“Καμπανάκι” από τις υψηλές τιμές που καταγράφει το ελαιόλαδο χτυπά για πολλές εταιρείες τυποποίησης του προϊόντος, καθώς, ο υψηλός πληθωρισμός σε συνδυασμό με την μεγάλη μείωση της αγοραστικής δύναμης των πολιτών όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στην υπόλοιπη Ευρώπη δημιουργεί φόβους για πτώση των τιμών παραγωγού.
Όπως εξήγησε ο εκδότης του γνωστού περιοδικού Ελιά & Ελαιόλαδο κ. Βασίλης Ζαμπούνης, μιλώντας στο Ράδιο Κρήτη και την εκπομπή του Μανόλη Αργυράκη, η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί ανάγκασε μεγάλες Ιταλικές βιομηχανίες τυποποίησης ελαιολάδου, να αναστείλουν τις πωλήσεις σε αλυσίδες σούπερ μάρκετ.
Αυτό συμβαίνει διότι οι εταιρείες αυτές βλέπουν το κέρδος τους να συρρικνώνεται αφού από τη μια η μεγάλη καταστροφή της Ισπανικής παραγωγής λόγω ξηρασίας και η μειωμένη παραγωγή της Πορτογαλίας, Τυνησίας, Μαρόκου εκτόξευσαν τις τιμές παραγωγού και από την άλλη τα σούπερ μάρκετ δεν προχώρησαν σε μείωση του δικού τους κέρδους.
Σε όλα αυτά θα πρέπει να προστεθεί και η μειωμένη ζήτηση στο ράφι λόγω των περιορισμένων εισοδημάτων των καταναλωτών.
Οι βιομηχανίες τυποποίησης λοιπόν προχώρησαν σε αυτή την κίνηση ώστε να επαναδιαπραγματευτούν τις τιμές που πωλούν το προϊόν με τα σούπερ μάρκετ.
Μια από αυτές τις βιομηχανίες όπως ανέφερε ο κ. Ζαμπούνης είναι OLITALIA με τυποποίηση 30.000 χιλιάδες τόνους, η οποία αγοράζει χύμα ελαιόλαδο και από την Ελλάδα ωστόσο τα συμβόλαια που έχει κλείσει θα εκτελεσθούν κανονικά.
Κανείς δεν γνωρίζει τις επιπτώσεις στην αγορά από τις κινήσεις των Ιταλών ωστόσο υπάρχει μια γενικότερη ανησυχία για τις εξελίξεις και κατά πόσο θα επηρεάσουν τις τιμές παραγωγού με δεδομένο ότι τους τελευταίους μήνες στην Ελλάδα και την Κρήτη η ελάχιστη τιμή είναι στα 5,5 ευρώ το κιλό και η ανώτερη 6,30, ενώ τυποποιημένο στο σούπερ μάρκετ πωλείται ακόμη ακριβότερα.
Οι καταναλωτές δεν μπορούν να αγοράζουν το λάδι σε τόσο υψηλές τιμές τόνισε ο κ. Ζαμπούνης και αυτό θα έχει επιπτώσεις.