Έχει κατατεθεί και ένορκα πλέον στο Πρωτοδικείο Ηρακλείου ο φάκελος με τρεις χωριστές γνωματεύσεις και με μιάμιση σελίδα συνοπτικό πόρισμα της τριμελούς επιτροπής γιατρών εγνωσμένου κύρους, οι οποίοι, με βάση την ομόφωνη απόφαση της Ιεράς Επαρχιακής Συνόδου της Εκκλησίας Κρήτης, κλήθηκαν να γνωμοδοτήσουν για την κατάσταση της υγείας του Αρχιεπισκόπου Κρήτης κ.κ. Ειρηναίου.
Έτσι, σύμφωνα με πληροφορίες, πλέον ο πρόεδρος Πρωτοδικών είναι αυτός που θα παραδώσει τις τρεις ιατρικές γνωματεύσεις και το συνοπτικό τους πόρισμα στην Ιερά Επαρχιακή Σύνοδο, η οποία θα συνεδριάσει εκ νέου και, αφού μελετήσει τις γνωματεύσεις, θα στείλει τον σχετικό φάκελο στο Οικουμενικό Πατριαρχείο.
Σημειώνεται ότι, παρά το γεγονός πως η Ιερά Επαρχιακή Σύνοδος για τη διαδικασία επικαλέστηκε το άρθρο 39 του Καταστατικού Χάρτη της τοπικής Εκκλησίας και το ενεργοποίησε για πρώτη φορά, το Οικουμενικό Πατριαρχείο, σφόδρα ενοχλημένο από την όλη διαδικασία, διαμήνυσε με έντονο τρόπο ότι για το πρόσωπο του Αρχιεπισκόπου η ιεραρχία της τοπικής Εκκλησίας δεν μπορεί να λάβει καμιά απόφαση, από τη στιγμή που αυτός εκλέγεται αποκλειστικά από την Ιερά Σύνοδο του Οικουμενικού Πατριαρχείου.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι τρεις ιατρικές γνωματεύσεις συνοδεύονταν και από την καταγραφή αποτελεσμάτων ψυχομετρικών τεστ σε σχετική έκθεση που συνέταξε τέταρτος πανεπιστημιακός γιατρός, όχι όμως ως γνωμάτευση ή πόρισμα, αλλά ως απλή καταγραφή αποτελεσμάτων.
Αυτή η τελευταία διαδικασία φέρεται να ζητήθηκε από τον επικεφαλής της τριμελούς ιατρικής επιτροπής. Κατά τις ίδιες πληροφορίες, οι ιατρικές γνωματεύσεις και το συνοδευτικό τους πόρισμα έχουν αμιγώς επιστημονική διατύπωση και μάλιστα με εξαιρετικά λεπτό και προσεκτικό τρόπο.
Κατά τις ίδιες πληροφορίες οι γνωματεύσεις διαπιστώνουν το προφανές, ωστόσο οι αποφάσεις είναι στα χέρια του Οικουμενικού Πατριαρχείου, ενώ, πέρα από την ενόχληση του Φαναριού για την όλη διαδικασία που ακολουθήθηκε από την ιεραρχία της τοπικής Εκκλησίας, αυτό που επικρατεί ως πάγια αντίληψη, εκτός σοβαρού απροόπτου, είναι η γνωστή διαχρονικά ρήση «καλόν εντάφειον ο θρόνος».
Κατά συνέπεια, και ανεξαρτήτως των όποιων εισηγήσεων λάβει το Φανάρι, με βάση και τις ιατρικές γνωματεύσεις, από την τοπική Εκκλησία, θεωρείται βέβαιο ότι όποιες αποφάσεις του, εκτός συγκλονιστικού απροόπτου, θα κινηθούν στην πάγια αντίληψή του.
ΠΗΓΗ: neakriti.gr