Πονοκέφαλο» σε κυβέρνηση, τράπεζες και επιχειρήσεις έχει προκαλέσει το ενδεχόμενο κρατικής ενίσχυσης της Aegean. Η «βουτιά» της μετοχής στο ταμπλό του χρηματιστηρίου σήμερα, αλλά και οι πρόσφατες δηλώσεις του κ. Βασιλάκη για το πόσο επηρεάστηκε η εταιρεία έχουν φουντώσει τη συζήτηση.
Την ίδια στιγμή όταν η Lufthansa έχει κάνει ήδη αίτηση για κρατική ενίσχυση, νομοτελειακά πολλοί θεωρούν ότι και η Aegean δεν μπορεί να πάρει άλλο δρόμο.
Μέχρι εδώ όλα καλά και λογικά, μου λένε, όμως κανείς ακόμα δεν μιλάει για την ταμπακιέρα. Η οποία δεν είναι άλλη παρά το πώς θα γίνει η ενίσχυση αυτή και τι δικαιώματα στην εταιρεία θα πάρει το κράτος. Γιατί υπάρχει και ο αντίλογος, που λέει ότι η Aegean είναι μια ιδιωτική επιχείρηση και τα χρήματα του φορολογούμενου πολίτη είναι ιερά και δεν προορίζονται για την άνευ όρων διάσωσή της.
Αν για παράδειγμα το κρατικό χρήμα μπει με τη μορφή αύξησης μετοχικού κεφαλαίου, αυτό σημαίνει ότι οι υπάρχοντες μέτοχοι θα δουν την αξία της επένδυσής τους να εξανεμίζεται. Και βέβαια, το κράτος θα διεκδικήσει θέσεις στο Διοικητικό Συμβούλιο και ενδεχομένως και το management της εταιρείας.
Το δεύτερο σενάριο που βρίσκεται στο τραπέζι είναι αυτό των προνομιούχων μετοχών οι για τις οποίες η εταιρεία θα πληρώνει ένα υψηλό μέρισμα μέχρι να τις αποπληρώσει. Ένα μοντέλο δηλαδή αντίστοιχο με τα COCO’s των τραπεζών. Σε αυτή την περίπτωση όμως, το διακύβευμα είναι το ύψος του επιτοκίου και επιπλέον αν το κράτος θα έχει θέσεις στο ΔΣ και ρόλο στη διοίκηση της εταιρείας.
Και προφανώς, όλα αυτά θα πρέπει να περάσουν από τις Βρυξέλλες, προκειμένου η φόρμουλα που θα βρεθεί να μην θεωρηθεί κρατική ενίσχυση και να μην «κοπεί» από τη DG Comp.
«Αυτή η πτήση θα έχει πολλές αναταράξεις», μου λένε χαρακτηριστικά άνθρωποι που ξέρουν πρόσωπα και πράγματα.
The Insider