ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ

Καλύτερος συνομιλητής; Αυτός που ακούει

Η δεξιότητα της ενεργητικής ακρόασης, το να είμαστε δηλαδή καλοί ακροατές μπορεί να βοηθήσει στην ενίσχυση των κοινωνικών δεσμών ή των συναισθημάτων μιας σχέσης, στην επίλυση μιας σύγκρουσης ή μιας διαφωνίας, ενώ αποδεικνύεται ιδιαίτερα χρήσιμη ακόμα και στην αντιμετώπιση κρίσεων, προσωπικών ή και δικών μας ανθρώπων.

Πώς θα καλλιεργήσουμε την ενεργητική ακρόαση

Όταν είμαστε καλοί ακροατές, ροσφέρουμε απλόχερα την υποστήριξή μας προς τα πρόσωπα γύρω μας, γεγονός που μπορεί να τα ανακουφίσει και να τα βοηθήσει να δουν τα πράγματα πιο ψύχραιμα.

Για να αναπτύξετε την ενεργητική ακρόαση και να γίνετε καλοί ακροατές, μπορείτε να:

*Ακούστε

Όταν συνομιλείτε με κάποιον ρωτήστε τι είναι εκείνο που τον απασχολεί και εστιάστε σε όλα όσα σας λέει. Μην αφήσετε τον εαυτό σας να περιπλανηθεί σε επικριτικά σχόλια και ερμηνείες των γεγονότων αλλά πραγματικά ακούστε όλα όσα έχει να σας πει.

*Επαναδιατύπωση

Σε δεύτερη φάση και αφού το άτομο ολοκληρώσει όλα όσα θέλει να σας πει, δοκιμάστε να επαναδιατυπώσετε όλα όσα ακούσατε με διαφορετικό τρόπο. Συνοψίστε αυτά που ακούσατε και δείξτε την κατανόησή σας για τα συναισθήματά του.

*Ρωτήστε για τα συναισθήματά του

Μπορείτε στην συνέχεια να ρωτήσετε για τον τρόπο που μπορεί να αισθάνεται για μια κατάσταση ή ένα πρόσωπο που το απασχολεί. Ζητήστε του να επεκταθεί σε όλα όσα αισθάνονται και ρωτήστε τον γιατί.

*Κοινό «brainstorming»

Προσπαθήστε να μην δώσετε τις συμβουλές σας στην αρχή, καθώς θα διακόψετε την ανοιχτή επικοινωνία και έκφραση των συναισθημάτων ή των φόβων. Αντίθετα αφήστε τον συνομιλητή σας να σας ανοιχθεί και στην συνέχεια ρωτήστε τον για τις πιθανές λύσεις που μπορεί να έχει σκεφθεί.



ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ