Σε δεινή θέση εξαιτίας των τιμών των καυσίμων που έχουν ξεπεράσει κάθε προηγούμενο βρίσκονται οι επαγγελματίες και στην Κρήτη που ζητούν άμεσα μέτρα στήριξης και μείωσης των ειδικών φόρων και του ΦΠΑ.
Η εκρηκτική κατάσταση που έχει δημιουργηθεί φέρνει σε πολλή δύσκολη θέση, εκπαιδευτές οδήγησης, ιδιοκτήτες ταξί, μεταφορείς και άλλους επαγγελματίες που σε καθημερινή βάση χρησιμοποιούν τα οχήματά τους.
Με την αμόλυβδη να φτάνει πάνω από τα 2,30 ευρώ και να υπάρχουν φόβοι ότι ίσως να τη δούμε και στα 3 ευρώ και το πετρέλαιο κίνησης κοντά στα 2 ευρώ ή και περισσότερο σε κάποιες περιοχές του νησιού μας, παρά την επιδότηση των 15 λεπτών, διαμορφώνονται συνθήκες ασφυξίας με απρόβλεπτες συνέπειες.
Μέτρα στήριξης ή χειρόφρενο στα ταξί
Μιλώντας στο Ράδιο Κρήτη και την εκπομπή του Λευτέρη Βαρδάκη ο πρόεδρος του σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί Ηρακλείου και Γενικός Γραμματέας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ταξί, κ. Λευτέρης Πετράκης, τόνισε ότι για τον κλάδο των ταξί αυτό το ράλι τιμών αποτελεί κίνδυνο για την βιωσιμότητά του.
“Μετά από δύο χρόνια υπολειτουργίας λόγω της πανδημίας, το ταξί βρίσκεται προ των πυλών της χρεωκοπίας” επεσήμανε ο κ. Πετράκης.
Περιμένουμε από την κυβέρνηση μέχρι τέλος του μήνα από την κυβέρνηση να ανακοινώσει συγκεκριμένα μέτρα στήριξης διαφορετικά θα βάλουμε χειρόφρενο στα οχήματά μας” διαμηνύει ο κ.Πετράκης.
“Υπάρχει νόμος που δεν επιτρέπει χωρίς κυβερνητική απόφαση αύξηση στα κόμιστρα ωστόσο εμείς δεν θέλουμε να μετακυλήσουμε το κόστος στον πελάτη γι αυτό ζητάμε μείωση φόρων στα καύσιμα και επιδότηση των ταξί καθώς όλοι αντιμετωπίζουμε προβλήματα επιβίωσης” κατέληξε ο πρόεδρος των ιδιοκτητών ταξί.
Αύξηση τιμών για μαθήματα οδήγησης
Τις δύσκολες αυτές συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί περιέγραψε στο Ράδιο Κρήτη και ο γραμματέας του Πανελλήνιου Συλλόγου εκπαιδευτών οδήγησης κ. Λευτέρης Μιχελάκης.
Όπως τόνισε, το κόστος καυσίμων ημερησίως για ένα εκπαιδευτικό αυτοκίνητο μπορεί να φτάσει έως 40 ευρώ.
Αυτό δημιουργεί μεγάλη οικονομική αιμορραγία σύμφωνα με τον κ. Μιχελάκη, οποίος εξέφρασε την απαισιοδοξία του για το μέλλον λέγοντας ότι δύο είναι τα σενάρια που μπορεί να επιλέξει το κάθε γραφείο. Είτε να απορροφήσει αυτό το κόστος των καυσίμων είτε να μετακυληθεί στους εκπαιδευόμενους με αύξηση της τιμής για τα μαθήματα.
Παράλληλα οι εκπαιδευτές οδήγησης ζητούν μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης για συγκεκριμένους κλάδους που χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητα ως μέσο εργασίας.
Χωρίς αυξήσεις η μεταφορά προϊόντων
Μεγάλο πρόβλημα αντιμετωπίζουν και οι ιδιοκτήτες φορτηγών δημοσίας χρήσεως που όμως υποστήριξαν στο Ράδιο Κρήτη ότι η πλειοψηφία τους δεν έχει προχωρήσει σε αύξηση των τιμών για μεταφορά προϊόντων ενώ απέδωσαν τις ανατιμήσεις στις εταιρίες και όχι στην αύξηση του μεταφορικού κόστους.
Όπως δήλωσαν επαγγελματίες στο Ράδιο Κρήτη, οι περισσότεροι έχουν απορροφήσει τις αυξήσεις στα καύσιμα αλλά εάν συνεχιστεί αυτό τότε θα αναγκαστούν να εγκαταλείψουν τα φορτηγά τους.