Πάντα όταν βρίσκομαι κάποιο καλοκαιρινό βράδυ στην Παλαιόχωρα, κάνω κάποιες συγκρίσεις με το Καστέλλι, μάλλον στενάχωρες. Ιδιαίτερα όταν βρίσκομαι στον πεζόδρομο που σφύζει από ζωή, με τα κάθε λογής μαγαζιά να είναι γεμάτα ασφυκτικά.
Κι εμείς εδώ τι κάνουμε; Εδώ και χρόνια πολλά λέμε και γράφουμε για την πεζοδρόμηση της οδού Σκαλίδη που θα δώσει ζωή στον κεντρικότερο δρόμο του Καστελλιού, ωστόσο κάθε χρόνο βολευόμαστε με ημίμετρα. Τη μια κλείνουμε ένα κομμάτι του δρόμου, την άλλη το ανοίγουμε και εν είδει συγκοινωνιολόγων προσπαθούμε –υποτίθεται- να βρούμε την καλύτερη δυνατή λύση. Η οποία όμως είναι μία και μοναδική, όχι γιατί το λέω εγώ, που επίσης δεν είμαι συγκοινωνιολόγος, αλλά τα εκατοντάδες παραδείγματα σε όλη τη χώρα. Δεν υπάρχει πόλη ή κωμόπολη που να έχει χάσει από την πεζοδρόμηση, ιδιαίτερα αν πρόκειται για τον κεντρικό τους δρόμο. Το αντίθετο μάλιστα: όπου έγινε πεζοδρόμηση η περιοχή πήρε ζωή, νέες επιχειρήσεις άνοιξαν και δημιουργήθηκε ο ζωντανότερος πυρήνας.
Βλέποντας πρόσφατα την εικόνα της νυχτερινής Παλαιόχωρας, διαπίστωσα για μια ακόμη φορά πόσα χάνει το Καστέλλι από την μη πεζοδρόμηση της οδού Σκαλίδη. Η οποία Σκαλίδη σήμερα, ιδιαίτερα στα ανατολικά της, έχει κυριολεκτικά στοιχειώσει, με τα ανοιχτά καταστήματα να μετριούνται στα δάχτυλα και με ελάχιστη έως ανύπαρκτη κίνηση, χειμώνα και καλοκαίρι, μέρα και νύχτα.
Διερωτώμαι τι περιμένει επιτέλους ΚΑΙ αυτή η δημοτική αρχή για να προχωρήσει στο αυτονόητο. Στην πεζοδρόμηση της οδού Σκαλίδη, δημιουργώντας παράλληλα τις κατάλληλες υποδομές σύνδεσης της με την παραλία του παλιού Τελωνείου (όχι βέβαια μέσω του σκότους που κυριαρχεί πέριξ του κάστρου).
Θέλει άραγε μεγάλη φαντασία να καταλάβει κάποιος ότι θα αλλάξει ριζικά η εικόνα του κέντρου της πόλης (και όχι μόνο), η πεζοδρόμηση της οδού Σκαλίδη (έστω και μόνο της ανατολικής πλευράς σε πρώτη φάση), σε συνδυασμό με την ανάπλαση της πλατείας Τζανακάκη και των δρόμων που οδηγούν στην παραλία; Και όχι μόνο θα αλλάξει η εικόνα της πόλης, αλλά θα ανοίξουν παράλληλα πολλές επιχειρήσεις που θα δώσουν νέα ώθηση στην οικονομία της περιοχής.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΟΥΝΤΑΚΗΣ