Πείτε αντίο στα πρωινά με πλούσιο μπουφέ και ξεχάστε το room service. Η διαμονή μας σε ξενοδοχεία, την εποχή του κορωνοϊού, θα είναι πολύ διαφορετική και όσο πιο… ανέπαφη γίνεται.
Τα ξενοδοχεία σε όλον τον κόσμο προσπαθούν ακόμα να επεξεργαστούν την πολιτική τους για την επόμενη μέρα της πανδημίας του κορωνοϊού. Είναι απολύτως βέβαιο ότι η πολιτική αυτή θα ποικίλει από μέρος σε μέρος και από ξενοδοχείο σε ξενοδοχείο, αλλά είναι επίσης απολύτως βέβαιο ότι οι φιλοξενούμενοι σε αυτά θα δουν τεράστιες διαφορές σε σχέση με το παρελθόν.
Για το άμεσο μέλλον, έως ότου δηλαδή βρεθεί ένα εμβόλιο, ή μια αποτελεσματική θεραπεία ή ένα τεστ με άμεσα αποτελέσματα, η διαμονή μας στα ξενοδοχεία θα είναι μια πολύ «αποστειρωμένη» υπόθεση, ιδιαίτερα στις μεγάλες πολυτελείς μονάδες, όπου το service είναι το Α και το Ω της παροχής υπηρεσιών, όπως λέει ο Κρίστοφερ Άντερσον, καθηγητής τουριστικών επαγγελμάτων στο πανεπιστήμιο Κορνέλ της Νέας Υόρκης.
Θα υπάρχει πολύ μικρότερη πρόσβαση εξωτερικών επισκεπτών στα ξενοδοχεία, δεν θα υπάρχουν πρωινά με μπουφέ, μίνι μπαρ και βέβαια όλες οι εξτρά παροχές πολυτελείας, όπως σπα και room service κατά πάσα πιθανότητα θα ανασταλούν, προβλέπει ο ίδιος.
Οι επισκέπτες, φυσικά, θα θέλουν να κάνουν check-in και checkout χωρίς να πιάνουν κλειδιά, χαρτιά και άλλα αντικείμενα και χωρίς να έχουν επαφές με το προσωπικό.
«Θα μπαίνω στο ξενοδοχείο, θα μπαίνω στο ασανσέρ μόνος μου, θα μπαίνω στο δωμάτιό μου χωρίς να ακουμπήσω τίποτα και θα απαιτώ το δωμάτιο να έχει απολυμανθεί πλήρως πριν την άφιξή μου», λέει ο Άντερσον.
Στις ΗΠΑ υπάρχει μια μικρή αυξητική τάση στη ζήτηση για δωμάτια ξενοδοχείων, σύμφωνα με τον Γιάν Φράιταγκ, αντιπρόεδρο της εταιρείας STR, που κάνει έρευνες για τον ξενοδοχειακό τομέα. Η πληρότητα των ξενοδοχείων ήταν 28,6% στις ΗΠΑ για την εβδομάδα που τελείωσε στις 2 Μαΐου, με αυξητική τάση ιδιαίτερα στις Πολιτείες που έχουν άρει κάποια από τα μέτρα. Παρόλα αυτά, η πληρότητα είναι κατά 58% χαμηλότερη από πέρυσι την ίδια εποχή.
Όσο, όμως, αυξάνεται η ζήτηση, η τουριστική βιομηχανία προσπαθεί να διαβεβαιώσει τους πιθανούς φιλοξενούμενους ότι έχουν ήδη ληφθεί μέτρα προστασίας από τη διάδωση του κορωνοϊού.
Η υγιεινή, βέβαια, είναι μια από τις πρώτες προτεραιότητες και η Ένωση Αμερικανικών Ξενοδοχείων εξέδωσε ένα ολόκληρο manual με οδηγίες. Πολλές μεγάλες αλυσίδες ξενοδοχείων έχουν τις δικές τους αυτηρές πολιτικές.
Για παράδειγμα, τα Hilton ζήτησαν βοήθεια από την ομάδα προστασίας και πρόληψης της Κλινικής Mayo. Η αλυσίδα εξετάζει το ενδεχόμενο να χρησιμοποιήσει ηλεκτροστατικούς ψεκαστήρες στους κοινόχρηστους χώρους των ξενοδοχείων και υπέρυθρες ακτίνες για να απολυμαίνει τις επιφάνειες και τα αντικέιμενα.
Η αλυσίδα Marriott έχει ήδη ανακοινώσει ότι θα χρησιμοποιήσει ηλεκτροστατικούς ψεκαστήρες για να απολυμαίνει τα δωμάτια και επίσης εξετάζει την τεχνολογία των υπέρυθρων ακτινών. Η Marriott και άλλες αλυσίδες θα αφαιρέσουν πολλά έπιπλα ώστε να υπάρχει ο απαραίτητος χώρος για την κοινωνική αποστασιοποίηση των δύο μέτρων που απαιτείται. Η ίδια αλυσίδα επεξεργάζεται το σενάριο της τοποθέτησης διαχωριστικών από πλεξιγκλάς στις ρεσεψιόν.
Αυτά τα μέτρα, είναι αυτονόητο ότι θα κοστίσουν πάρα πολλά χρήματα στους ιδιοκτήτες των ξενοδοχείων. Το αν θα επωμιστούν αυτό το κόστος οι πελάτες, είναι κάτι που παραμένει ασαφές. Σε κάθε περίπτωση, η διαμονή σε κάποιο ξενοδοχείο τη φετινή χρονιά αναμένεται να είναι φτηνότερη από την περσυνή, λόγω πεσμένης ζήτησης.
Οι επισκέπτες των περίπου 3.200 Marriott μπορούν ήδη να χρησιμοποιήσουν τα τηλέφωνά τους για να κάνουν check in, αλλά και για να παραγγείλουν κάτι από το room service, το οποίο θα φτάσει στην πόρτα τους χωρίς να χρειαστεί οι ίδιοι να έρθουν σε επαφή με κανέναν.
Οι μάσκες και τα γάντια θα είναι υποχρεωτικά για το προσωπικό σε πολλά ξενοδοχεία και στους κοινόχρηστους χώρους θα υπάρχει παντού αντισηπτικό.
Το ξενοδοχείο Venetian στο Λας Βέγκας έχει βάλει σημάδια σε όλους τους χώρους, από τη ρεσεψιόν μέχρι τα καφέ καιτα εστιατόριά του, προκειμένου να διασφαλίσει ότι θα τηρείται η απόσταση των δύο μέτρων. Τα πάντα στο ξενοδοχείο, από τα τραπέζια ως τους «κουλοχέρηδες» και τα τραπέζια του μπιλιάρδου έχουν αναδιοργανωθεί ώστε να τηρείται η οδηγία.
Το ξενοδοχείο επίσης δεν επιτρέπει περισσότερους από 4 επισκέπτες στο ασανσέρ. Το ξενοδοχείο Hamilton στην Ουάσινγκτον επιτρέπει μόνο 2.
Τα ξενοδοχεία έχουν και ειδικό πρωτόκολλο για τις περιπτώσεις που εμφανιστεί κάποιο κρούσμα. Αυτά τα πρωτόκολλα περιλαμβάνουν την αποστείρωση, από ειδικές εξωτερικές υπηρεσίες, των δωματίων στα οποία έμεινε ο ασθενής.
Οι θερμομετρήσεις του προσωπικού και των φιλοξενουμένων είναι μια ακόμα γραμμή άμυνας κατά του ιού, αλλά δεν είναι σαφές κατά πόσο θα εφαρμοστεί στα ξενοδοχεία. Στο Venetian, το οποίο δεν έχει ανοίξει ακόμα, έχουν ήδη τοποθετηθεί θερμομετρητές στις εισόδους, προκειμένου να διενεργείται «διακριτική» θερμομέτρηση όσων μπαίνουν στο ξενοδοχείο. Στη Σιγκαπούρη η θερμομέτρηση προβλέπεται από το εθνικό πρωτόκολλο για όλους τους ανθρώπους -προσωπικό, φιλοξενούμενους και επισκέπτες- που μπαίνουν σε ένα χώρο ξενοδοχείου.
Το ξενοδοχείο Four Seasons στη Νέα Υόρκη άρχισε να εφαρμόζει ένα πολύ αυστηρό πρωτόκολλο από τότε που ξεκίνησε να φιλοξενεί εργαζόμενους στον τομέα της υγείας, στις αρχές Απριλίου. Άπαντες εισέρχονται στο ξενοδοχείο από μια και μοναδική είσοδο, η θερμοκρασία όλων μετριέται και όλοι απαντουν σε ερωτήσεις σχετικά με το που βρίσκονταν όσο ήταν έξω και με ποιους ήρθαν σε επαφή. Αυτό, όμως, είναι μια πρακτική που είναι εξαιρετικά δύσκολο να εφαρμοστεί σε όλα τα ξενοδοχεία του κόσμου, για ευνόητους λόγους.
Όμως, το γεγονός ότι ο ιός μεταδίδεται και από ασυμπτωματικούς φορείς, σημαίνει ότι η κοινωνική αποστασιοποίηση είναι πολύ σημαντική. Η μόνη λύση για να τελειώσει αυτό, είναι η ανάπτυξη ενός τεστ που θα δίνει άμεσα αποτελέσματα.
Ο Ρούντι Τάουσερ, γενικός Διευθυντής του Four Seasons έχει ζήσει όλη αυτή την εμπειρία από πρώτο χέρι. Και τώρα προβλέπει πώς θα είναι η εμπειρία της διαμονής για τους πελάτες στο άμεσο μέλλον. «Πολύ συχνά τα ξενοδοχεία κάνουν ένα check out το πρωί και το βράδυ το δωμάτιο είναι πάλι γεμάτο. Μήπως θα πρέπει να μεσολαβούν, ας πούμε, 24 ώρες;», λέει, συμπληρώνοντας ότι αυτό θα έχει ανυπολόγιστο κόστος, ιδιαίτερα για τις μικρές μονάδες. Στο Four Seasons, από τότε που άρχισε να φιλοξενεί εργαζόμενους στον τομέα της υγαίας, το πρωτόκολλο επιβάλει ένα χρονικό διάστημα από επισκέπτη σε επισκέπτη, ώστε να διασφαλιστεί ότι το δωμάτιο δεν είναι μολυσμένο. Το ίδιο θα ισχύσει και με τους επισκέπτες της αλυσίδας στο άμεσο μέλλον.
«Ξέρουμε ότι όταν αρχίσει πάλι η ροή των επισκεπτών, οι απαιτήσεις τους θα είναι διαφορετικές και είμαστε προετοιμασμένοι γι αυτό, έχοντας μια νέα αντίληψη του τι σημαίνει πολυτέλεια σ’ αυτόν τον καινούργιο κόσμο: Περισσότερη χρήση της τεχνολογίας, ασφάλεια και υγιεινή», είπε ο Κρίστιαν Κλερκ, πρόεδρος των Four Seasons σε ανακοίνωσή του.
Πέρα από τα δωμάτια, και οι κοινόχρηστοι χώροι των ξενοδοχείων θα πρέπει να αναπροσαρμοστούν. «Το κόνσεπτ του μπουφέ ίσως πεθάνει για πάντα», λέει ο Άντερσον. «Νομίζω ότι πλέον θα φοβόμαστε για κάθε είδους μετάδοση, οπότε ακόμα κιόταν δεν θα υπάρχει κίνδυνος πανδημίας, θα είμαστε πολύ προσεκτικοί στο μέλλον», λέει. Πολύ πιθανό είναι τα ξενοδοχεία να προσφέρουν έτοιμα, προσυσκευασμένα γεύματα.
Επίσης, τα γυμναστήρια, τα σπα και οιπισίνες αποτελούν σημεία μεγάλου κινδύνου μετάδοσης. Όμως, όλα τα ξενοδοχεία δεν φαίνονται έτοιμα να εγκαταλείψουν αυτές τις παροχές. Η αλυσίδα Anantara Hotels, Resorts & Spas, που έχει τη βάση της στην Μπανγκόκ θα εφαρμόσει την πρακτική του personal-training, σε αντικατάσταση της μαζικής δραστηριότητας. Όπως και η αλυσίδα Mandarin Oriental, που επίσης προσπαθεί να εξατομικεύσει τις υπηρεσίες της. Αλλά και να κάνει την κοινωνικοποίηση πιο ασφαλή:
«Ένα σπα πολύ προσεκτικά καθαρισμένο και απολυμασμένο ίσως είναι η ιδανική ευκαιρία για όσους επιθυμούν λίγη κοινωνικοποίηση», λέει ο Τζέρεμι ΜακΚάρθι, διευθυντής υπηρεσιών fitness της αλυσίδας. «Βεβαια, θα χρειαστεί πολύ εμπιστοσύνη εκ μέρους των επισκεπτών», συμπληρώνει.
Όπως και εκ μέρους όλων μας, επιστρέφοντας σε μια κανονικότητα διαφορετική από εκείνη που γνωρίζαμε έως τώρα.