Και γιατί όχι τρένο και τραμ στην Κρήτη; Το μήνυμα αυτό έστειλαν, δίνοντας και ένα πρώτο στίγμα για τη διαμόρφωση ενός κοινού διεκδικητικού μετώπου, εκπρόσωποι του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης-Κυκλοφοριακής Αγωγής και ο δήμαρχος Μινώα Πεδιάδας, στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου που παραχώρησαν, προαναγγέλλοντας την ημερίδα που θα συνδιοργανώσουν την επόμενη Παρασκευή στο Επιμελητήριο Ηρακλείου, βάζοντας σφαιρικά στο “μικροσκόπιο” την ιδέα για μέσα σταθερής τροχιάς στο νησί μας.
Μια ιδέα, ως γνωστόν, η οποία το τελευταίο διάστημα έχει έρθει δυναμικά στο προσκήνιο, μέσα από παρεμβάσεις, τοποθετήσεις και πρωτοβουλίες διαφόρων φορέων.
Θυμίζουμε ότι τη σχετική πρόταση την έχουν βάλει στο τραπέζι τοπικοί βουλευτές και επανειλημμένως μάλιστα ο Χάρης Μαμουλάκης, κάποιες πρώτες διερευνητικού χαρακτήρα κινήσεις έχει ξεκινήσει και ο Δήμος Ηρακλείου για τραμ, ενώ επίσημο αίτημα για τρένο που θα ενώνει το νέο διεθνές αεροδρόμιο Καστελίου με το Ηράκλειο και άλλα αστικά συγκροτήματα έχει καταθέσει προς την κυβέρνηση και ο Δήμος Μινώα Πεδιάδος.
Σε συνέχεια μάλιστα της σχετικής επιστολής του προς το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ο δήμαρχος Μινώα Πεδιάδος Μανόλης Φραγκάκης υπογράμμισε ότι μια γραμμή σταθερής τροχιάς που θα ενώνει το νέο αεροδρόμιο με το πολεοδομικό συγκρότημα του Ηρακλείου θα έλυνε μια σειρά από προβλήματα που δημιουργεί ο μεγάλος όγκος επισκεπτών…
Σε ανάλογο μήκος κύματος, προτάσσοντας τα πλεονεκτήματα ενός τέτοιου εγχειρήματος, κινήθηκε από την πλευρά του και ο γενικός γραμματέας του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης Λευτέρης Μιχελάκης, παραπέμποντας βεβαίως για τα σπουδαία στην επερχόμενη ημερίδα της 21ης Οκτωβρίου.
Εκεί όπου θα αναπτυχθούν οι ιδέες, οι προτάσεις και οι προσεγγίσεις, θα τεθεί αναλυτικά επί τάπητος η προοπτική τρένου και τραμ στο νησί, τα υπέρ, τα κατά, οι δυσκολίες και τα όποια “αγκάθια”, «ώστε να διεξαχθούν κάποια πρώτα, σημαντικά συμπεράσματα».
Την ημερίδα με θέμα “Μέσα σταθερής τροχιάς στην Κρήτη / Θέσεις- αντιθέσεις- συγκλήσεις” συνδιοργανώνουν, στις 9:30 π.μ., στο Επιμελητήριο Ηρακλείου, ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτών Οδήγησης και Κυκλοφοριακής Αγωγής (ΠΣΕΟ), με την Περιφέρεια Κρήτης, τον Δήμο Μινώα Πεδιάδας, τον Δήμο Ηρακλείου και τη Μονάδα Βιώσιμης Κινητικότητας του ΕΜΠ.
Η πρόσκληση για την ημερίδα
«Με το βλέμμα στο μέλλον και την ανάγκη της πολυτροπικότητας στην κυκλοφορία, επιστήμονες και πολιτειακοί παράγοντες θα αναπτύξουν την ανάγκη κατασκευής μέσων σταθερής τροχιάς στην Κρήτη ως βασικό σημείο αναφοράς των προσπαθειών για ασφαλείς μετακινήσεις και διαμόρφωση σύγχρονου χαρακτήρα στο νησί.
Αν και η κατασκευή σιδηροδρόμου στην Κρήτη έχει προταθεί από το 1900, πρέπει να μπει τώρα πιο δυναμικά στην ατζέντα των έργων για το νησί. Συζητάμε πια για σύγχρονο τρένο που μαζί με τραμ στις μεγάλες πόλεις της Κρήτης θα δώσουν απάντηση στις απειλές από την κλιματική κρίση. Η κατασκευή και λειτουργία σε λίγα χρόνια του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Πεδιάδος στο Ηράκλειο, που σύμφωνα με τις προβλέψεις θα εξυπηρετεί ετήσια 12.000.000 επιβάτες, αποτελεί έναν επιπλέον λόγο για την προώθηση ενός σιδηροδρομικού έργου που θα διατρέχει την Κρήτη από το ανατολικό στο δυτικό της άκρο.
Με τον τουρισμό και τη γενικότερη οικονομική ανάπτυξη έχει ήδη αποδειχθεί ότι οι πόλεις στο νησί αδυνατούν να συνεχίσουν να εξαρτώνται από το αυτοκίνητο. Πρόκειται για στόχους ικανούς να κινητοποιήσουν τους πολίτες της Κρήτης. Πρώτοι οι τοπικοί παράγοντες οφείλουν να τους αναδείξουν, ώστε η ελληνική Πολιτεία να ευαισθητοποιηθεί», αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης και Κυκλοφοριακής Αγωγής, ενώ όπως διευκρινίζεται το ακριβές πρόγραμμα της ημερίδας θα δημοσιευτεί μέσα στις επόμενες μέρες…
Με τη λειτουργία του νέου αεροδρομίου
Φόβοι πως θα πολλαπλασιαστούν τα τροχαία
Με το βλέμμα στραμμένο στην ενδιαφέρουσα ημερίδα της επόμενης Παρασκευής, ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτών Οδήγησης-Κυκλοφοριακής Αγωγής έχει αποστείλει ανοιχτή επιστολή προς ενδιαφερόμενους φορείς, στην οποία επισημαίνει, μεταξύ άλλων: «Η Κρήτη δεν είναι μια τυχαία περιφέρεια. Πρόκειται για το μεγαλύτερο νησί της χώρας, με μόνιμο πληθυσμό περίπου 600.000 κατοίκων, πληθυσμό αυξανόμενο κατά μερικές χιλιάδες τους καλοκαιρινούς μήνες, με μεγάλη αυτάρκεια σε προϊόντα, με υψηλό εμπόριο, βιομηχανική και βιοτεχνική δραστηριότητα. Τα χαρακτηριστικά αυτά επιβάλλουν τη δημιουργία μιας διαφορετικής συγκοινωνιακής υποδομής, που, πέρα των άλλων, θα συμβάλλει αποτελεσματικά στην ελαχιστοποίηση των τροχαίων συμβάντων. Η παρέμβασή μας αυτή αφορμάται από το γεγονός ότι η Κρήτη χρόνια τώρα βρίσκεται στην πρώτη θέση των τροχαίων συμβάντων της χώρας.
Με τη λειτουργία του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Πεδιάδας Ηρακλείου, εκτιμούμε ότι τα τροχαία θα πολλαπλασιαστούν, η ταλαιπωρία των μετακινούμενων προς και από το αεροδρόμιο θα είναι μεγαλύτερη (μαζί με την οικονομική τους επιβάρυνση φυσικά) κι οι επιπτώσεις στο περιβάλλον θα αποβούν μεγάλες και ανεπανόρθωτες. Τέλος, δε γνωρίζουμε κανένα σύγχρονο αεροδρόμιο του επιπέδου και απαιτήσεων του αεροδρομίου Καστελίου, που να μην είναι συνδεδεμένο με σιδηροδρομικό δίκτυο. Μπροστά, λοιπόν, σε όλα τούτα τα επερχόμενα, είναι επιτέλους καιρός η Κρήτη να εισέλθει σε μια άλλη εποχή κινητικότητας. Είναι καιρός να μιλήσουμε και να σχεδιάσουμε σιδηροδρομικά δίκτυα-μέσα σταθερής τροχιάς, ξεκινώντας από τη σύνδεση του αεροδρομίου Καστελίου με το Ηράκλειο και τις ευρύτερες περιοχές, όπως την Ιεράπετρα, τον Άγιο Νικόλαο, την Ελούντα, την περιοχή της Μεσαράς, και με προοπτική την κάλυψη ολόκληρης της Κρήτης».
ΠΗΓΗ: neakriti.gr
#pgnews