Πέμπτη, 20 Σεπτέμβριος 2018
«Βόμβα»: Ο πόλεμος στο Αιγαίο έχει ξεκινήσει και πρώτος νεκρός είναι ο Μπαλταδώρος

«Βόμβα»: Ο πόλεμος στο Αιγαίο έχει ξεκινήσει και πρώτος νεκρός είναι ο Μπαλταδώρος

Επιτελής του ΓΕΕΘΑ δήλωσε μετά την πτώση του Mirage 2000-5 στην Σκύρο πως «δεν περιμένουμε κανένα πόλεμο στο Αιγαίο. Έχει ήδη ξεκινήσει κι έχουμε ήδη τον πρώτο νεκρό μας».
Σύμφωνα με την Real News, ο επιτελής συνέχισε λέγοντας πως ο θάνατος του Γιώργου Μπαλταδώρου θεωρείται «η πρώτη ανθρώπινη απώλεια αυτού του ακήρυχτου ελληνοτουρκικού πολέμου νεύρων αλλά και φθοράς».
«Δυστυχώς θα ακολουθήσουν κι άλλοι πιλότοι. Περιμένουμε κάθε 4-5 χρόνια ένα αεροπλάνο. Για την ώρα καλά είμαστε, λαμβάνοντας υπ' όψιν τις χιλιάδες εξόδους, την έλλειψη ροής ανταλλακτικών, τον γερασμένο πληθυσμό του Στρατού, τις περικοπές των πτητικών επιδομάτων και ότι βαλλόμαστε καθημερινά και πανταχόθεν. Όλα αυτά βάζουν το λιθαράκι τους και χτίζουν ένα ατύχημα», αναφέρει συνάδελφος του αδικοχαμένου σμηναγού στην Real News.

Σχετικά Άρθρα

  • Τι είναι το βέρτιγκο, η «κατάρα των πιλότων», που έπαθε ο σμηναγός Γιώργος Μπαλταδώρος
    Βέρτιγκο του πιλότου, του Γιώργου Μπαλταδώρου, δείχνουν ως αίτιο της συντριβής του μοιραίου Mirage οι Γάλλοι εμπειρογώμονες της κατασκευάστριας εταιρείας, μετά την ανάλυση των δεδομένων από τον καταγραφέα πτήσης. 
    Τα στοιχεία δείχνουν πως η πτώση οφείλεται στην παραίσθηση του χειριστή, συμπέραμσα στο οποίο είχαν καταλήξει εξ αρχής οι εμπειρογνώμονες της Πολεμικής Αεροπορίας, βασιζόμενοι κυρίως στην μαρτυρία που είχαν από τον Νο2 του ζεύγους των «Mirage» που είχε απογειωθεί εκείνη την ημέρα για να αναχαιτίσει τουρκικά F-16 στο Αιγαίο.

    Τι είναι το βέρτιγκο
    Θεωρείται από πολλούς ως η κατάρα των πιλότων και ιδιαίτερα των χειριστών πολεμικών αεροσκαφών και θεωρείται ένας από τους κινδύνους που παραμονεύουν στα πιλοτήρια. Το βέρτιγκο δημιουργεί παραίσθηση στον πιλότο, ο οποίος εκείνη τη στιγμή θεωρεί ότι η κατεύθυνση που ακολουθεί με βάση τα όργανα πλοήγησης δεν είναι η σωστή και «διορθώνει» τη δήθεν λανθασμένη πορεία. 

    Ουσιαστικά πρόκειται για την απώλεια του σημείου αναφοράς η οποία προκύπτει όταν τα οπτικά ερεθίσματα που λαμβάνουμε δεν συνάδουν με τα ερεθίσματα που παράγονται μέσα στο αυτί. Τα ερεθίσματα από το οπτικό νεύρο μπορεί να σου δίνουν την αίσθηση ότι είσαι οριζόντια, αλλά το αυτί να σε «πληροφορεί» ότι στρίβεις. Όπως επίσης να είσαι σε ευθεία πτήση, αλλά να νομίζεις ότι ανεβαίνεις ή κατεβαίνεις. Έτσι προκύπτει ο χωρικός αποπροσανατολισμός. Μία βραχυκύκλωση του συστήματος διασύνδεσης των αισθητήρων, με πολύ πιθανό σύμπτωμα τη ζαλάδα.Η απώλεια αίσθησης του χώρου και της κίνησης επιδεινώνεται αν προκύψει και η οπτική σύγχυση ουρανού και θάλασσας.

    Το φαινόμενο δημιουργείται συνήθως ύστερα από απότομες στροφές με μεγάλη ταχύτητα και κυρίως όταν υπάρχει χαμηλή ορατότητα (άρα οπτικά δεν μπορείς να βγάλεις συμπέρασμα). Η μεγαλύτερη παγίδα εκείνη τη στιγμή είναι να πιστέψει ότι τα όργανα του αεροσκάφους είναι λάθος και ότι το σωστό είναι αυτό που αισθάνεται. Αυτό ακριβώς φαίνεται ότι έπαθε και ο σμηναγός Γιώργος Μπαλταδώρος. 
    Δεδομένου μάλιστα ότι το Mirage δεν εξέπεμψε σήμα κινδύνου, εκτιμάται ότι ο χειριστής εκδήλωσε παραίσθηση ως προς τη θέση του στον χώρο και την κατεύθυνση του αεροσκάφους, με αποτέλεσμα τη μοιραία πρόσκρουση στη θάλασσα. 
    Αλλωστε, αυτό μαρτυρά και ο διάλογος με τον Νο2 του ζεύγους. «Νο 1 εδώ, ακολούθα με να βγούμε από την ομίχλη», φέρεται να είπε ο Γιώργος Μπάλταδώρος στον Νο2 με τον τελευταίο να του απαντά: «Βλέπω από το όργανο ότι είμαστε κοντά στη θάλασσα. Εγώ ανεβαίνω».


    Πηγή: iefimerida.gr 
  • Τι είναι το βέρτιγκο που εικάζεται ότι "χτύπησε" τον άτυχο σμηναγό; Ένας ιπτάμενος εξηγεί - ΒΙΝΤΕΟ
    Τι είναι η παραίσθηση και τι το βέρτιγκο που μπορούν να σκοτώσουν έναν πιλότο; Πώς και πότε μπορούν να προκληθούν και πώς μπορούν να αντιμετωπιστούν από ένα χειριστή; Πόσο πιθανό είναι να αποτελεί η παραίσθηση την αιτία της συντριβής του Mirage 2000-5 στη Σκύρο που στοίχισε τη ζωή στον σμηναγός Γιώργο Μπαλταδώρο;

    Το Militaire.gr ζήτησε τη βοήθεια ενός αναγνωρισμένου και εμπειρότατου Ιπτάμενου αξιωματικού. Ο Αντιπτέραρχος ε.α Κοσμάς Βούρης εξηγεί με κατανοητό τρόπο τι σημαίνουν όλα αυτά που ακούσαμε και ακούμε για τη πτώση του Mirage 2000-5 και καταθέτει τις δικές του εμπειρίες από τη πολύχρονη εμπειρία του με τις πτήσεις που έκανε με τα F-4 Phantom.



    Πηγή: militaire.gr