Οι τρεις μεγαλύτεροι ευρωπαϊκοί ταξιδιωτικοί οργανισμοί, TUI, DER TOURISTIK και FTI, κρατούν ακόμη ζωντανή την ταξιδιωτική κίνηση προς την Ελλάδα, επεκτείνοντας τη φετινή μικρή και δύσκολη σεζόν μέχρι τον Νοέμβριο.
Ανάμεσα στους προορισμούς που διατηρούνται “ζωντανοί” τουριστικά περιλαμβάνεται και το Ηράκλειο παρά τα περιοριστικά μέτρα των προηγούμενων ημερών.
Την ίδια ώρα, η ζήτηση που εξακολουθεί να καταγράφεται για διακοπές, μια ζήτηση που επιτρέπει τόσο τις αεροπορικές συνδέσεις, όσο και το να παραμείνουν ανοικτές συνεργαζόμενες μονάδες σε δημοφιλείς προορισμούς, δίνει ένα σημαντικό πρώτο σήμα για τη σταδιακή ανάκαμψη της τουριστικής οικονομίας, την επιστροφή σε μεγέθη πριν από το ξέσπασμα της πανδημίας, και ταυτόχρονα ανεβάζει τις προσδοκίες για ανοδική πορεία των κρατήσεων την επόμενη χρονιά, υπό την προϋπόθεση εντούτοις -όπως σημειώνουν παράγοντες του τουριστικού χώρου- πως θα υπάρξουν θετικές εξελίξεις στο μέτωπο της αντιμετώπισης του νέου κορωνοϊού.
Η στρατηγική της TUI
Αισιόδοξοι για τις πωλήσεις και τη δυναμική του ελληνικού τουριστικού προϊόντος εμφανίζονται οι επιτελείς του μεγαλύτερου τουριστικού οργανισμού στην Ευρώπη. Ο γερμανικός ταξιδιωτικός κολοσσός προχώρησε στην επέκταση του προγράμματός του έως και τον Νοέμβριο, “ποντάροντας” στην επιμήκυνση της σεζόν. Δεν αποκλείεται, μάλιστα, οι πωλήσεις πακέτων για την Ελλάδα να συνεχιστούν μέχρι και τον Δεκέμβριο, εφόσον το επιτρέψουν οι υγειονομικές συνθήκες και υπάρχει ανάλογη διάθεση για ταξίδια στο εξωτερικό.
Συνεχίζεται η σεζόν στο Ηράκλειο
Στους προορισμούς που παραμένουν ανοικτοί περιλαμβάνονται η Ρόδος, η Κως και το Ηράκλειο. Η Ελλάδα, εξάλλου, σύμφωνα με τον όμιλο, κατατάσσεται στην πρώτη θέση των δημοφιλών τουριστικών προορισμών για τους επισκέπτες της TUI το 2020.
Η TUI υπολογίζει πως με την επέκταση της τουριστικής περιόδου υπάρχουν μεγάλες πιθανότητες να επιτευχθεί ο στόχος του ενός εκατομμυρίου ταξιδιωτών που θα φέρει στην Ελλάδα, εκ των οποίων ένα 20% υπολογίζεται την περίοδο του φθινοπώρου έως και τον Νοέμβριο. Μόνο με βάση τα νούμερα της κρουαζιέρας και τον προγραμματισμό του ομίλου για τον Νοέμβριο, οι πελάτες κρουαζιέρας για τη χώρα μας υπολογίζονται σε 6.000-7.000.
Ο Sebastian Ebel, μέλος της εκτελεστικής επιτροπής και υπεύθυνος ξενοδοχείων, κρουαζιέρας και δραστηριοτήτων του γερμανικού ομίλου, είχε συναντηθεί στα τέλη του Σεπτεμβρίου με τον Έλληνα υπουργό Τουρισμού, Χάρη Θεοχάρη, όπου τονίστηκε αύξηση του μεριδίου αγοράς της χώρας μας εντός του γερμανικού ομίλου και η επέκταση της τουριστικής περιόδου λόγω ζήτησης. Σημειώνεται πως ο όμιλος εκπροσωπείται στη χώρα για περισσότερα από 40 χρόνια και προσφέρει πάνω από 1.500 ελληνικά ξενοδοχεία. Ο όμιλος είχε, άλλωστε, πρώτος σηματοδοτήσει την έναρξη της τουριστικής περιόδου για τα ελληνικά νησιά τον Ιούνιο, με πτήση της TUI fly από το Αννόβερο προς την Κω.
Όπως τονίζουν οι επικεφαλής του γερμανικού κολοσσού, η χώρα τα πήγε πολύ καλά σε υγειονομικό επίπεδο, πως υπήρξε εξαιρετική συνεργασία με την ελληνική κυβέρνηση, αλλά και με τους επιχειρηματίες της τουριστικής αγοράς, και η διαχείριση της κρίσης αυτής θα αποτελέσει μια πολύ καλή ευκαιρία για το μέλλον και για την ανάκαμψη των τουριστικών μεγεθών. Ο όμιλος διαβλέπει ισχυρότερη ζήτηση τα επόμενα δύο χρόνια, και τάση για επιλογή προορισμού βάσει του εάν αυτός θεωρείται ασφαλής σε υγειονομικό επίπεδο.
Διατηρούν τη ζήτηση
Και ο δεύτερος σε μέγεθος tour operator της Γερμανίας, DER TOURISTIK, έχει επεκτείνει το πρόγραμμά του μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου σε Κω, Κέρκυρα και Κρήτη, προσφέροντας ειδικές τιμές στα πακέτα διακοπών για να διατηρηθεί όσο γίνεται πιο υψηλά το ενδιαφέρον. Ο ταξιδιωτικός όμιλος, στην ανακοίνωσή του για τη διεύρυνση της σεζόν, είχε τονίσει τις καλές κλιματολογικές συνθήκες στην Ελλάδα, λέγοντας πως η συγκεκριμένη περίοδος είναι ιδανική για πεζοπορίες, εκδρομές με ποδήλατο ή περιηγήσεις στην πόλη, ενώ η θάλασσα είναι ακόμα αρκετά ζεστή για κολύμπι στα συγκεκριμένα νησιά.
O FTI, την ίδια ώρα, θα κρατήσει τη σεζόν μέχρι τα μέσα Δεκεμβρίου για αρκετούς προορισμούς της Ευρώπης, ανάμεσα στους οποίους είναι η Κρήτη και η Ρόδος. Σύμφωνα με τον γερμανικό όμιλο, η Ελλάδα ήταν ανάμεσα στους πιο περιζήτητους προορισμούς τους ταξιδιωτών του κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού.
Οι τρεις μεγάλοι tour operators της Ευρώπης είχαν πάντως ήδη από την αρχή της σεζόν δώσει θετικό σήμα για τον ελληνικό τουρισμό, παρά την εξαιρετικά δύσκολη συγκυρία που είχε δημιουργήσει το ξέσπασμα της πανδημίας, ποντάροντας στο γεγονός, όπως σημείωναν, πως η Ελλάδα αποτελεί “value for money” επιλογή στα ταξιδιωτικά πακέτα με σταθερά αυξανόμενη ζήτηση τα τελευταία χρόνια και πως η διαχείριση της υγειονομικής κρίσης ήταν καλή.
Τα πρώτα μηνύματα για το 2021
Όπως σημειώνουν επιχειρηματίες της τουριστικής αγοράς στο capital.gr, θα χρειαστούν τουλάχιστον δύο με τρία χρόνια προκειμένου ο τουρισμός να ανακάμψει και να επανακτήσει τη δυναμική που είχε στα τέλη του 2019, όταν και έκλεισε με νέο διπλό ρεκόρ τόσο στα έσοδα (18,2 δισ. ταξιδιωτικές εισπράξεις), όσο και στις αφίξεις. Ωστόσο ο σχεδιασμός των tour operators και τα μηνύματα που στέλνουν για τις κρατήσεις της επόμενης χρονιάς αφήνουν ένα πολύ θετικό αποτύπωμα.
Τα voucher που υπάρχουν για το 2021 από τα ταξιδιωτικά πακέτα που ακυρώθηκαν φέτος αποτελούν μια πρώτη καλή βάση για τις κρατήσεις της επόμενης χρονιάς. Από το καλοκαίρι κιόλας το βλέμμα τόσο των tour operators, όσο και των επιχειρηματιών του τουρισμού, στρέφεται στις κρατήσεις του επόμενου έτους, οπότε θεωρείται πως θα έχει βρεθεί εμβόλιο και το φάρμακο για τον νέο κορονοϊό και η ταξιδιωτική “όρεξη” θα έχει επιστρέψει.
Σε κάθε περίπτωση, ο ανταγωνισμός και τη σεζόν που έρχεται αναμένεται να είναι μεγάλος στις τουριστικές αγορές της Μεσογείου, με την προσφορά κλινών να ξεπερνά κατά πολύ την αναμενόμενη ζήτηση και όλες τις τουριστικές χώρες να επιθυμούν τη ρελάνς.