Όταν ζητείται από το προσωπικό του αεροπλάνου πριν από ένα ταξίδι, οι επιβάτες να βάλουν τα κινητά τους τηλέφωνα, καθώς και άλλες ηλεκτρονικές συσκευές σε λειτουργία πτήσης (flight mode), οι περισσότεροι θεωρούν ότι κάτι τέτοιο γίνεται επειδή το σήμα του τηλεφώνου παρεμβαίνει και επηρεάζει τον εξοπλισμό του αεροπλάνου.
Στην πραγματικότητα ο λόγος είναι εντελώς διαφορετικός.
Η λειτουργία πτήσης δεν έχει να κάνει με τον εξοπλισμό του αεροπλάνου. Διότι παρά το γεγονός ότι τα συστήματα ραδιοφώνου στα αεροπλάνα έχουν παραμείνει τα ίδια σε μεγάλο βαθμό από την δεκαετία του 1920, η τεχνολογία της κινητής τηλεφωνίας έχει κάνει άλματα με την πάροδο των ετών, σύμφωνα με την Converation.
Μια μελέτη που διεξήχθη από την Ομοσπονδιακή Αρχή Αεροπορίας των ΗΠΑ το 1992 διαπίστωσε ότι τα τηλεφωνικά σήματα δεν είχαν καμία επίδραση στον εξοπλισμό του αεροπλάνου κατά την απογείωση και την προσγείωση.
Ο σημαντικότερος λόγος λοιπόν που πρέπει να απενεργοποιούνται οι συσκευές κατά την διάρκεια μιας πτήσης είναι για να αποφεύγονται οι παρεμβολές και άλλες διαταραχές των χερσαίων τηλεπικοινωνιακών δικτύων, με το πρόβλημα αυτό να έχει επιδεινωθεί με την επικράτηση της τεχνολογίας 5G, η οποία έχει παρόμοιο εύρος ζώνης με εκείνο της αεροπορίας. Έτσι, αν οι επιβάτες άφηναν ανοιχτά τα τηλέφωνά τους, ίσως αυτό να δημιουργούσε προβλήματα κατά την διάρκεια της απογείωσης και της προσγείωσης.
Ωστόσο, υπάρχει ένας ακόμα πρακτικός λόγος για τον οποίο οι άνθρωποι δεν μπορούν να κάνουν κλήσεις από το αεροπλάνο. Αυτός είναι ότι δεν επιτρέπει στο προσωπικό να κάνει τη δουλειά του. Εάν οι περισσότεροι μιλούσαν στα τηλέφωνά τους θα ήταν πολύ δύσκολο να σερβίρονται τα γεύματα κατά την διάρκεια τη πτήσης.
Επομένως, τα τηλέφωνα πρέπει να διατηρούνται σε λειτουργία πτήσης, όχι επειδή έχει κάποια επίδραση στη λειτουργία του αεροπλάνου, αλλά επειδή θα μπορούσε να προκαλέσει προβλήματα με τα δίκτυα στο έδαφος.
#pgnews