Στον “αέρα” κινδυνεύει να βρεθεί η ακτοπλοϊκή σύνδεση της ακριτικής Γαύδου με την Κρήτη, καθώς οι συμβάσεις με τη ναυτιλιακή εταιρεία που εκτελεί τα δρομολόγια λήγουν και δεν έχει ληφθεί απόφαση από το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών για την επόμενη μέρα. Μετά από μια, έτσι κι αλλιώς, δύσκολη περίοδο, κατά την οποία τα δρομολόγια εκτελούνταν με απευθείας ανάθεση – δεδομένου ότι η εταιρεία κηρύχτηκε έκπτωτη – το μέλλον της άγονης γραμμής είναι αμφίβολο.
Ήδη η σύμβαση για το δρομολόγιο Γαύδος-Παλαιόχωρα έληξε από τις 19 Οκτωβρίου και δεν μπορεί να παραταθεί λόγω του τρόπου σύναψής της. Η σύμβαση για το δρομολόγιο Γαύδος-Σφακιά λήγει στις 31 Οκτωβρίου και η παράτασή της φαντάζει ως η μοναδική λύση. Με δεδομένο, δε, ότι το επιβατηγό οχηματαγωγό “Σαμαριά”, που καλύπτει και τις δύο γραμμές, θα πρέπει να περάσει από επιθεώρηση από τα Ναυπηγεία του Περάματος και άρα θα τεθεί σε ακινησία από την 1η Νοεμβρίου, το Ε/Γ Ο/Γ “Δασκαλογιάννης” είναι το μοναδικό που μπορεί να εξυπηρετήσει τη γραμμή.
Η δήμαρχος Γαύδου κ. Λίλιαν Στεφανάκη εξήγησε στη “Νέα Κρήτη” ότι από τα μέσα Σεπτεμβρίου, σε επίσκεψή της στη Διεύθυνση Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, έθεσε το αίτημα στη νέα προκήρυξη να υπάρξει δυνατότητα συμμετοχής του πλοίου “Δασκαλογιάννης” ως φορτηγό, συνεκτιμώντας τις δυνατότητες και τις ανάγκες του νησιού. Όμως, λόγω αλλαγών στην ιεραρχία και στα στελέχη του αρμόδιου υπουργείου, έκτοτε δεν έχει συγκροτηθεί Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών για να δώσει την απαραίτητη έγκριση των δρομολογίων.
Η κ. Στεφανάκη υπογράμμισε ότι απαραίτητη προϋπόθεση για να διασφαλιστεί η συνέχιση των δρομολογίων είναι να συνεδριάσει το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών. Η ίδια είπε πως, αν ο διεθνής διαγωνισμός προκηρυσσόταν τον περασμένο Σεπτέμβριο, στα τέλη Οκτωβρίου θα είχε ολοκληρωθεί κι έτσι δε θα υπήρχε κενό. Ακόμη και αύριο να προκηρυχθεί, απαιτείται ένα χρονικό διάστημα ενός μήνα και άρα υπάρχει ο κίνδυνος το ακριτικό νησί να μείνει χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση.
Για το ενδεχόμενο αυτό έχουν ενημερωθεί τόσο ο πρωθυπουργός όσο και ο αρμόδιος υπουργός και, σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση προς τη δημοτική Αρχή Γαύδου, την προσεχή Δευτέρα αναμένεται να συνεδριάσει με τη νέα σύνθεσή του το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών και αναμένεται να αποφασίσει για το μέλλον της άγονης γραμμής. Την ίδια στιγμή, η αγωνία των κατοίκων του νησιού χτυπά “κόκκινο”, καθώς πιθανό σενάριο μη έγκαιρης κάλυψης της γραμμής θα σήμαινε σοβαρά προβλήματα στην τροφοδοσία της Γαύδου, αλλά και στις ανάγκες μετακίνησης των λιγοστών κατοίκων.