Οι κατηγορίες των προϊόντων που θα βρίσκονται μέσα στο «καλάθι της νοικοκυράς» στάλθηκαν στα σούπερ μάρκετ και πλέον μένει οι αλυσίδες του κλάδου να καθορίσουν ποια θα βρίσκονται μέσα σε αυτό. Πρόκειται για 31 κατηγορίες από τα λεγόμενα προϊόντα «πρώτης ανάγκης» εκείνα δηλαδή που όπως έχουν δείξει οι έρευνες ψωνίζει η πλειοψηφία των καταναλωτών στα σούπερ μάρκετ. Γι’ αυτό το λόγο το καλάθι θα περιλαμβάνει μόνο απαραίτητα προϊόντα, καθώς για παράδειγμα, στην κατηγορία του καφέ, θα περιλαμβάνονται ο ελληνικός, ο καφές φίλτρου και ο στιγμιαίος, αλλά όχι προϊόντα του καφέ εσπρέσο που θεωρούνται προϊόντα πολυτελείας.
Όπως συμφωνήθηκε σε πρόσφατη συνάντηση που είχε η ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων με τους εκπροσώπους των σούπερ μάρκετ, των πολυκαταστημάτων και των αλυσίδων καταστημάτων είχε συμφωνηθεί ότι το καλάθι του νοικοκυριού των σούπερ μάρκετ θα περιλαμβάνει μηδενικές ή πολύ μικρές αυξήσεις στις τιμές 50 προϊόντων. Ανάμεσά τους θα μπορούν να βρίσκονται τόσο επώνυμα προϊόντα, όσο και εκείνα με ιδιωτική ετικέτα, αυτά δηλαδή που παράγονται και συσκευάζονται για τις αλυσίδες των σούπερ μάρκετ.
Στη λίστα περιλαμβάνονται:
- Κατεψυγμένο κρέας και λαχανικά
- Άλευρα
- Γάλα και καφές
- Έλαια
- Ψωμί
- Τυριά και γιαούρτι
- Ρύζι, ζυμαρικά, όσπρια
- Τοματοειδή
- Απορρυπαντικά και χαρτικά
- Αναψυκτικά
- Είδη προσωπικής υγιεινής
- Μπισκότα και σοκολατοειδή
Πρόκειται άλλωστε για τα προϊόντα που παρουσιάζουν τις μεγαλύτερες αυξήσεις, μετά την ενέργεια, βάσει των στοιχείων που παρουσίασε ο ΕΛΣΤΑΤ για τον πληθωρισμό. Ενδεικτικές είναι οι αυξήσεις που έχουν πάρει το τελευταίο διάστημα συγκεκριμένα είδη όπως:
- Γαλακτοκομικά & αυγά: +23,3%
- Ψωμί & δημητριακά: +18,4%
- Κρέατα: +17,6%
- Έλαια και λίπη: +17%
- Καφές – κακάο – τσάι: +14,3%
- Καφές: +13,3%
- Γάλα πλήρες γάλα: +17,9%
- Γάλα χαμηλών λιπαρών: +16,7%
- Ζάχαρη: +27%