Η κόκκινη σκόνη που έχει επισκεφτεί αυτές τις μέρες την Ελλάδα και πολλές ευρωπαϊκές χώρες, προέρχεται από την έρημο Σαχάρα και απαρτίζεται από διαβρωμένα πετρώματα, που μετατρέπονται σε αιωρούμενα μικροσωματίδια χαλαζία και διοξείδια σιδήρου και πυριτίου. Πρόκειται για ένα φαινόμενο, το οποίο παρατηρείται ολοένα συχνότερα εξαιτίας της κλιματικής αλλαγής, οπότε στο μέλλον θα κληθούμε να συμβιώνουμε για μεγαλύτερα διαστήματα με την αφρικανική σκόνη. Το συγκεκριμένο ζήτημα αφορά φυσικά και τους κατόχους αυτοκινήτων, που βλέπουν τα οχήματα τους να σκεπάζονται σε χρόνο μηδέν από την κόκκινη σκόνη, η οποία εισβάλλει και στο εσωτερικό προκαλώντας και εκεί δυσφορία σε αλλεργικά άτομα και σε όσους εμφανίζουν αναπνευστικά προβλήματα.
Όχι με στεγνό πανί
Για τον καθαρισμό του αυτοκινήτου απαγορεύεται δια ροπάλου η χρήση στεγνού πανιού, επειδή τα μικροσωματίδια της σκόνης μπορούν να γρατζουνισουν τη βαφή. Αντί του στεγνού πανιού, που λειτουργεί σαν…γυαλόχαρτο, φροντίζουμε να απομακρύνουμε τη σκόνη με νερό χρησιμοποιώντας κατά προτίμηση λάστιχο με μέτρια πίεση του νερού.
Εναλλακτικά, μπορούμε να καθαρίσουμε το αυτοκίνητο με ένα μαλακό σφουγγάρι και άφθονο νερό, φροντίζοντας να κάνουμε απαλές κινήσεις.
Δεν καθαρίζουμε το σκονισμένο παρμπρίζ βάζοντας σε λειτουργία τους υαλοκαθαριστήρες, επειδή θα κάνουμε γρατσουνιές στο κρύσταλλο. Αντιθέτως, πλένουμε πρώτα καλά με νερό και μετά στεγνώνουμε το παρμπρίζ προσεκτικά με ένα πανί.
Επίσης, ανοίγουμε τις πόρτες και ελέγχουμε αν υπάρχουν και άλλα σκονισμένα σημεία, οπότε τα καθαρίζουμε με τον τρόπο που προαναφέραμε.
Καθαρό φίλτρο αέρα
Καθαρίζουμε το κόκπιτ και το εσωτερικό του αυτοκινήτου με ένα υγρό πανί.
Ελέγχουμε την κατάσταση του φίλτρου του αέρα και το καθαρίζουμε ή το αλλάζουμε με καινούργιο, εφόσον έχει φθαρεί.
Επιλέγουμε στο αιρ-κοντίσιον τη λειτουργία ανακύκλωσης του αέρα, ώστε να μην εισέρχεται μέσα στο όχημα αφρικανική σκόνη και γύρη, η οποία προκαλεί αλλεργία σε πολλά άτομα.