Πάνω από 270 κενά εκπαιδευτικών υπάρχουν σε επίπεδο πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στον νομό Ηρακλείου, με το πρόβλημα να είναι πιο έντονο στην επαρχία. Το πρόβλημα αποκτάει μεγαλύτερες διαστάσεις εάν αναλογιστεί κανείς πως, παρά τις προσλήψεις αναπληρωτών, υπήρξαν και πολλές αποχωρήσεις, καθώς τα 750 ευρώ που λαμβάνουν ως μηνιαίο εισόδημα οι αναπληρωτές δεν επαρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες τους.
Ειδικότερα, προβληματισμός έχει επικρατήσει τις τελευταίες ημέρες μεταξύ των εκπαιδευτικών για τις αποχωρήσεις αναπληρωτών. Εδώ και αρκετά χρόνια οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί έρχονταν για να καλύψουν τις κενές θέσεις που υπήρχαν στα σχολεία. Ο ρόλος τους βέβαια ήταν και συνεχίζει να είναι βασικός. Ωστόσο, ένεκα της οικονομικής τους κατάστασης, πολλοί αναγκάζονται να αποχωρήσουν για οικονομικούς λόγους.
Η κατάσταση αυτή είναι ορατή και στο Ηράκλειο, καθώς, σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΕΛΜΕ Ηρακλείου Ζαχαρία Ρηγάκη, έχουν αποχωρήσει 20-30 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί.
«Έχουν αποχωρήσει 20-30 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί από την αρχή της σχολικής χρονιάς. Έχουν ακυρώσει την εργασία τους και προτιμούν να μη δουλέψουν. Ο λόγος σχετίζεται με το χαμηλό μηνιαίο εισόδημα που εισπράττουν. Όταν ένας εκπαιδευτικός λαμβάνει 750 ευρώ και αναγκάζεται να μετακινείται σε χωριά όπως η Βιάννος, ο Χάρακας και το Τυμπάκι, είναι κατανοητό πως δεν μπορεί να αντεπεξέλθει. Οι οικονομικές συγκυρίες είναι δύσκολες και πρέπει να σταθούμε εκεί. Γι’ αυτό και οι εκπαιδευτικοί αποχωρούν», είπε ο κ. Ρηγάκης.
Ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ηρακλείου επισήμανε πως τα κενά στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση είναι 100-150, με το μεγαλύτερο πρόβλημα να εντοπίζεται στην επαρχία και σε κύριες ειδικότητες εκπαιδευτικών όπως είναι οι φιλόλογοι, οι μαθηματικοί και οι φυσικοί.
«Υπολογίζεται πως τα κενά είναι 100-150 στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Μεγάλο αριθμό κενών παρουσιάζει η ύπαιθρος, ενώ παρουσιάζονται ελλείψεις σε ειδικότητες εκπαιδευτικών όπως μαθηματικοί, φυσικοί, βιολόγοι, χημικοί και φιλόλογοι. Επίσης, υπάρχει μεγάλο πρόβλημα στην Ειδική Αγωγή. Η Ειδική Αγωγή που αφορά συγκεκριμένες κατηγορίες παιδιών φθίνει. Υπάρχουν ελλείψεις εκπαιδευτικών και στην παράλληλη στήριξη. Η κυβέρνηση δεν έχει δώσει την απαιτούμενη ώθηση και κινδυνεύει να εξαφανιστεί και αυτή από τα σχολεία του Ηρακλείου».
Μεταξύ άλλων, ο κ. Ρηγάκης δήλωσε πως «μεγάλο πρόβλημα είναι η οικονομική εξαθλίωση των εκπαιδευτικών. Η εκπαιδευτική πολιτική όπως εφαρμόζεται δεν έχει κοινωνικό πρόσημο και δυστυχώς δεν ξέρω πού θα οδηγηθούμε και τη φετινή σχολική χρονιά. Εμείς ως εκπαιδευτικοί είμαστε έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε τις όποιες δυσκολίες υπάρξουν. Το υπουργείο Παιδείας, ωστόσο, πρέπει να λάβει τα απαραίτητα μέτρα ώστε οι εκπαιδευτικοί να κάνουν σωστά το έργο τους. Όμως, η εκπαιδευτική πολιτική όπως εφαρμόζεται σήμερα είναι για γέλια».
170 κενά στην πρωτοβάθμια
Εκατόν εβδομήντα είναι τα κενά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Ηρακλείου, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του προέδρου του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «Δομήνικος Θεοτοκόπουλος» Γιώργου Μακράκη. Σύμφωνα με τον κ. Μακράκη, το πρόβλημα εστιάζεται σε συγκεκριμένες κατηγορίες τμημάτων, όπως είναι τα τμήματα ένταξης, υποδοχής κ.τ.λ. «Το πρόβλημα εστιάζεται στα τμήματα ένταξης και υποδοχής. Αλλά και στην παράλληλη στήριξη και σε συγκεκριμένες κατηγορίες εκπαιδευτικών. Υπάρχουν κενά στις θέσεις των θεατρολόγων, των εικαστικών και των καθηγητών Φυσικής Αγωγής. Έχουμε ενημέρωση πως μέχρι το τέλος του μήνα θα καλυφθούν τα κενά. Σε περίπτωση που γίνει πράξη η συγκεκριμένη δήλωση, τότε η σχολική πραγματικότητα θα κυλήσει ομαλά», είπε ο κ. Μακράκης, ενώ συνέχισε: «Πρέπει να δοθεί έμφαση στην κάλυψη των αναγκών της Ειδικής Αγωγής. Μιλάμε για παιδιά με ιδιαιτερότητες που χρήζουν εξατομικευμένης παρέμβασης. Εμείς κάνουμε σαφές πως το υπουργείο Παιδείας πρέπει να καλύψει άμεσα τα κενά αφενός, και αφετέρου οφείλει να δώσει έμφαση στην κάλυψη των αναγκών της Ειδικής Αγωγής».
Χανιά: «Κραυγή» αγωνίας από εκπαιδευτικούς και γονείς για δεκάδες κενά – Αβοήθητα 127 παιδιά
Με 127 κενά εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης παραμένει η Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση στα Χανιά, με συνέπεια μαθητές που χρήζουν ειδικής επιστημονικής στήριξης να βρίσκονται στον αέρα.
Tο πρωί της Τετάρτης 21 Σεπτεμβρίου, εκπαιδευτικοί και εκπρόσωποι γονέων πραγματοποίησαν παράσταση διαμαρτυρίας στα γραφεία της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην οδό Γκερόλα, ζητώντας άμεση κάλυψη των κενών και επιπλέον αναβάθμιση των σχολείων που έχουν υποβιβαστεί και τα οποία λειτουργούν ως πενταθέσια.
Είναι η δεύτερη χρονιά που δεκάδες μαθητές σχολείων σε ολόκληρη την περιφερειακή ενότητα Χανίων στερούνται την παράλληλη στήριξη την οποία δικαιούνται. Ταυτόχρονα ακάλυπτες παραμένουν 30 θέσεις εκπαιδευτικών ειδικοτήτων και σαράντα τέσσερις θέσεις για τμήματα υποδοχής ΖΕΠ που απευθύνονται σε ευάλωτες ομάδες με πολιτισμικές και θρησκευτικές ιδιαιτερότητες. Πρόκειται για το θεσμό των Ζωνών Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας που έχει ενταχθεί στα δημοτικά σχολεία και αποτελεί αναγκαία βοήθεια για τα παιδιά που δεν μιλούν ελληνικά.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων κ. Αντώνη Τσαλαπάκη, αίτημα του κλάδου είναι επίσης να τοποθετηθούν εκπαιδευτικοί οι οποίοι θα καλύπτουν τις άδειες των συναδέλφων τους σε έκτακτες περιπτώσεις. Την αγωνία των γονιών μαθητών που χρήζουν παράλληλης στήριξης μετέφερε η κ. Μαρία Γιαννάκη μέλος της Ομοσπονδίας Ενώσεων Γονέων Κρήτης. «Μιλάμε για παιδιά που μένουν αστήριχτα παρότι έχουν διαγνωστεί με συγκεκριμένα προβλήματα και χρήζουν ειδικής επιστημονικής υποστήριξης» σημείωσε.
Η προϊσταμένη της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων κ. Πόπη Ψαρουδάκη είπε στο neakriti.gr ότι τα κενά θα καλυφθούν με τις προσλήψεις αναπληρωτών ,διαδικασία που βρίσκεται σε εξέλιξη. Όσον αφορά στα τμήματα ΖΕΠ έκανε γνωστό ότι τις επόμενες ημέρες πρόκειται να καλυφθούν 33 θέσεις, κατά προτεραιότητα σε σχολεία με προσφυγόπουλα και αμέσως μετά στα υποβιβασμένα δημοτικά σχολεία του Δραπανιά, της Καντάνου και του Σκινέ – Φουρνέ. Η κ. Ψαρουδάκη εξέφρασε τη στήριξη της στους διευθυντές των παραπάνω σχολείων δηλώνοντας την πρόθεση της διεύθυνσης να τα στηρίξει σε εξοπλισμό και μέσα απαραίτητα για το εκπαιδευτικό έργο.
Εκπαιδευτικοί και εκπρόσωποι γονέων επανέφεραν το αίτημα για στελέχωση όλων ανεξαιρέτως των σχολείων προκειμένου να λειτουργήσουν ως εξαθέσια. Αυτή τη στιγμή σε επίπεδο περιφερειακής ενότητας, ως πενταθέσια λειτουργούν το Δημοτικό Σχολείο Καντάνου, το Δημοτικό Σχολείο Δραπανιά στην Κίσαμο και το Δημοτικό Σχολείο Φουρνέ – Σκινέ στον Αλικιανό του δήμου Πλατανιά. «Καλούμε τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης να φέρει νέα εισήγηση προς το Υπουργείο Παιδείας να δει ότι τα σχολεία της επαρχίας χρειάζονται στήριξη όπως και η ίδια η επαρχία για να λειτουργήσουν ομαλά» είπε ο κ. Τσαλαπάκης. Αλλά και η κ. Γιαννάκη εκπροσωπώντας τους γονείς και κηδεμόνες, σημείωσε πως εκτός από τα σχολεία της ενδοχώρας ζήτημα ανάλογο αντιμετωπίζουν και άλλα σχολεία στον Πλατανιά και το Κολυμπάρι ενώ πρόσθεσε πως υπάρχουν και πολλά τμήματα των 25 μαθητών τα οποία λειτουργούν εν τέλει εις βάρος της εκπαίδευσης.
Το παρόν στην κινητοποίηση των εκπαιδευτικών έδωσε ο Περιφερειακός Σύμβουλος της Λαϊκής Συσπείρωσης κ. Αλέκος Μαρινάκης ο οποίος έκανε λόγο για πισωγύρισμα υπογραμμίζοντας ότι «την δεκαετία του 1970 γινόταν αγώνας για να υπάρχει ένας δάσκαλος ανά τάξη και φτάσαμε στο σημείο να επιστρέφουμε εκεί».
Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης υποστηρίζει ότι για τα συγκεκριμένα σχολεία που έχουν υποβιβαστεί σε πενταθέσια είναι δυνατή η επαναφορά της λειτουργίας τους ως εξαθέσια, με μια απλή εισήγηση του Υπηρεσιακού Συμβουλίου.
Στο Ρέθυμνο – Σαράντα κενές θέσεις στη δευτεροβάθμια
Την ίδια ώρα, 40 είναι τα κενά στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση του νομού Ρεθύμνου, σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΕΛΜΕ Ρεθύμνου Χρήστο Σουρουλή. Όπως έκανε σαφές ο κ. Σουρουλής, τα 30 από τα 40 κενά αφορούν στην Ειδική Αγωγή. «Τα κενά στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση του νομού Ρεθύμνου ανέρχονται σε 40. Από τα 40 σχολικά κενά, τα 30 εξ αυτών αφορούν στην Ειδική Αγωγή και τα 10 αφορούν στη Γενική Εκπαίδευση. Το μεγαλύτερο πρόβλημα βρίσκεται στην Ειδική Αγωγή». Ο κ. Σουρουλής μίλησε για τη νέα σχολική χρονική χρονιά, κάνοντας σαφές πως η κυβέρνηση φέρει ευθύνες για το μη ασφαλές άνοιγμα των σχολείων όσον αφορά τον κορωνοϊό, ενώ υποστήριξε πως δημιουργούνται σχέσεις ανισότητας μεταξύ των εκπαιδευτικών με φόντο τις καινοτομίες και πρωτοβουλίες του υπουργείου Παιδείας που αφορούν στον σχολικό συντονιστή και τον παιδαγωγικό μέντορα. «Η εκπαιδευτική κοινότητα αισθάνεται ανησυχία από την έλλειψη μέτρων προστασίας όσον αφορά τον κορωνοϊό. Η κυβέρνηση δεν ενέταξε κανένα μέτρο ασφαλείας και την ίδια στιγμή θεσμοθέτησε νέες θέσεις εντός της εκπαιδευτικής κοινότητας και πιο συγκεκριμένα των μεντόρων εκπαιδευτικών και των σχολικών συντονιστών. Αυτές οι καινούργιες θέσεις δημιουργούν σχέσεις ανισότητας μεταξύ των εκπαιδευτικών που βρίσκονται στο ίδιο σχολικό συγκρότημα. Όπως επίσης δεν προσφέρουν κανένα απολύτως ευεργετικό αποτέλεσμα στην εκπαιδευτική διαδικασία και πράξη», υποστήριξε ο κ. Σουρουλής.
Πηγή: neakriti.gr