Ερευνητές στο Πανεπιστήμιο North Carolina State πρότειναν ένα νέο σύστημα σηματοδότησης της κυκλοφορίας σε διασταυρώσεις με ένα «λευκό φως τεχνητής νοημοσύνης» το οποίο θα μειώνει την κίνηση στις πόλεις.
Οι επιστήμονες υποστηρίζουν ότι αυτό θα μπορούσε να μειώσει τη συμφόρηση στην κυκλοφορία των πόλεων και να μειώσει την κατανάλωση καυσίμων, εξοικονομώντας ουσιαστικά πολλά χρήματα στους οδηγούς με την πάροδο του χρόνου.
Το τέταρτο φως θα χρησιμοποιείται για τη ρύθμιση της κυκλοφορίας των αυτοκινούμενων αυτόνομων οχημάτων – και θα συγχρονίζεται με τα υπολογιστικά τους συστήματα, σύμφωνα με τον επικεφαλής ερευνητή Ali Hajbabaie.
Ο Hajbabaie και η ομάδα του δοκίμασαν την ιδέα του «λευκού φωτός» σε πολύπλοκους προσομοιωτές μικρο-κυκλοφορίας, οι οποίοι ήταν ρυθμισμένοι ώστε να προβλέπουν τις ποικίλες καταστάσεις που θα μπορούσαν να προκύψουν στο δρόμο και πώς θα αντιδρούσαν σε αυτές τα αυτοκινούμενα οχήματα.
Διαπιστώθηκε επίσης ότι ο μεγαλύτερος όγκος αυτοκινούμενων οχημάτων οδήγησε στη μεγαλύτερη μείωση της κυκλοφορίας. Σύμφωνα με τα προτεινόμενα σχέδια, τα αυτοκινούμενα οχήματα θα επικοινωνούν από απόσταση μεταξύ τους εκτός από το κύριο υπολογιστικό σύστημα, το οποίο θα ελέγχει τα έξυπνα φανάρια κυκλοφορίας.
«Τα κόκκινα φανάρια θα εξακολουθούν να σημαίνουν stop. Τα πράσινα φανάρια θα εξακολουθούν να σημαίνουν “πάμε”. Και τα λευκά φώτα θα λένε στους ανθρώπινους οδηγούς να ακολουθούν το αυτοκίνητο μπροστά τους», δήλωσε ο Hajbabaie.
Το προτεινόμενο “λευκό φως” θα ενεργοποιείται όταν «αρκετά οχήματα AV (σ.σ. αυτοκινούμενα) πλησιάζουν σε μια δεδομένη διασταύρωση» και ένα σύστημα μηχανικής μάθησης με τεχνητή νοημοσύνη θα συμβάλλει στη δημιουργία της πιο αποτελεσματικής ακολουθίας για την κυκλοφορία, αποφεύγοντας τη συμφόρηση και τα μποτιλιαρίσματα.
Θα κατευθύνει επίσης τους ανθρώπινους οδηγούς στην κυκλοφορία που είναι γεμάτη από αυτοκινούμενα οχήματα, ώστε να συντονίζονται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Σε περιόδους που θα υπάρχουν περισσότεροι ανθρώπινοι οδηγοί στο δρόμο, ο φωτεινός σηματοδότης θα επιστρέφει σε ένα συμβατικό σύστημα συνδυασμού κόκκινου, κίτρινου και πράσινου.
«Η παραχώρηση μέρους του ελέγχου της ροής της κυκλοφορίας στα AV είναι μια σχετικά νέα ιδέα, που ονομάζεται παράδειγμα κινητού ελέγχου», τόνισε ο Hajbabaie. Πρόσθεσε ότι το τέταρτο φως θα μπορούσε να έχει οποιοδήποτε επιθυμητό χρώμα – και μπορεί να χρησιμοποιηθεί «για τον συντονισμό της κυκλοφορίας σε οποιοδήποτε δεδομένο σενάριο που περιλαμβάνει αυτοκινούμενα αυτοκίνητα».
Πηγή: enikos.gr