ΕΛΛΑΔΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Γιορτινό «καλάθι»: Έρχονται.. «εκπλήξεις» μέσα στις γιορτές

Επιπλέον προϊόντα και συγκεκριμένα μοσχαρίσιο κρέας, σοκολατοειδή προϊόντα, γλυκά (μελομακάρονα, κουραμπιέδες, τσουρέκια, βασιλόπιτες), αναμένεται να μπουν στο γιορτινό καλάθι του νοικοκυριού, όπως τόνισε ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή Σωτήρης Αναγνωστόπουλος.

Οπως είπε ο κ. Αναγνωστόπουλος, στο γιορτινό καλάθι, που θα ανακοινωθεί στις 14 Δεκεμβρίου, θα ενταχθούν προϊόντα αυξημένης εποχικής ζήτησης, ιδιαίτερα αυτά που αφορούν στα παιδιά (χριστουγεννιάτικα παιχνίδια ή δώρα) αλλά και επιπλέον είδη κρέατος, γλυκίσματα και επιλογές όπως το τσουρέκι και οι βασιλόπιτες, ενώ σχεδιάζεται να ενταχθούν κι άλλοι κλάδοι που συμμετέχουν στην εορταστική αγορά αλλά αυτό θα συμβεί με δεδομένο ότι δεν δημιουργούνται στρεβλώσεις στην αγορά.

Σχετικές ανακοινωσεις αναμένεται να γίνουν την ερχόμενη βδομάδα ενώ σε συζητήσεις βρίσκεται το υπουργείο και για τη δημιουργία καλαθιού για τους μικρούς καταναλωτές με παιχνίδια.

Η προσπάθεια που γίνεται είναι να βρεθεί τρόπος να ενταχθούν στο καλάθι (διάρκειας δύο εβδομάδων – Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς) και επιχειρήσεις εκτός των σουπερμάρκετ και για τον λόγο αυτόν υπάρχουν επαφές και με την Επιτροπή Ανταγωνισμού ώστε να μην υπάρξουν στρεβλώσεις στην αγορά. Μάλιστα θα το συνθέτουν ομάδες προϊόντων όπως επιτραπέζια, εκπαιδευτικά παιχνίδια, κούκλες, κ.τ.λ.

Έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών κατέδειξε πως το 81% των καταναλωτών θεωρεί ότι είναι κακή περίοδος για μεγάλες αγορές, ένας στους δύο θα μειώσει τις δαπάνες για αγορά καταναλωτικών αγαθών, ενώ σχεδόν στα μισά νοικοκυριά έχουν αυξηθεί τα έξοδα για πληρωμή λογαριασμών, που αποτελούν το 1/3 της δαπάνης τους, με το 70% των μηνιαίων εισοδημάτων να απορροφάται από λογαριασμούς, φόρους και ενοίκια.

Σύμφωνα με την έρευνα του ΟΠΑ, η επιβάρυνση στο καταναλωτικό κλίμα θα είναι εμφανής εντός της τριετίας, καθώς σήμερα οι Ελληνες κατά μέσο όρο ξοδεύουν 25% περισσότερο από το εισόδημά τους, με τα χρήματα αυτά να προέρχονται από αποταμιεύσεις και δανεισμό.

Αναφορικά με τις φετινές γιορτές η έρευνα δείχνει ότι το 41% των καταναλωτών θα αυξήσει τις δαπάνες του για αγορές που αφορούν το γιορτινό τραπέζι άνω του 10% σε σχέση με το 2021, ενώ σε σχέση με την ανταπόκριση στο «καλάθι του νοικοκυριού» σχεδόν οι μισοί αγοράζουν προϊόντα από το καλάθι και για το 1/5 η αξία αυτών των αγορών είναι πάνω από το 10% των συνολικών αγορών τους στο σουπερμάρκετ.

 

Πηγή: neakriti.gr



ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ