Η Easy Education συμμετείχε ενεργά στο 7ο διεθνές φόρουμ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Νέων Ελλάδας με τίτλο “Μαθαίνοντας από το παρελθόν, επανασχεδιάζοντας το μέλλον μας. Η εκ νέου ώθηση της ευρωπαϊκής κοινωνίας προς μία αναδιαμορφωμένη πραγματικότητα”. Μεταξύ των διακεκριμένων ομιλητών στο πάνελ με θέμα “Μη τυπική Εκπαίδευση στην Ελλάδα και την Ευρώπη”, είχε την τιμή να συμμετέχει ο κ. Νικόλαος Μουρτζίλας, υπεύθυνος σπουδών και ιδιοκτήτης των Κέντρων Δια Βίου Μάθησης Easy Education.
Ο κ. Μουρτζίλας τόνισε την ανάγκη μετασχηματισμού της Δια Βίου Μάθησης, ως νέο εργαλείο ανέλιξης του ανθρώπινου δυναμικού της πατρίδας μας στην πρώτη γραμμή της 4ης βιομηχανικής επανάστασης. Ο ιδιοκτήτης των Κέντρων Δια Βίου Μάθησης Easy Education κατάθεσε δέσμη 6 συγκεκριμένων προτάσεων, ενώ για να υπερτονίσει την αξία και την προοπτική της “Μη τυπικής Εκπαίδευσης” πρότεινε ακόμα και την ίδρυση αυτόνομου Υπουργείου.
Απόσπασμα από την ομιλία του κ. Μουρτζίλα στο 7ο Διεθνές Φόρουμ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Νέων Ελλάδας:
«Η χώρα μας όπως και πολλές άλλες ευρωπαϊκές χώρες, δεν αξιοποίησε τις 3 προηγούμενες βιομηχανικές επαναστάσεις. Στις μέρες μας ζούμε ήδη την 4η, η οποία έχει φέρει ήδη στο επίκεντρο τις νέες τεχνολογίες, ήτοι την επιστήμη των δεδομένων, την τεχνητή νοημοσύνη και την ΑΥΤΟ-ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ των μηχανών.
Όντας στον 21ο αιώνα, διαθέτοντας όλα εκείνα τα εργαλεία, τις υποδομές και γνωρίζοντας πλέον πολύ καλά το σύνολο της κοινωνίας μας τις αλλαγές που θα επέλθουν, δεν έχουμε κανένα δικαίωμα, καμία δικαιολογία να χάσουμε το τραίνο της 4ης βιομηχανικής επανάστασης.
Είναι δεδομένο πως ο ψηφιακός μετασχηματισμός σε όλες τις εκφάνσεις της καθημερινότητάς μας θα επιφέρει πολλούς αποκλεισμούς σε εργασία, επικοινωνία αλλά και διασκέδαση. Θα επιφέρει παράλληλα άλλες τόσες ευκαιρίες, ευκολίες και διαφάνεια, αίροντας παράλληλα γεωγραφικούς ή άλλους περιορισμούς.
Στη νέα αυτή εποχή που ανατέλλει, προκειμένου να είναι σταθερά βιώσιμη και να διαφυλαχτεί το κεκτημένο του Δυτικού – Δημοκρατικού τρόπου ζωής μας θα πρέπει να μετέχει το σύνολο των πολιτών της κοινωνίας μας. Δεν πρέπει και δεν μπορεί, να είναι μια νέα εποχή των λίγων και ειδικών.
Ο μόνος τρόπος για να επιτευχθεί αυτό είναι το σύνολο του ανθρώπινου δυναμικού, μέσω της εκπαίδευσης να επικαιροποιούμε διαρκώς και να λαμβάνουμε όλες εκείνες τις απαιτητές νέες γνώσεις, οι οποίες θα μετουσιωθούν σε δεξιότητες και εν τέλει ως κεκτημένες πλέον προσωπικές ικανότητες της καθεμιάς και του καθενός μας, να μετατρέψουμε τους εν δυνάμει αποκλεισμούς σε ευκαιρίες, εφαρμόζοντας έτσι στην πράξη την αρχή ίσης αντιμετώπισης όλων των πολιτών, ως ορίζει και ο νομικός πολιτισμός μας.
Ως εκ τούτου, για το σύνολο της Ελληνικής και Ευρωπαϊκής κοινωνίας ο ρόλος της εκπαίδευσης και δη της μη τυπικής εκπαίδευσης, η οποία εκφράζει τη Δια Βίου Μάθηση, είναι ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΟΣ ΑΠΟ ΠΟΤΕ!
Μιλήσαμε ήδη για την αυτό-εκπαίδευση των μηχανών. Είναι υποχρέωση θεσμική, κοινωνική αλλά και προσωπική μας να μιλάμε για την εκπαίδευση των ανθρώπων. Ειδικά για όλους όσους βρίσκονται στην πλέον παραγωγική τους ηλικία και ταυτόχρονα ανεπίκαιροι στην κατοχή δεξιοτήτων που απαιτεί ο ψηφιακός μετασχηματισμός και η 4η βιομηχανική επανάσταση.
Η δια βίου μάθηση θα παίξει το ρόλο του ‘ταμείου των γενεών’ που έπονται, για όλες τις αλλαγές και θα στηρίξει στην πράξη την πιο πηγαία, αληθινή και διαχρονική ευχή, αυτή των γονέων για τα παιδιά τους, να ‘παραδώσουν’ χρήσιμους ανθρώπους στην κοινωνία όπου θα απολαμβάνουν προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη.
Ως Easy Education, η συμμετοχή και στήριξη μας για την διοργάνωση του 7ου Διεθνές Φόρουμ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Νέων Ελλάδας με θέμα την μη τυπική εκπαίδευση έγινε με γνώμονα όλα τα παραπάνω, τα οποία αποτελούν τον πυρήνα της σκέψης μας προ του σχεδιασμού οποιασδήποτε εκπαιδευτικής δράσης.
Επίσης, θέλοντας να αναδείξουμε την σημαντικότητα της μη τυπικής εκπαίδευσης και προκειμένου να λάβει την προσοχή που της αρμόζει καταθέσαμε και τις παρακάτω προτάσεις:
1) Απόδοση κινήτρων: Την θεσμοθέτηση απαίτησης επιπλέον πιστοποιητικών γνώσεων και δεξιοτήτων τόσο στο Δημόσιο τομέα όσο και στον ιδιωτικό τομέα και διασύνδεσης αυτών ακόμα και με την μισθολογική ανέλιξη των εργαζομένων.
2)Αξιοποίηση επιπλέον ευρωπαϊκών και ιδίων πόρων για τον σχεδιασμό και υλοποίηση επιπλέον συγχρηματοδοτούμενων έργων κατάρτισης εργαζομένων και ανέργων.
3)Ανάληψη πρωτοβουλίας από την πολιτεία για την δημιουργία μόνιμης μεγάλης διαφημιστικής εκστρατείας για την καλλιέργεια κουλτούρας απόκτησης μαθησιακού αποτελέσματος που απορρέει από τη συμμετοχή των πολιτών σε προγράμματα κατάρτισης.
4) Ταχύτερες διαδικασίες πιστοποίησης προγραμμάτων σπουδών μη τυπικής εκπαίδευσης από την πολιτεία.
5) Στενότερο έλεγχο και συνεργασία της πολιτείας με τους φορείς παροχής υπηρεσιών μη τυπικής εκπαίδευσης.
6) Αυθύπαρκτο Υπουργείο μη τυπικής εκπαίδευσης, ένταξης επανένταξης στην αγορά εργασίας και ανάπτυξης ανθρώπινου δυναμικού.»