ελεύθερη για να στείλετε το τρένο.

– Έτσι, από μόνος του πήρε τέτοια πρωτοβουλία;

– Δε νομίζω, είπε θα επικοινωνήσει με τον προϊστάμενο.

– Ποιον προϊστάμενο;

– Έτσι, είχε πει ο Μ…

– Γιατί ο προϊστάμενος από το σπίτι του κάνει κυκλοφορία;

Το χάος που κυριαρχεί στη διαχείριση των γραμμών είναι απερίγραπτο, μία παραδοχή και από τους ίδιους τους υπαλλήλους.

Τα τρένα ταξιδεύουν, αλλά ο κλειδούχος έχει σχολάσει. Έτσι, σκέφτονται να φέρουν κάποιον, απ’ το σπίτι του.

Σταθμάρχης: Θα τον πάρει τηλέφωνο, σκέψου ότι αυτός μένει στην Κατερίνη.

Ρυθμιστής κυκλοφορίας: Ποιον θα πάρει τηλέφωνο, Κατερίνη;

Σταθμάρχης: Τον κλειδούχο.

Ρυθμιστής κυκλοφορίας: Α, γιατί ο μικρός μου είπε σε κανένα μισάωρο το πολύ θα είναι εδώ ο κλειδούχος, άμα πούμε.

Σταθμάρχης: Ναι, ωραία, εντάξει, μακάρι να είναι.

Ρυθμιστής κυκλοφορίας: Μμ, καλά.

Σταθμάρχης: Μακάρι να είναι.

Ρυθμιστής κυκλοφορίας: Το χάος.

Σταθμάρχης: Το χάος.

Τα προβλήματα στην κυκλοφορία είναι αδιάκοπα, την ώρα που ο σιδηρόδρομος βρίσκεται σε πλήρη λειτουργία και τα τρένα είναι στις γραμμές.

Ρυθμιστής κυκλοφορίας: Με το 2596 σου έρχονται οι μηχανοδηγοί.

Σταθμάρχης: Με το 2596;

Ρυθμιστής κυκλοφορίας: Έτσι μου είπε. Θα τρελαθώ τελείως.

Σταθμάρχης: Είναι καλά; Αφού έχει μπροστά το 60.

Ρυθμιστής κυκλοφορίας: Έλα ντε τώρα. Πες μου εσύ. Πες μου εσύ.

Σταθμάρχης: Δε γίνεται. Θα μπλοκάρουμε εδώ πέρα. Θα μας γράψουν οι εφημερίδες. Στο λέω. Να ψάξουν να βρουν μηχανοδηγό.

Ρυθμιστής κυκλοφορίας: Εγώ είπα στο Λιτόχωρο αν είναι, να διώξεις ανάποδα το… να βρει κλειδούχο. Να διώξεις ανάποδα το 60.

Σταθμάρχης: Στον σταθμάρχη του Λιτοχώρου; Το παιδάκι που ήρθε χθες;

Ρυθμιστής κυκλοφορίας: Να πάρει την επιθεώρησή του του είπα.

Την ίδια ώρα, πρέπει να βρεθεί λύση, ώστε να μεταφερθούν οι επιβάτες του προαστιακού που εγκλωβίστηκαν στη Ζάχαρη όταν άγνωστοι έκοψαν τα καλώδια.

– Αυτοί οι επιβάτες, τι θα απογίνουν εκεί;

– Με λεωφορεία. Έχει δέκα λεωφορεία τώρα εδώ.

– Α, ήρθαν λεωφορεία;

– Ναι, ήρθαν λεωφορεία.

– Με ρωτάει κόσμος εδώ και δεν ξέρω.

– 10 λεωφορεία έχει. 470 άτομα.

– Πόσα;

– 470 άτομα.

– Ω, ω, ω, ω

– 10 λεωφορεία.

– Γέμισε λεωφορεία.

– Γέμισε λεωφορεία εκεί έξω. Πανηγύρι.

Σε άλλη συνομιλία αναφέρονται στο «Βέλος» με τον εξής διάλογο:

– Το «Βέλος» θα το διώξω ανάποδα εγώ από τον Βόλο εγώ. Να ξέρεις.

– Άιντε πάλι. Καινούργιο κι αυτό.

– Ε, ναι, αφού είναι κομμένη η γραμμή πάλι.

– Πού είναι το «Βέλος» τώρα; 19… θα φτάσει. Ε, ρε …. Τι με έκανες τώρα.

– Έχει θέμα η άνοδος. Τι σου έκανα ρε; Χάλασε το 2596, εγώ σου φταίω;

– Τώρα πρέπει να το παλινδρομήσω αυτό.

– Ποιο;

– Το… κενό υλικού.

– Ε, παλινδρόμησέ το, τι να κάνεις.

– Πού να στείλω τώρα. Πρέπει… και πού να πάει; Θα ‘ρθει να μείνει και το άλλο εδώ;

– Ποιο;

– Πρέπει να το στείλω όλο μονή καθόδου μέχρι το Λιτόχωρο τώρα.

τέμπη

– Στείλ’ το. Ναι. Τι θα πάθει; Έρχεται τίποτα από εκεί;

– Πού να ξέρω; Πού να ξέρω; Και με ποιο… Έ, ρε Γιώργο. Ξέρω εγώ τι έρχεται τώρα από εκεί; Ξέρεις με ποιον δουλεύεις από εκεί;

– Ποιος είναι; Λέγε, έρχεται κανά τρένο από εκεί, δεν έρχεται.

– Καλά, θα δω, θα δω… θα δω τι θα κάνω.

Η προφητική διαπίστωση της σταθμάρχη των Νέων Πόρων:

– Ο Περικλής είναι πάρα πολύ γκαντέμης.

– Γιατί;

– Γιατί με φώναξε το 2594 έχουν σταματήσει μετά τη Ζάχαρη γιατί έχουν ένα πρόβλημα με την πέδηση.

– Και;

– Και έχει σταματήσει εκεί, στη μέση του πουθενά το καημένο το τρένο.

– Πολύ ωραία.

– Χαμός, τι κατσικοπόδαρος που είναι μου λες;

– Έλα ντε.

– Χάλασε το 56, έχει φτάσει στου διαόλου τη μάνα, έβαλε καθυστέρηση το άλλο, τι έχει κάνει σήμερα, τα έχει σακατέψει όλα.

– Τώρα αυτό τι θα το κάνουμε;

– Δεν ξέρω, τώρα πήρα τον ρυθμιστή τηλέφωνο, τον ενημέρωσα και μου λέει μόλις έχεις νεότερα πάρε με τηλέφωνο να με ενημερώσεις. Γιατί φώναζε το καημένο το τρένο αλλά δεν άκουγε η Λάρισα.

– Και εγώ κάτι άκουσα που φώναζε σε εσένα και λέω τώρα τι;

– Έλεγε «Λάρισα, Λάρισα» και επειδή εγώ το περιμένω τώρα αυτό.

– Τι μπορεί να ήθελε αυτό τώρα;

– Επειδή εγώ το περίμενα λέω μήπως μπερδεύτηκε, γι’ αυτό του είπα μήπως εννοείς Ν. Πόροι, γιατί φαντάστηκα ότι μπορεί να είχε στο μυαλό του ότι θέλει να ζητήσει γραμμή και μπερδεύτηκε. Πού να φανταστώ ότι στάθμευσε ο άνθρωπος.

– Πω ρε Π…

– Πανζουρλισμός σήμερα… και πρέπει να έχουμε και το σωληνάδικο.

– Από κάτω;

– Ναι, γιατί νομίζω τώρα φώναξε Λάρισα το 63500 πόσο είπε; Δεν άκουσες;

– Όχι, δεν το έπιασα.

– Της τρελής το κάγκελο σήμερα, δεν μπορώ.

– Το 63 είναι σε μια ώρα.

– Ε, εντάξει ξέρω εγώ; Μην χαλάσει κι αυτό στην πορεία… ξέρω και εγώ; Σήμερα δεν πάνε όλα ίσια.

Και αυτά, είναι ένα δείγμα των όσων διαδραματίζονταν στις γραμμές του σιδηρόδρομου την μοιραία ημέρα πριν την τραγωδία στα Τέμπη.

Εντοπίστηκε ξυλόλιο σε επτά δείγματα από τα συντρίμμια

Νέες αποκαλύψεις στη δημοσιότητα δύο χρόνια μετά τη σιδηροδρομική τραγωδία που στοίχισε τη ζωή σε 57 ανθρώπους.

Όπως αποκαλύπτει το MEGA, έγιναν δειγματοληψίες από τις φορτάμαξες και τις λαμαρίνες και 25 δείγματα απεστάλησαν στο Χημείο του Κράτους για ανάλυση.

Όπως αποκαλύφθηκε, έχει βρεθεί ξυλόλιο σε επτά από αυτά τα 25 δείγματα:

  • Στο υλικό από το εξωτερικό της 2ης ηλεκτράμαξας του εμπορικού τρένου,
  • Στο υλικό από το εξωτερικό της 1ης ηλεκτράμαξας του εμπορικού τρένου,
  • Σε υαλοβάμβακα από την 1η ηλεκτράμαξα του εμπορικού τρένου,
  • Σε υλικό από τον κινητήρα της ηλεκτράμαξας του επιβατικού τρένου,
  • Στο έδαφος βόρεια στη βάση του τοίχου αντιστήριξης,
  • Στο έδαφος νότια στη βάση του τοίχου αντιστήριξης
  • Στο έδαφος στη βάση του ανατολικού επικλινούς των ραγών.

Οι δειγματοληψίες έγιναν τον Μάιο του 2024.

 

Πηγή: ekriti.gr



ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ