ΕΛΛΑΔΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ακρίβεια: Αυξήσεις έως 10% στα προϊόντα πρώτης ανάγκης φέρνει ο Οκτώβριος

«Φωτιά» στα προϊόντα πρώτης ανάγκης, έρχεται να βάλει ο Οκτώβριος που κάνει ποδαρικό με αυξήσεις ακόμα και 10%.

Πολλές εταιρείες έχουν ήδη στείλει στα σούπερ μάρκετ τις λίστες με τα προϊόντα που θα έχουν ανατιμήσεις, οι οποίες θα ξεπερνούν ακόμα και το 10%, καθώς τα αυγά θα «αγγίξουν» το 10%, τα μπισκότα θα αυξηθούν έως και 7%, ενώ τα σαπούνια και τα απορρυπαντικά μπορεί να αυξηθούν έως και 12%!

Παράλληλα, αυξήσεις 10% αναμένονται σε ελαιόλαδα, κατεψυγμένα λαχανικά και πάνες, ενώ και ο τόνος κονσέρβα υπολογίζεται ότι θα αυξηθεί 5%.

Οι νέες ανατιμήσεις οφείλονται στις αυξημένες πρώτες ύλες και την αύξηση στο πετρέλαιο κίνησης.

Ενδεικτικά:

Αυγά 5-10%
Μπισκότα 2-7%
Σαπούνια – Απορρυπαντικά 5-12%
Κατεψυγμένα λαχανικά 10%
Πάνες 5-10%
Ελαιόλαδα 10%
Τόνος κονσέρβα 5%

Υπενθυμίζεται ότι σήμερα ολοκληρώνεται και ο κύκλος της επιδότησης στο πετρέλαιο κίνησης, κάτι που σημαίνει ότι από αύριο οι καταναλωτές θα το προμηθεύονται με μέση τιμή 1,97 ευρώ/λίτρο, όταν η μέση τιμή της βενζίνης κυμαίνεται στο 1,95 ευρώ/λίτρο.

Σούπερ μάρκετ: Αύξηση τζίρου 11% το καλοκαίρι

Κατά +11% αυξήθηκε στην Κρήτη, την Ηπειρωτική Ελλάδα, την Κρήτη, αλλά και τα νησιά ο συνολικός τζίρος στα super markets, κατά την διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών, μια τάση, η οποία είναι πολύ πιο υψηλή σε σχέση με αυτή που σημειώθηκε στην αγορά τους 5 πρώτους μήνες του έτους (-0,2%).

Αυτό επισημαίνεται σε τελευταίο report της NielsenIQ, στο οποίο επισημαίνεται με έμφαση το γεγονός ότι «ο μοχλός ανάπτυξης της αγοράς κατά τους πρώτους 5 μήνες του 2022 ήταν καθαρά πληθωριστικός, ενώ τους καλοκαιρινούς μήνες καταγράφηκε και αύξηση της ζήτησης».

Αύξηση στις πωλήσεις λόγω τουρισμού
Όπως είναι αναμενόμενο, οι περιοχές που παρουσίασαν τα μεγαλύτερα ποσοστά αύξησης στις πωλήσεις τους είναι αυτές που προσελκύουν περισσότερους τουρίστες, όπως:

η Κρήτη (+16%)
τα νησιά (+15,8%) και
η Πελοπόννησος (+12%)

Όσον αφορά σε κάποιες από τις πιο σημαντικές εποχιακές προϊόντικές κατηγορίες, όπως είναι η μπύρα, το παγωτό, τα αναψυκτικά κ.τ.λ, αυτές παρουσίασαν σημαντικά υψηλότερες αυξητικές τάσεις στις λεγόμενες τουριστικές περιοχές, σε σχέση με την συνολική αγορά.

Πηγή: neakriti.gr



ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ