ΚΡΗΤΗ ΝΕΟΙ ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ ΠΑΙΔΕΙΑ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Από τους πιο… άτακτους οι μαθητές της Κρήτης: “Έφαγαν” 600 αποβολές για χρήση κινητού μέσα σε ένα μήνα – Τι λένε οι εκπαιδευτικοί

Εντύπωση προκαλούν τα ποσοστά των αποβολών που έχουν επιβληθεί στα σχολεία ολόκληρης της χώρας με αφορμή τη χρήση κινητών τηλεφώνων και ηλεκτρονικών συσκευών. Στο σύνολο των περιφερειών της χώρας έχουν δοθεί 6.043 αποβολές σε διάστημα μικρότερο των δύο μηνών από την αρχή της σχολικής περιόδου μέχρι σήμερα.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, η Κρήτη είναι η τρίτη περιφέρεια πανελλαδικά με τις περισσότερες αποβολές σε μαθητές, οι οποίοι δεν υπάκουσαν στους νέους εκπαιδευτικούς κανόνες για τις απαγορεύσεις της χρήσης των κινητών τηλεφώνων. Στα σχολεία και των τεσσάρων νομών της Κρήτης έχουν επιβληθεί 601 αποβολές, με τους εκπαιδευτικούς να εφαρμόζουν τα όσα προβλέπει ο νόμος για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων.

Σε καθημερινή βάση, όπως προκύπτει μέσα από τα στατιστικά στοιχεία, αποβάλλονται κατά μέσο όρο περίπου 208 μαθητές σε όλα τα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Στη γεωγραφική διασπορά, την πρώτη θέση κατέχει η Αττική με περισσότερες από 2.000 αποβολές. Ακολουθεί η Κεντρική Μακεδονία με περίπου 800, τις 600 έχουν υπερβεί οι αποβολές στην Κρήτη και τις 350 στη Δυτική Ελλάδα, σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας. Μικρότερος είναι ο αριθμός των αποβολών στις περιοχές κατά φθίνουσα σειρά: Πελοπόννησος, Θεσσαλία, Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, Ήπειρος, Νότιο Αιγαίο, Ιόνιο, Βόρειο Αιγαίο και Στερεά Ελλάδα.

Την ικανοποίησή του για την εφαρμογή του μέτρου εξέφρασε ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης, ο οποίος τόνισε ότι σκοπός του συγκεκριμένου μέτρου δεν είναι η εφαρμογή μίας τιμωρητικής πρακτικής, αλλά η ενίσχυση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και η αντιμετώπιση φαινομένων εθισμού από τις ηλεκτρονικές συσκευές, που έχουν αρνητικές επιπτώσεις στον ψυχο-συναισθηματικό κόσμο των παιδιών και των εφήβων.

Όπως υποστηρίζει ο κ. Πιερρακάκης, το μέτρο έχει αγκαλιαστεί από το σύνολο της κοινωνίας, κάτι που φάνηκε από πρόσφατη δημοσκόπηση, που οι πολίτες σε ένα ποσοστό 86% δηλώνουν ότι είναι υπέρ του μέτρου.

«Το πολύ σημαντικό ότι το πλαίσιο συνεπειών που προβλέψαμε, επιτρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι τα κινητά πρέπει να τα χρησιμοποιεί ένα νέο παιδί λίγο. Υπάρχει και βιβλίο που περιγράφει πως από τότε που μπήκαν τα κινητά στη ζωή μας, βλέπουμε μεγάλη και προβληματική επίδραση ειδικά στα παιδιά, κι ένα μόνο κομμάτι αυτού του προβλήματος αφορά στο σχολείο. Υπάρχουν κι άλλες συστάσεις, όπως τι πρέπει να κάνει η οικογένεια και αυτό που κάναμε στο σχολείο δίνει “πάτημα” στους γονείς να μην αφήνουν τα παιδιά να χρησιμοποιούν πολύ τα κινητά, αλλά με μέτρο. Είναι ένα μέτρο όχι απλώς θετικό, αλλά χάρηκα πολύ μια δημοσκόπηση που έδειξε ότι το 86% είναι υπέρ», ανέφερε ο υπουργός Παιδείας.

Τι λένε οι εκπαιδευτικοί 

Η Αρετή Σπαχή, μέλος του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Ηρακλείου και εκπρόσωπος της “Αγωνιστικής Παρέμβασης Εκπαιδευτικών”, σχολιάζοντας τα στοιχεία που δημοσιοποιήθηκαν σχετικά με τα ποσοστά αποβολών που έχουν δοθεί για τη μη σωστή χρήση κινητών τηλεφώνων και ηλεκτρονικών συσκευών στα σχολεία, επεσήμανε ότι η υπερπροβολή αυτών των στοιχείων σκοπό έχει τη διαφυγή του υπουργείου από τα πραγματικά προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα η εκπαιδευτική κοινότητα.

Επιπλέον, η κ. Σπαχή υποστηρίζει ότι η κυβέρνηση λειτουργεί υποκριτικά στο θέμα της χρήσης των ηλεκτρονικών συσκευών στα σχολεία, τη στιγμή που η ίδια έχει θεσμοθετήσει την ηλεκτρονική διδασκαλία μέσω WEBEX, ανοίγοντας ουσιαστικά τον δρόμο για τον εθισμό των παιδιών από τις ηλεκτρονικές συσκευές και κανονικοποιώντας τη χρήση τους στην εκπαιδευτική διαδικασία.

«Ενώ αυτή τη στιγμή που μιλάμε η εκπαιδευτική κοινότητα παρουσιάζει τεράστια προβλήματα που αφορούν τις συγχωνεύσεις τμημάτων, τον περιορισμένο αριθμό προσλήψεων, τα υπεράριθμα τμήματα κ.ά., παρουσιάζεται ως μείζον πρόβλημα από το υπουργείο Παιδείας η χρήση των τηλεφώνων.

Η κυβέρνηση που εφάρμοσε το WEBEX, που επέβαλε τη χρήση των ηλεκτρονικών συσκευών στην εκπαιδευτική διαδικασία, μιλάει για καταστάσεις εθισμού από τα κινητά, τη στιγμή που η ίδια άνοιξε τον δρόμο προς αυτήν την κατεύθυνση. Δείτε πώς γίνεται το μάθημα σε ακριτικές περιοχές, που το μεγαλύτερο μέρος της χρονιάς γίνεται πίσω από τις οθόνες. Όλα αυτά γίνονται για λόγους εντυπωσιασμού και παραπλάνησης από τα πραγματικά προβλήματα», τόνισε η κ. Σπαχή.

Η ίδια επισημαίνει ότι το θέμα δεν είναι η επιβολή τιμωρίας προκειμένου το παιδί να καταλάβει ότι δεν πρέπει να χρησιμοποιεί το κινητό την ώρα του μαθήματος, το θέμα είναι μέσα από τον διάλογο να συνειδητοποιήσει πιο είναι το σωστό.

«Θα μοιραστώ μαζί σας την τακτική που ακολουθούσα όλα αυτά το χρόνια ως εκπαιδευτικός, προσπαθώντας να διαχειριστώ περιστατικά χρήσης ηλεκτρονικών συσκευών από μαθητές μου. Πάντοτε προσπαθούσα μέσα από τον διάλογο να κάνω το παιδί να συνειδητοποιήσει ποιο είναι το σωστό.

Δεν είναι λύση η τιμωρία, όσες φορές έπιασα μαθητές μου να χρησιμοποιούν κινητό τηλέφωνο την ώρα του μαθήματος – και ήταν ελάχιστες φορές που συνειδητοποίησα κάτι τέτοιο – κάποιες φορές μάλιστα υπήρχε σοβαρός λόγος όπως θέματα υγείας, προσπαθούσα να τους αποδείξω ότι αυτό δεν επιτρέπεται και πάντοτε σας διαβεβαιώ είχε θετικά αποτελέσματα, με τους μαθητές να ζητούν συγνώμη για το λάθος τους, βάζοντας στη συνέχεια το κινητό στην τσάντα τους. Τα παιδιά με τη νουθεσία πείθονται. Οι εκπαιδευτικοί μας, λειτουργώντας παιδαγωγικά και δημοκρατικά, μπορούν στον μέγιστο βαθμό να πετύχουν τον σκοπό τους», είπε η κ. Σπαχή αναφορικά με τη χρήση των κινητών τηλεφώνων στα σχολεία.

ΠΗΓΗ: neakriti.gr



ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ