Στα “μουλωχτά” “μπούκαραν” οι σχολικοί σύμβουλοι σε τάξεις για να αξιολογήσουν τους εκπαιδευτικούς, με τη σύμφωνη γνώμη της διεύθυνσης και των εν λόγω εκπαιδευτικών, σε δύο τουλάχιστον Γυμνάσια του Ηρακλείου, εν αγνοία όλων των υπολοίπων, του συλλόγου διδασκόντων και της ΕΛΜΕ Ηρακλείου. Την καταγγελία αυτή κάνει η διοίκηση της ΕΛΜΕ Ηρακλείου, η πρόεδρος της οποίας, Αρετή Σπαχή, χθες Δευτέρα 6 Μαρτίου, ήταν αποκαλυπτική. «Δημόσια σχολεία είναι και όχι ιδιωτικές εταιρείες. Δεν μπορεί να μπαίνει μέσα ο οποιοσδήποτε χωρίς να ενημερώνεται η εκπαιδευτική κοινότητα και ο συνδικαλιστικός φορέας των εκπαιδευτικών»!
Όσο κι αν ακούγεται απίστευτο, η καταγγελία είναι σοβαρή και φέρει την υπογραφή της ΕΛΜΕ Ηρακλείου και προσωπικά της προέδρου Αρετής Σπαχή. «Επειδή ξέρουν ότι υπάρχει η αντίδραση του εκπαιδευτικού κόσμου, παίρνουν τηλέφωνο, συνεννοούνται με κάποιους εκπαιδευτικούς που θέλουν την αξιολόγηση και μπαίνουν στα “μουλωχτά” στην τάξη. Αυτό έχει γίνει τουλάχιστον σε δύο Γυμνάσια του Ηρακλείου. Δεν πήρε χαμπάρι ο σύλλογος την ώρα που ήταν μες στην τάξη ο επιθεωρητής. Το έμαθε εκ των υστέρων. Αυτά είναι απαράδεκτα πράγματα»!
Σύμφωνα με την Αρετή Σπαχή, αυτή η περίεργη εισβολή έγινε τουλάχιστον σε δύο σχολεία και οι μόνοι που το γνώριζαν ήταν οι διευθυντές και οι συγκεκριμένοι αξιολογούμενοι εκπαιδευτικοί. Αποτελεί δε πρωτοφανές γεγονός, όταν πρόκειται για εκπροσώπους που δρουν για λογαριασμό του επίσημου κράτους!
«Είναι δημόσιο σχολείο και γίνονται εν κρυπτώ τέτοια πράγματα; Αυτό δείχνει ότι πιάνει τόπο ο αγώνας μας. Και ο αγώνας μας είναι δημόσιος και δεν κρύβεται. Οι εκπαιδευτικοί λοιπόν ας είναι υποψιασμένοι από εδώ και πέρα και να ενημερώνουν αμέσως τη διοίκηση της ΕΛΜΕ Ηρακλείου και αυτή θα παρεμβαίνει χωρίς καμία καθυστέρηση. Αλλά και ο διευθυντής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης είναι υποχρεωμένος να μας ενημερώνει. Είναι δημόσιο σχολείο. Δεν μπορεί να μπαίνει μέσα κανένας στα “κρυφά”. Δεν είναι ιδιωτικές επιχειρήσεις», καταλήγει η Αρετή Σπαχή.
Καταγγελία για παρασκηνιακές συνεννοήσεις
«Στις δραματικές συνθήκες του μαύρου κοινωνικού σκηνικού από την πολύνεκρη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη -που δείχνει ως βασική αιτία την εγκληματική πολιτική του συστήματος και των κυβερνήσεών του- οι νέοι… επιθεωρητές όχι μόνο δεν αναστέλλουν το αντιπαιδαγωγικό έργο τους, αλλά επιπλέον το εντείνουν, καλώντας επίμονα τους συναδέλφους να ενταχθούν στη διαδικασία της “επιθεώρησης”, να αγνοήσουν δηλαδή τις αποφάσεις του Σωματείου και της Ομοσπονδίας τους και να συμμορφωθούν προς τις… υποδείξεις της νέας τάξης», σύμφωνα με το κείμενο της ΕΛΜΕ Ηρακλείου.
«Μάλιστα, οι νέοι επιθεωρητές φαίνονται καλά μυημένοι στη διαδικασία των παρασκηνιακών συνεννοήσεων, έτσι ώστε κρυφά από τον σύλλογο διδασκόντων και σαφώς εν γνώσει των διευθυντών και με τη στήριξή τους να ..μπαίνουν στην τάξη για να… εξετάσουν τον συνάδελφο νεοδιόριστο, να τον βαθμολογήσουν(!) και τον ξαναστείλουν, ουσιαστικά, από άλλο δρόμο στην ελαστική απασχόληση, στην οποία βρισκόταν για 15-20 χρόνια (!).
Αυτό βέβαια το αντιδραστικό έργο της επιθεώρησης δεν αντέχει το φως του δημοκρατικού διαλόγου, της διαφάνειας και της επιχειρηματολογημένης αντιπαράθεσης και για τον λόγο αυτό οι νέοι επιθεωρητές… επιλέγουν το παρασκήνιο και όχι το προσκήνιο, την κρυφή συνεννόηση με τον δοκιμαζόμενο νεοδιόριστο και όχι την ανοιχτή και δημόσια τοποθέτηση που εγείρει ορθώς και δικαίως αντιρρήσεις, αντιστάσεις και καλά τεκμηριωμένα επιχειρήματα.
Καλούμε τους σχολικούς συμβούλους να δηλώνουν στον σύλλογο τον λόγο της παρουσίας τους στο σχολείο, όπως οφείλουν. Το σχολείο είναι δημόσιο και επομένως όλες οι δραστηριότητες που διαπερνούν τη λειτουργία του πρέπει να είναι σε γνώση όλων των μελών του συλλόγου διδασκόντων».
Όσο για τους διευθυντές των σχολείων, η ΕΛΜΕ Ηρακλείου είναι ξεκάθαρη:
«Κατ’ αντίστοιχο τρόπο, καλούμε τους διευθυντές των σχολείων που είτε συνεννοούνται κρυφά με τους επιθεωρητές, είτε παραπλανούν και δεν αποκαλύπτουν στα μέλη του συλλόγου τον πραγματικό λόγο της παρουσίας του επιθεωρητή στο σχολείο τους, να σεβαστούν τους θεμελιώδεις κανόνες της δημοκρατικής δεοντολογίας, διαφάνειας, ισοτιμίας και διαλόγου. Έχουν χρέος να ενημερώνουν τα μέλη του συλλόγου διδασκόντων και το Σωματείο, για κάθε γεγονός που συμβαίνει στο σχολείο και δεν έχουν κανένα δικαίωμα να αποκρύπτουν γεγονότα ή να παραπλανούν τους συναδέλφους.
Δηλώνουμε ότι δε διαπραγματευόμαστε το αναπαλλοτρίωτο δικαίωμά μας στην ενημέρωση, αλλά και αντίσταση απέναντι στην αντιδραστική πολιτική που καταργεί θεμελιώδη εργασιακά, παιδαγωγικά, μορφωτικά και συνδικαλιστικά αιτήματα και κατακτήσεις.
Στέλνουμε τους θερμούς και συναγωνιστικούς χαιρετισμούς μας σε όλους τους συναδέλφους, που στηρίζουν τις αποφάσεις της ΕΛΜΕ και της ΟΛΜΕ, που τιμούν και σέβονται τις αρχές της συλλογικότητας, της συναδελφικότητας και της ενότητας και προασπίζονται τα θεμελιώδη δικαιώματα της σταθερής και μόνιμης δουλειάς, της παιδαγωγικής ελευθερίας και εργασιακής δημοκρατίας.
Απευθυνόμαστε, επίσης, στις συναδέλφισσες και στους συναδέλφους νεοδιόριστους και τους καλούμε να ακούσουν τη φωνή του Σωματείου και της Ομοσπονδίας, που συμπυκνώνεται σε ένα μήνυμα: Η αξιολόγηση δεν κατοχυρώνει την οργανική θέση και μονιμότητα, αντιθέτως την ακυρώνει, είναι το μέσον για να βρεθούν ξανά οι νεοδιόριστοι στην ελαστική απασχόληση, στην αναζήτηση ωρών διδασκαλίας, με…κριτήριο τη βαθμολόγηση(!) από τον κριτή-ελεγκτή, τον νέο επιθεωρητή.
Η ΕΛΜΕ Ηρακλείου καλεί επίσης τους εκπαιδευτικούς να υπογράφουν, χωρίς καμία επιφύλαξη, τις δηλώσεις για την απεργία-αποχή και τους ενημερώνουμε ότι δεν επιβάλλονται κυρώσεις (μισθολογικές ή διοικητικές), λόγω της συμμετοχής στην απεργία-αποχή. Για τον λόγο αυτό, τους ζητούμε να κλείσουν τα αφτιά τους στις “σειρήνες της παραπλάνησης” από όπου και αν προέρχονται και να συμπαραταχθούν στον κοινό αγώνα για τη σταθερή και μόνιμη δουλειά, την οργανική θέση, την παιδαγωγική ελευθερία, την εργασιακή δημοκρατία και την αξιοπρεπή διαβίωση.
Να αντισταθούμε στο δόγμα “Νόμος και Τάξη”, στον πειθαναγκασμό, στην καλλιέργεια του φόβου και της εργασιακής ανασφάλειας».
Πηγή: neakriti.gr