Ο εντοπισμός και η καταγραφή ενός οδηγού που κινείται με υπερβολική ταχύτητα θα επιφέρει άμεσα δραστικά μέτρα που θα φτάνουν μέχρι την κατάσχεση και τον πλειστηριασμό του αυτοκινήτου.
Η υπουργός Πράσινων Μεταφορών και Προστασίας του Κλίματος της Αυστρίας, Leonore Gewessler, θέλει πέρα από την άδεια ικανότητας οδήγησης, οι αρχές να κατάσχουν τα αυτοκίνητα των οδηγών που έχουν ξεπεράσει κατά πολύ το όριο ταχύτητας κίνησης.
Όπως μάλιστα αναφέρει χαρακτηριστικά, «Αν δεν έχεις το αυτοκίνητο, δεν μπορείς να κάνεις κόντρες και να τρέχεις. Εφόσον το αυτοκίνητο γίνεται όπλο στα χέρια αυτών των οδηγών, τότε ο καλύτερος τρόπος είναι να τους το πάρουμε μια για πάντα».
Από τα λόγια όμως, η υπουργός και η κυβέρνηση της Αυστρίας, θέλουν να περάσουν στην πράξη, με αποτέλεσμα να έχει τεθεί ήδη σε ισχύ από την 1η Μαρτίου η νέα «τροποποίηση» του νόμου πάνω σε αυτό το θέμα.
Σε περίπτωση λοιπόν που ένας οδηγός υπερβεί το όριο ταχύτητας κατά 60 χλμ./ώρα στον αστικό ιστό και κατά 70 χλμ./ώρα εκτός αυτού, τότε η αστυνομία δικαιούται να κατασχέσει επί τόπου το αυτοκίνητο και να πάρει το δίπλωμα του οδηγού.
Επιπλέον, τις δύο εβδομάδες που θα ακολουθήσουν του συμβάντος, οι αρχές θα ελέγξουν εάν ο οδηγός έχει εντοπιστεί στο παρελθόν να κάνει το ίδιο παράπτωμα. Εάν διαπιστώσουν ότι πρόκειται για υποτροπή, το αυτοκίνητο του οδηγού θα κατασχεθεί για πάντα.
Εάν τώρα, ο οδηγός ξεπεράσει το όριο ταχύτητας στον αστικό ιστό κατά 80 χλμ./ώρα και εκτός αυτού κατά 90 χλμ./ώρα, τότε η κατάσχεση του αυτοκινήτου θα είναι οριστική και μόνιμη. Για παράδειγμα, η κίνηση στον αυτοκινητόδρομο με 220 χλμ./ώρα, την στιγμή που το όριο είναι 130 χλμ./ώρα.
Στη συνέχεια, τα κατασχεθέντα αυτοκίνητα θα δημοπρατηθούν. Σύμφωνα με τα σχέδια του αρμόδιου υπουργείου, το 70% των εσόδων θα διατεθεί στο ταμείο για την ασφάλεια των δρόμων και το υπόλοιπο 30% θα πηγαίνει στον δήμο ή την αντίστοιχη τοπική αρχή.
Σύμφωνα με τα τοπικά μέσα ενημέρωσης της Αυστρίας, το αυτοκίνητο θα δημοπρατείται μόνο εάν ο παραβάτης οδηγός είναι και ο ιδιοκτήτης του. Και αυτό γιατί δεν μπορεί να εφαρμοστεί ο νόμος στα μισθωμένα, τα ενοικιαζόμενα και τα οχήματα τρίτων. Ο παραβάτης οδηγός όμως θα χάνει μια για πάντα το δίπλωμά του.
Από την άλλη όμως, υπάρχουν και αντιδράσεις από την τοπική κοινωνία μέσω συλλόγων και οργανισμών, που αναφέρουν ότι υπάρχει κίνδυνος «δυσανάλογης τιμωρίας» καθώς δεν υπάρχει διάκριση μεταξύ ενός αυτοκινήτου αξίας 1.000 ευρώ και ενός πολυτελούς αυτοκινήτου των 100.000 ευρώ και άνω.
Επιπλέον, υπάρχει αμφιβολία για το αν η κατάσχεση του αυτοκινήτου είναι το σωστό μέτρο, καθώς στην πρώτη περίπτωση ο οδηγός δεν χάνει οριστικά το δίπλωμά του και μπορεί να συνεχίσει να οδηγεί με άλλο αυτοκίνητο. Ορισμένοι μάλιστα, κάνουν λόγο και για πιθανή παραβίαση του συντάγματος.
Η Αυστρία όμως δεν είναι η μόνη χώρα που αντιμετωπίζει με αυτό τον τρόπο του οδηγούς που υπερβαίνουν κατά πολύ το όριο ταχύτητας στους δρόμους, καθώς στην Ελβετία, τη Δανία και την Ιταλία η υπερβολική ταχύτητα μπορεί να οδηγήσει, υπό ορισμενες συνθήκες, σε κατάσχεση του οχήματος και φυλάκιση του οδηγού.
Σύμφωνα με τον ADAC, οι γερμανικές αρχές μπορούν να προχωρήσουν σε κατάσχεση του αυτοκινήτου μόνο εάν αυτό συμμετείχε σε αυτοσχέδιους αγώνες (κόντρες). Μάλιστα, το συγκεκριμένο αυτοκίνητο περνά στην ιδιοκτησία του κράτους, ακόμα και εάν ο παραβάτης οδηγός δεν είναι ο ιδιοκτήτης του.