Γεύση - Ψυχαγωγία

Εφαρμογές delivery: Οι προμήθειες «φωτιά» φέρνουν νέες αυξήσεις στις τιμές

Αυξήσεις τιμών στα προϊόντα των επιχειρήσεων εστίασης προαναγγέλλουν οι επιχειρηματίες του κλάδου, εξηγώντας ότι έχει αυξηθεί το κόστος της προμήθειας που χρεώνουν οι πλατφόρμες διανομής φαγητού.

«Η προμήθεια είναι τεράστια και είναι επί του τζίρου που πραγματοποιεί η επιχείρηση καθημερινά», τόνισε στο MEGA o πρόεδρος ΓΣΕΒΒΕ Γιώργος Καββαθάς.

Οι προμήθειες των εφαρμογών delivery

Αναφερόμενος στις υπέρογκες προμήθειες, ο Γραμματέας Τύπου & Δημοσίων Σχέσεων της ΓΣΕΕ Δημήτρης Καραγεωργόπουλος, σημείωσε:

«Η προμήθεια είναι 12% απλά και μόνο για να διαφημιστεί ο κατάλογος της επιχείρησης κι αν θελήσει να χρησιμοποιήσει και τις υπηρεσίες delivery, τότε φθάνει το 30% η προμήθεια».

Για παράδειγμα αν μία παραγγελία πελάτη είναι στα 20€ και η προμήθεια από εφαρμογή delivery είναι στο 30%, τότε είναι -6€ για το μαγαζί. Συνεπώς αργά ή γρήγορα τα κόστη αυτά θα μετακυλιστούν στον καταναλωτή, αναφέρει το ίδιο ρεπορτάζ.

Μάλιστα, πολλές φορές παρατηρούνται οι «διπλοί» κατάλογοι, πράγμα που σημαίνει ότι άλλη είναι η τιμή delivery κι άλλη τιμή αν παραλάβει κάποιος το προϊόν από το μαγαζί.

«Από την πανδημία και μετά η εστίαση είναι ένας κλάδος που ”τρώει” ξύλο. Η εκκαθάριση, όπου αποδίδονται τα χρήματα των επιχειρήσεων στις πλατφόρμες γίνεται περίπου δύο φορές την εβδομάδα και είναι ανάλογα τι συμφωνία έχει κάνει η κάθε επιχείρηση. Αν είναι αλυσίδα η επιχείρηση, τότε πετυχαίνει καλύτερη συμφωνία», σημείωσε ο πρόεδρος ψητοπωλών Αττικής Ανδρέας Ανδρεανάκης.

«Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι ότι έχουν πάρει το πελατολόγιό μας οι πλατφόρμες»

Συγχρόνως ο κ. Καββαθάς «φώτισε» και άλλη μία σημαντική παράμετρο:

«Το θέμα είναι ότι έχει παραδοθεί ουσιαστικά ο κλάδος στις πλατφόρμες. Για εμένα το μεγαλύτερο πρόβλημα που θα το βρούμε μπροστά μας ως κλάδος είναι ότι έχουν πάρει το πελατολόγιό μας οι πλατφόρμες. Επιπλέον (οι πλατφόρμες) έχουν πληροφορίες για τις διατροφικές συνήθειες ανά περιοχή».



ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ