Το τελευταίο χρονικό διάστημα τα σχολεία και στον Δήμο Πλατανιά, όπως σε όλη τη χώρα, έχουν κλείσει και πάλι (αρχικά τα γυμνάσια και τα λύκεια και στη συνέχεια τα δημοτικά και τα νηπιαγωγεία), με αποτέλεσμα μαθητές και εκπαιδευτικοί να είναι αναγκασμένοι να κάνουν τα μαθήματα μέσω τηλεκπαίδευσης. Τα προβλήματα από αυτή τη διαδικασία είναι πολλά και δυστυχώς υπονομεύουν την προσπάθεια της εκπαιδευτικής κοινότητας και κυρίως των παιδιών.
Η εκπαιδευτική κοινότητα (εκπαιδευτικοί, μαθητές, γονείς) έχει καταθέσει τα αιτήματα και τις προτάσεις της (έως 15 μαθητές ανά τμήμα, εξεύρεση αιθουσών, προσλήψεις εκπαιδευτικού προσωπικού, σχολιατρική υπηρεσία, μόνιμο προσωπικό καθαριότητας, επαρκές υγειονομικό υλικό, ενίσχυση τεχνολογικού εξοπλισμού κ.ά.) από την αρχή της πανδημίας, τον Μάρτη του 2020.
Αντί αυτών, βλέπουμε σήμερα να αποκλείονται ή ν’ αδυνατούν να παρακολουθήσουν αποτελεσματικά τα μαθήματα αρκετοί μαθητές, είτε λόγω της έλλειψης τεχνολογικών μέσων (ηλεκτρονικών υπολογιστών, laptop, tablet) είτε εξαιτίας αντικειμενικών δυσκολιών που αφορούν το προβληματικό ίντερνετ, κυρίως σε ημιορεινές και ορεινές περιοχές, γεγονός που οδηγεί στην περαιτέρω διεύρυνση των ταξικών ανισοτήτων.
Τα ζητήματα του εξοπλισμού δεν αφορούν μόνο τους μαθητές και τις οικογένειες που δεν έχουν κανένα μέσο ή έχουν μόνο ένα κινητό ή δεν έχουν καν σύνδεση ίντερνετ, οι οποίες βέβαια πλήττονται πρώτες. Αφορούν και εκείνες που έχουν κάποιο μέσο (ηλεκτρονικό υπολογιστή, laptop, tablet) και σύνδεση ίντερνετ, αλλά έχουν δύο, τρία ή περισσότερα παιδιά, που το καθένα απαιτείται να έχει το δικό του μέσο. Αφορούν, επίσης, και εκείνες που εκτός από τα παιδιά και οι ίδιοι οι γονείς εργάζονται με τηλεργασία.
Σε αυτό το έντονα προβληματικό πλαίσιο, που κάνει ακόμα πιο δύσκολη την ήδη επιβαρυμένη, σε οικονομικό και ψυχολογικό επίπεδο, καθημερινότητα των μαθητών και των οικογενειών τους, είναι σαφές ότι το μόνο αίτημα που ουσιαστικά μπορεί να απαντήσει στις πραγματικές ανάγκες σήμερα είναι ένα μέσο (ηλεκτρονικός υπολογιστής, laptop, tablet) για κάθε μαθητή και διασφάλιση δωρεάν γρήγορου ιντερνέτ.
Η αναγκαιότητα να έχει κάθε μαθητής τον απαιτούμενο εξοπλισμό για να μπορεί να συμμετέχει στην τηλεκπαίδευση, καθορίζει αυτομάτως και τον ουσιαστικό ρόλο που, πέραν της αδρανούς κυβέρνησης, οφείλουν να παίξουν οι Δήμοι.
Ο Δήμος Πλατανιά προχώρησε, τον περασμένο Μάη, στην προμήθεια, με ίδιους πόρους, 150 tablets, τα οποία παραχώρησε στις Σχολικές του Επιτροπές για τις ανάγκες της τοπικής σχολικής κοινότητας. Ήταν μία πρωτοβουλία θετική, αλλά όχι αρκετή, καθώς οι πραγματικές ανάγκες είναι πολύ μεγαλύτερες στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου.
Με δεδομένο ότι κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει με ασφάλεια πόσο καιρό θα μείνουν κλειστά τα σχολεία ή αν θα χρειαστεί να ξανακλείσουν στο προσεχές μέλλον και για πόσο χρονικό διάστημα και με δεδομένες τις ανάγκες μαθητών του Δήμου μας σε τεχνολογικό εξοπλισμό για να μπορούν να συμμετέχουν στα μαθήματά τους μέσω τηλεκπαίδευσης, ερωτάται ο Δήμαρχος Πλατανιά:
- Σκοπεύει η Δημοτική Αρχή να προχωρήσει άμεσα στην προμήθεια μεγάλου αριθμού tablets, είτε με ίδιους πόρους, είτε με την αξιοποίηση άλλων χρηματοδοτικών εργαλείων, προκειμένου να τα παραχωρήσει στους μαθητές για την κάλυψη των αναγκών τους;
- Σκοπεύει η Δημοτική Αρχή να διεκδικήσει σε θεσμικό επίπεδο (ΠΕΔ, ΚΕΔΕ) την ικανοποίηση των αιτημάτων της εκπαιδευτικής κοινότητας;
Επειδή το θέμα στο σύνολό του είναι σοβαρό και επείγον, κρίνουμε ότι η Δημοτική Αρχή οφείλει να μας ενημερώσει άμεσα για τη διαμορφωθείσα κατάσταση και για τις προθέσεις της και γι’ αυτό ζητάμε να τεθεί προς συζήτηση στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, έστω με τη χρήση της τηλεδιάσκεψης.
Για τη «Λαϊκή Συσπείρωση Πλατανιά»
Δημήτρης Ανθούσης
Αλεξία Κουμάκη
Στυλιανός Μαριανάκης