Θυμό και οδύνη προκαλούν τα στοιχεία που καταγράφονται από την έρευνα του Γιάννη Λιονάκη για τον δυσάρεστο απολογισμό που αφήνει η χρονιά που φεύγει με την καταγραφή των στοιχείων που προέκυψαν από τα τροχαία ατυχήματα που σημειώθηκαν μέσα στο 2021.
Η έρευνα του Προέδρου του Ε.ΣΥ.ΠΡΟ.Τ.Α αναδεικνύει το μεγάλο πρόβλημα που υπάρχει στο νησί και δεν αφορά μόνο τους κακής ποιότητας δρόμους αλλά και την οδηγική συμπεριφορά των οδηγών με κυριότερη αιτία την χρήση αλκοόλ ή την παραβίαση του Κ.Ο.Κ. όπου δυστυχώς η Κρήτη καταγράφει αρνητική πρωτιά σε όλη την χώρα. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάζονται μέσα στο 2021 παρουσιάστηκε αύξηση των θανάτων, από τροχαία ατυχήματα, κατά 63% σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο ενώ στο νομό Χανίων υπήρξε ο μεγαλύτερος αριθμός νεκρών. Στο Λασίθι δε, καταγράφηκε αρνητικό ρεκόρ 36 ολόκληρων χρόνων καθώς ήταν η χειρότερη χρονιά μετά το 1985 ενώ αντιθέτως ήταν το καλύτερο 12μηνο για το ίδιο χρονικό διάστημα.
“Να σημειώσω εδώ ότι Χώρες της Ευρώπης τη δύσκολη χρονιά του 2019 έκλεισαν με 18 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκων. Κατ’ αναλογία δηλαδή θα είχαμε 11 νεκρούς” τονίζει μεταξύ των άλλων ο Γιάννης Λιονάκης και προσθέτει: “Ολοκληρώνοντας τις παρατηρήσεις μου να πω ότι με προβληματίζει η υψηλή κατανάλωση οινοπνεύματος από οδηγούς στο νησί μας και η εξίσου η υψηλή παραβίαση προτεραιότητας του άλλου, είτε πρόκειτε για STOP είτε για εκ δεξιών προτεραιότητα. Σε αυτά τα τελευταια δυστυχώς πρωτοπορούμε παναελλαδικά. Τις Ευχές μου για κάθε καλό και τη παράκληση μου για να συνεχίσετε να βοηθάτε στη βελτίωση των δεικτών της Οδικής Ασφάλειας στο νησί μας”.
Τα στοιχεία για το 2021:
1. Είχαμε 63% αύξηση των θανάτων σε σχέση με το 2020, 30 πέρυσι έναντι των 49 φέτος.
2. Τα Χανιά είχαν σε απόλυτο αριθμό τους περισσότερους θανάτους.
3. Για το Λασίθι ήταν η χειρότερη χρονιά από το 1985 μέχρι σήμερα.
4. Για το Ηράκλειο η καλύτερη χρονιά για το ίδιο χρονικό διάστημα.
5. Σε ποσοστό θανάτων ανά εκατομμύριο κατοίκων η αντιστοιχία ήταν: Χανιά 87, Ρέθυμνο 92, Ηράκλειο 38, Λασίθι 157.
Σύνολο νησιού: 72 νεκροί ανά εκατομμύριο κατοίκων.
6. Οι οδηγοί έναντι των επιβατών, οι άνδρες έναντι των γυναικών, οι άνω των 55 ετών και οι κάτω των 25, η Κυριακή, το επαρχιακό οδικό δίκτυο και ο μήνας Σεπτέμβριος είχαν τα περισσότερα τροχαία συμβάντα. Και κλείνω με μια σημείωση που τη θεωρώ εξαιρετικά σημαντική, ενώ από τις 12 τα μεσάνυχτα μέχρι τις 7 το πρωί κυκλοφορεί το 1/10 των οχημάτων στο διάστημα αυτό είχαμε τους περισσότερους νεκρούς το 1/3 του συνόλου.
Θα είναι άξιο λόγου να σταθούμε στους δύο θανάτους αναβατών μηχανής (δυστυχώς ένας μετά από μέρες στην εντατική), στη περιοχή ευθύνης της Τροχαίας Ηρακλείου όπου διαχρονικά και κατά μέσο όρο είχαμε πάνω από 8 κάθε χρόνο.
Η μετανάστευση του προβλήματος από το ΒΟΑΚ στο Επαρχιακό Οδικό Δίκτυο είναι ένα ζήτημα που πρέπει να απασχολήσει με τη παραδοχή, ότι η επίταση της αστυνόμευσης σε έναν άθλιο δρόμο έχει φέρει θετικά αποτελέσματα μαζί και με τα ελάχιστα χιλιόμετρα διαχωριστικού στηθαίου κατά μήκος του.