Περισσότερες από 15 περιπτώσεις “πειρατών” ταξιτζήδων έχει μέχρι στιγμής, από τους ελέγχους που διενεργεί στο αεροδρόμιο στο Ηράκλειο, εντοπίσει η Ελληνική Αστυνομία, επιβάλλοντας τα σχετικά πρόστιμα.
Για μία μάστιγα που δεν απειλεί μόνο τη βιωσιμότητα του κλάδου των… κανονικών και επαγγελματιών ταξιτζήδων, αλλά και την ασφάλεια των ανθρώπων που κάνουν χρήση μιας τέτοιας “κούρσας”, έκανε λόγο ο γενικός γραμματέας του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί Ηρακλείου Γιάννης Σπιθάκης, που καταγγέλλει ότι υπάρχουν ακόμα και πλατφόρμες τέτοιων “μαϊμού” ταξί, που προσπαθούν να θησαυρίσουν προσελκύοντας πελάτες, με τα κέρδη τους να πηγαίνουν στην πραγματικότητα σε χώρες που αποτελούν φορολογικούς παραδείσους!
«Όταν έχουμε μία διαδρομή για την Ελούντα, για παράδειγμα με 95 ευρώ, αυτοί που λειτουργούν παράνομα παίρνουν 75 ευρώ. Ναι, αλλά στα 75 ευρώ δεν πληρώνουν ούτε ΦΠΑ, ούτε Εφορία. Θα πλήρωναν απλά το καύσιμο, όπως το πληρώνω κι εγώ. Και ουσιαστικά τα 75 ευρώ τα βάζουν στην τσέπη, χωρίς να φαίνονται πουθενά», καταγγέλλει ο Γιάννης Σπιθάκης.
Σύμφωνα με τον ίδιο, «από την ενημέρωση που έχω, στο αεροδρόμιο πρέπει να έχουν πιάσει γύρω στα 15 με 20 αυτοκίνητα που έχουν τη δουλειά αυτή, τα οποία έχουν δεχτεί αυστηρά πρόστιμα»…
Στο ερώτημά μας αν τέτοιες διαδρομές κάνουν και ξενοδόχοι για να μεταφέρουν ξένους που έχουν κλείσει δωμάτιο στο ξενοδοχείο τους, ο γενικός γραμματέας του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί Ηρακλείου Γιάννης Σπιθάκης μάς απάντησε: «Οι ξενοδόχοι έχουν ένα πλεονέκτημα: Ότι τα χρήματα τα παίρνουν στη ρεσεψιόν. Και χρεώνουν δωρεάν μεταφορά».
Επομένως, μιλάμε για πολίτες που λειτουργούν ως “πειρατές”. Και όπως εξηγεί ο Γιάννης Σπιθάκης, «πέρα από την παρανομία, υπάρχει και ο αθέμιτος ανταγωνισμός. Εμείς δεν μπορούμε να τον αντιμετωπίσουμε. Οι άνθρωποι αυτοί ούτε φορολογούνται, είναι “μαύρα” τα χρήματα. Όταν ξέρεις ότι ένας εργαζόμενος θα δουλεύει για 30 ευρώ στην καλύτερη περίπτωση και αυτός θα κάνει μία διαδρομή και θα βγάλει 70 ευρώ και δε θα κουραστεί, καταλαβαίνετε τι γίνεται. Μάλιστα, διαθέτει ένα αυτοκίνητο αμφιβόλου ασφαλείας. Και γενικότερα τα πάντα είναι αμφίβολα. Εγώ για να κάνω μια μεταφορά θα πρέπει να έχω ποινικό μητρώο. Θα πρέπει να έχω καθίσει στα θρανία και να έχω μια ειδική άδεια για να μπορώ να οδηγώ ταξί. Θα πρέπει να έχω ένα σχετικό δίπλωμα. Και θα πρέπει να έχω και κάποιες στοιχειώδεις γνώσεις Αγγλικών. Αυτό δε συμβαίνει με αυτούς».
Πήγαν με τα πόδια στο κρουαζιερόπλοιο – «Άφησε τους τουρίστες να ταλαιπωρηθούν!»
Μάλιστα, στο σημείο αυτό, ο γενικός γραμματέας του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί Ηρακλείου Γιάννης Σπιθάκης μάς ανέφερε και μία χθεσινή πολύ χαρακτηριστική περίπτωση στο Ηράκλειο: «Είχε έρθει ένα κρουαζιερόπλοιο. Και ήταν ένα μαύρο αυτοκίνητο που πήγαινε ένα ζευγάρι στο κρουαζιερόπλοιο. Γνώριζε ότι ήταν μέσα για έλεγχο μία υπηρεσία που έχει κατέβει από την Αθήνα. Και τους άφησε στην Καζαντζίδη, να μπούνε ευθεία μέσα από τις βάρκες, για να πάνε να μπούνε στο κρουαζιερόπλοιο. Ο σεκιουριτάς δε θα τους αφήσει να μπουν από εκεί. Θα τους στείλει να πάνε ευθεία, για να ελεγχθούν τα στοιχεία τους στον επιβατικό σταθμό και μετά να μπουν στα λεωφορεία από τον επιβατικό σταθμό, να τους πάνε στο κρουαζιερόπλοιο. Ξέρετε τι ταλαιπωρία τράβηξε αυτό το ζευγάρι, για να γλιτώσει ο κύριος αυτός τον έλεγχο;».
Καταλήγοντας, αναφέρεται και στις περίφημες πλατφόρμες και καλεί τους πολίτες να μην ανταποκρίνονται σε τέτοια “κόλπα”: «Κυνηγάμε και αυτό το κομμάτι. Τι κάνουν αυτές οι πλατφόρμες; Και μάλιστα, προχθές στην Αθήνα καταθέσαμε ασφαλιστικά μέτρα σε μία πλατφόρμα και τα κερδίσαμε και πάνε να την κλείσουν. Αυτές οι εταιρείες είναι κολοσσοί. Ανοίγουν μια πλατφόρμα και περνάνε το μήνυμα στην κοινωνία. Ο άλλος βάζει το Ι.Χ. του στην πλατφόρμα και περιμένει να του βάλει η πλατφόρμα μια εφαρμογή και να την εκτελέσει με “μαύρα” χρήματα. Και η προμήθεια που θα πάρει η πλατφόρμα αυτή θα πάει σε φορολογικούς παραδείσους»…
Πηγή: neakriti.gr