ΕΛΛΑΔΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πώς η ελληνική αγορά χάνει τη Nike: Η στροφή του κολοσσού σε Ιταλία και Τουρκία και ο νέος μεγάλος «παίκτης»

Σαν κεραυνός εν αιθρία έπεσε στην ελληνική αγορά η είδηση ότι ο κολοσσός ένδυσης και υπόδησης, Nike, αποφάσισε να διακόψει τη συνεργασία με πάρα πολλά καταστήματα που πουλούσαν τα προϊόντα της.

Όπως μετέδωσε το moneyreview.gr η απόφαση αυτή φέρνει σε θέση μάχης Έλληνες επιχειρηματίες οι οποίοι φέρεται να σκέφτονται προσφυγή στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ το όλο ζήτημα και το κατά πόσον θα συνεχίσουμε να έχουμε πλήρη πρόσβαση σε προϊόντα της εταιρείας προέκυψε λίγο μετά από το ξέσπασμα της υπόθεσης της Folli Follie. Ήδη από τα τέλη του 2018 πολλοί επιχειρηματίες εντός των συνόρων προσπάθησαν να πάρουν -ανεπιτυχώς- τις συμβάσεις με την εταιρεία.

Η Nike λοιπόν φαίνεται ότι επέλεξε έναν άλλο δρόμο. Οι συμβάσεις με τη Folli Follie ως βασικό αντιπρόσωπο στην Ελλάδα λήγουν το 2022 και η εταιρεία θα τις αφήσει να λήξουν. Ταυτόχρονα ξεκίνησε συζητήσεις με αντιπροσώπους της σε γειτονικές χώρες, όπως η Ιταλία και η Τουρκία, προκειμένου να αναλάβουν και την περιοχή της Ελλάδας. Η συγκεκριμένη επιλογή εκτιμάται ότι συνέβη καθώς η Ελλάδα λόγω μεγέθους κρίθηκε ότι ήταν καλύτερο να τύχει αυτής της διαχείρισης.

Η Folli Follie διατηρούσε μακροχρόνια συνεργασία με τη Nike, από το 2007, μέσω ενός διευρυμένου δικτύου, χονδρικής και λιανικής, που αριθμεί συνολικά 19 καταστήματα σε Ελλάδα και Κύπρο, καθώς και 29 σε Βουλγαρία και Ρουμανία. .

Πώς επηρεάζεται η εγχώρια αγορά και ο νέος μεγάλος «παίκτης»

Η επιλογή αυτή της Nike αναμένεται να αλλάξει τις διαπραγματευτικές ισορροπίες με τους εδώ εμπόρους, που ενδεχομένως να αντιμετωπίσουν υψηλότερες τιμές προμήθειας σε ένα περιβάλλον όπου τιμολογιακά δεν έχουν δύναμη, λόγω του ανταγωνισμού από το ηλεκτρονικό εμπόριο.

Το νέο πρόσωπο που φαίνεται ότι θα έχει κομβικό ρόλο στο hub της περιοχής θα είναι ο 67χρονος πρώην ποδοσφαιριστής και νυν επιχειρηματίας και ιδιοκτήτης της Αταλάντα, Αντόνιο Περκάσι.

Ο Περκάσι είναι ο άνθρωπος που έφερε τη Zara στην Ιταλία το 2001 και άνοιξε το πρώτο Starbucks στο Μιλάνο το 2018.



ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ