Η πίεση και επιμονή του πρ. αξιωματικού της Πυροσβεστικής στην Κρήτη και νυν συνταξιούχου, Βασίλη Κοκοτσάκη, με αφορμή «παραφουσκωμένο» λογαριασμό παρόχου, τελικά απέδωσε καρπούς, τουλάχιστον για εκείνον. Η πολύ μεγάλη χρέωση που είδε στο λογαριασμό του τον οδήγησε να παρακολουθεί από κοντά, όχι μόνο τα ποσά που χρεώνει η εταιρεία, αλλά και τον τρόπο υπολογισμού των.
Αρχές της άνοιξης ο κ. Κοκοτσάκης υπέγραψε σύμβαση με πάρχοχο ηλεκτρικής ενέργειας. Όταν έλαβε τον πρώτο έναντι λογαριασμό για κατανάλωση συνολικής περιόδου 17 ημερών, διαπίστωσε, με γνώμονα τις χρεώσεις προηγούμενων μηνών σε σχέση με την κατανάλωση, υπέρογκες χρεώσεις και προχώρησε άμεσα στην διακοπή της συνεργασίας, καταγγέλωντας τη σύμβαση. Μετά από συνεχείς παρεμβάσεις η εταιρεία αναγνώρισε την εσφαλμένη χρέωση κατανάλωσης.
Σημειώνεται ότι οι λογαριασμοί ρεύματος που εκδίδονται κάθε μήνα ή κάθε δύο μήνες δεν είναι κάτι άλλο πέρα από τον κατ’ εκτίμηση υπολογισμό από τον πάροχο ηλεκτρικής ενέργειας, ο οποίος γίνεται με βάση τα ιστορικά στοιχεία του εκάστοτε καταναλωτή, που προκύπτει κυρίως από την κατανάλωση ρεύματος του προηγούμενου έτους. Μολονότι οι εταιρείες προσπαθούν να ανταποκρίνονται με όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ακρίβεια στην πραγματική κατανάλωση, αυτό δε συμβαίνει πάντα.
Το χρονικό της ταλαιπωρίας
Τέλος Μαρτίου ο πάροχος του απέστειλε τον εκκαθαριστικό λογαριασμό συνολικού ποσού, ύψους 689 ευρώ για περίοδο κατανάλωσης 22 ημερών. Άμεσα ο καταναλωτής επικοινώνησε με το κέντρο εξυπηρέτησης προκειμένου να καταγγείλει την καταχρηστική χρέωση. Η απάντηση του παρόχου ήταν ότι θα εκδοθεί νέος εκκαθαριστικός λογαριασμός, ο οποίος ουδέποτε εκδόθηκε…
Αντ’ αυτού στις 25/7 εστάλει επιστολή σύμφωνα με την οποία ο πάροχος απαιτούσε την άμεση εξόφληση συνολικού ποσού ύψους 509 ευρώ, χωρίς να δικαιολογεί την οφειλή και να αναλύει τις εν λόγω χρεώσεις.
Σε απάντησή του, ύστερα από περίπου μία εβδομάδα, ο κ. Κοκοτσάκης γνωστοποίησε στην Επιχείρηση οτι θα ήθελε να γνωρίζει πώς προκύπτει το ποσό οφειλής ύψους 509 ευρώ, σημειώνοντας ότι εταιρεία δεν έχει ακόμα απαντήσει στις αιτιάσεις καταγγελίας του ιδίου προς τον πάροχο για προηγούμενο εκκαθαριστικό λογαριασμό.
Τη σιωπηρή άρνηση της εταιρείας, διαδέχτηκε ένα ακόμη έγγραφο προς τον καταναλωτή, στο οποίο η Επιχείρηση απαιτούσε πλέον το ποσό των 455 ευρώ, γεννώντας εύλογο ερώτημα πόσο στα αλήθεια οι λογαριασμοί ρεύματος, έναντι ή/και εκκαθαριστικοί, αναταποκρίνονται στην πραγματική κατανάλωση, αλλά και στις… λοιπές χρεώσεις. Ακολούθησαν αρκετές οχλήσεις προς τον ίδιο και την οικογένειά του από δικηγορικά γραφείο ως εισπρακτική εταιρία.
Μετά και από τη διαμεσολάβηση του Συνηγόρου του Πολίτη η εταιρεία προχώρησε στη μείωση των οφειλών. Η οφειλή επανυπολογίστηκε και ο πολίτης έλαβε νέο διορθωτικό λογαριασμό, ο οποίος από αρχικώς 668 ευρώ κατήλθε στα μόλις 35,11 ευρώ.
Πηγή: neakriti.gr