ΕΛΛΑΔΑ

Διγαλάκης: Εξωστρέφεια και την ενίσχυση του αυτοδιοίκητου των πανεπιστημίων

Με τη σημερινή υπερψήφιση, κατά πλειοψηφία, του νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων γίνεται ένα αποφασιστικό βήμα για την αναβάθμιση, την εξωστρέφεια και την ενίσχυση του αυτοδιοίκητου και της κυβερνησιμότητας των ελληνικών πανεπιστημίων, με απώτερο στόχο να καταστεί η Ελλάδα ένας ισχυρός πόλος Εκπαίδευσης στη Νοτιοανατολική Μεσόγειο, τόνισε ο αρμόδιος υφυπουργός, Βασίλης Διγαλάκης.

Στη χθεσινή συνεδρίαση της Ολομέλειας, ο κ. Διγαλάκης έστειλε σαφές μήνυμα ότι ο πολιτικός διάλογος ευρύτερα, και ειδικότερα για την Παιδεία, δεν μπορεί να γίνεται στη βάση αναληθών αναφορών, διαψεύδοντας, τον Αρχηγό της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξη Τσίπρα καθώς και τον πρώην πρωθυπουργό, Γιώργο Παπανδρέου σε ό,τι αφορά στον ισχυρισμό τους ότι η Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής έθεσε θέματα σε σχέση με τη μη εισαγωγή Ελλήνων στα ξενόγλωσσα Προγράμματα Σπουδών.

Παράλληλα, επανέλαβε ότι η διάταξη για την ίδρυση και λειτουργία ξενόγλωσσων Προγραμμάτων Σπουδών δεν έρχεται σε σύγκρουση ούτε με το Σύνταγμα της χώρας μας, ούτε με το ευρωπαϊκό δίκαιο.

«Το Σύνταγμα δεν παραβιάζεται, καθώς η υποχρέωση παροχής δωρεάν τριτοβάθμιας εκπαίδευσης αφορά μόνο τους έλληνες φοιτητές, ενώ αυτά τα προγράμματα απευθύνονται αποκλειστικά σε αλλοδαπούς. Το ενωσιακό δίκαιο επίσης δεν παραβιάζεται, καθώς οι πολίτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχουν δικαίωμα να εισαχθούν με ποσοστό στα υφιστάμενα προγράμματα σπουδών, τα οποία φυσικά διατηρούνται και επομένως απολαμβάνουν τα ίδια δικαιώματα και παροχές με τους έλληνες πολίτες», σημείωσε ο κ. Διγαλάκης.

Πρόσθεσε, δε, ότι «ο αποκλεισμός των Ελλήνων από αυτά τα προγράμματα είναι μια αντίστροφη δυσμενής διάκριση έναντι των Ελλήνων, αλλά αυτό είναι επιτρεπτό καθώς διασφαλίζεται πλήρως η πρόσβαση των ελλήνων πολιτών στο αγαθό της δημόσιας ανώτατης εκπαίδευσης. Όλα τα παραπάνω επιβεβαιώνονται και από την έκθεση της Επιστημονικής Υπηρεσίας της Βουλής», κατέληξε ο Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων.



ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ