ΚΡΗΤΗ

Κρήτη: 42χρονη έκανε αγορές μέσω internet, αλλά το “κατάστημα” αποδείχθηκε απάτη

Δύσκολες στιγμές πέρασε μέσα στις γιορτές μία 42χρονη γυναίκα από την Κρήτη, όταν ενώ έκανε τις ηλεκτρονικές της αγορές, αξίας εκατοντάδων ευρώ από eshop, συνειδητοποίησε ότι η κάρτα της μπλοκαρίστηκε από την τράπεζα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, όλα συνέβησαν στις 28/12, όταν η 42χρονη περιχαρής που βρήκε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα με πολύ χαμηλές τιμές, αποφάσισε να προχωρήσει σε αγορές μεγάλης χρηματικής αξίας.

Ωστόσο την επόμενη μέρα, στις 29/12, με τρόμο διαπίστωσε ότι η τράπεζα είχε μπλοκάρει την κάρτα της. Σημειώνεται ότι η 42χρονη Ηρακλειώτισσα διαθέτει internet banking και μέσω αυτού είχε προσπαθήσει να κάνει τις αγορές.

Όταν λοιπόν επικοινώνησε τηλεφωνικά με την τράπεζα την ενημέρωσαν αναλυτικά ότι η συγκεκριμένη ιστοσελίδα έχει αποδειχθεί ότι “είναι απάτη” και συνεπώς η κάρτα της μπλοκαρίστηκε αυτόματα, ώστε να μην προχωρήσει η συναλλαγή.

Η 42χρονη βρέθηκε προς στιγμήν σε πανικό καθώς είχε να ολοκληρώσει, όπως όλοι μας, πολλές υποχρεώσεις σε πληρωμές μέσω web banking, κάτι που πλέον δεν μπορεί να πράξει μέχρι την έκδοση της νέας κάρτας.

Ταυτόχρονα όμως, μόλις πέρασε το πρώτο σοκ, συνειδητοποίησε ότι γλίτωσε τα χρήματα της για ρούχα και παπούτσια που δεν επρόκειτο να λάβει ποτέ.

Παράλληλα έσπευσε να ενημερώσει φίλους και συγγενείς για το μπλέξιμο με τα… «καλικαντζαράκια» των γιορτών, προκειμένου να μην υπάρξουν και άλλα θύματα του συγκεκριμένου “eshop”.

54433

Συστάσεις από την Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Κρήτης αναφορικά με το πώς να αποφύγουμε τις απάτες:

Για την προστασία του καταναλωτή από τέτοιου είδους ενέργειες, ειδικοί συνιστούν:

  • Μην απαντάτε κανένα μήνυμα που φαίνεται να προέρχεται από κάποιο τραπεζικό οργανισμό.
  • Μην ακολουθείτε συνδέσμους ή κουμπιά που περιέχονται σε αντίστοιχα μηνύματα για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε ενέργειας.
  • Μην ανοίγετε συνημμένα αρχεία σε σχετικά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
  • Για όποια ενέργεια θέλετε να πραγματοποιήσετε σχετικά με τον τραπεζικό σας οργανισμό, πλοηγηθείτε απευθείας στην ιστοσελίδα της τράπεζας και πραγματοποιήστε σύνδεση μόνο από εκεί.
  • Αν αμφιβάλλετε για την γνησιότητα κάποιου μηνύματος επικοινωνήστε τηλεφωνικώς με την τράπεζα στους δημοσιοποιημένους αριθμούς τηλεφώνου της (όχι σε τυχόν αριθμούς που αναφέρονται σε κάποιο μήνυμα) ή επισκεφθείτε κάποιο κατάστημα.
  • Εάν η τράπεζα έχει κάποιο θέμα για το οποίο απαιτείται η προσοχή σας θα σας ενημερώσει σχετικά όταν συνδεθείτε στην επίσημη ιστοσελίδα e-banking.
  • Mην παρέχετε προσωπικά στοιχεία (συμπεριλαμβανομένου του ονοματεπώνυμού σας και του τηλεφωνικού σας αριθμού) σε άγνωστους συνδέσμους ή μηνύματα.
  • Kαθε φορά που εισέρχεστε σe e-banking σύστημα, πριν εισάγετε τα στοιχεία σας ελέγξτε προσεκτικά ότι η ηλεκτρονική διεύθυνση είναι η σωστή και επαληθεύστε ότι εμφανίζεται η σχετική ένδειξη ασφαλούς σύνδεσης (λουκετάκι).
  • Τέλος, θυμηθείτε ότι οποιοσδήποτε, ασχέτως των γνώσεων του και της εμπειρίας του, μπορεί να πέσει θύμα σχετικής απάτης οπότε δεν εφησυχάζουμε και προσπαθούμε να είμαστε πάντα προσεκτικοί.



ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ